Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketter: evenemangtävlingarutställningar
Läst 898 ggr
Flippermatt
0

IPMS-Norge 2009. Här är vinnarna.

Tänkte vi skulle skriva en liten reseberättelse lite längre fram…. Flera  svenska Medaljer på tävlingen i många klasser, utom i bilar tror jag det var..

Preliminär länk. Resultatslistan ligger under bearbetning..

mvh
Mattias (Flippermatt)

http://ipmsnorge.org/documents/Vinnere_LU2009.pdf

TommiN
0

Fräna byggen,särskilt den slitna Y-vingen.

Proosen
0

Å grattis till priserna, väl förtjänade då era byggen är mycket fina.

denstore
0

Får man fråga hur bedömningen går till i Norge? Jag har inte varit där, och kommer inte ihåg hur de gör.

Tails
0

Där är ju lite kan kände igen. Fantastiska byggen. "To hell and back" är av något extra när man ser den i verkligheten.

Mvh Hampus

Magnuzk
0

Många gratulationer från mig till IPMS Dalarnas delatagare som var med och vann.

Om jag kunde skulle jag bjuda på nåt gott för att fira.

Magnus.

AlliN
0

#5 kommer du till Mariestad kan du göra det därSkrattande

//AlliN

Magnuzk
0

Allin gärna, men jag är inte miljonär ÄN.

M.

Flippermatt
0

Vet ej hur det varit tidigare, men enl uppgift så har man haft dommare sedan förra året.. Tidigare var det publiken som röstade om jag förstod saker och ting rättl.

Nu gick dommarna runt 3 och 3 och diskuterade fram sina synpunkter. Det fanns inget poängsystem som på Open i Stockholm. I alla fall vad vi som ställde ut såg. Möjligen poängbedömde dom, men det blev aldrig officielt… Alltså, vet man inte som på open hur  det går i olika kriterier som helhetsintryck, lack och finish, detaljrikedom osv. Dom enas om dom tre bästa i varje klass helt enkelt.. Bra eller dåligt vet jag inte, men olika tävlingar har olika regler. Vidare så var Len Thomson som skriver artiklar i Scale Aviaion Modeller inbjuden gäst och offererade sina synpunkter till dommartrion när det gäller flygdelen.

En trevlig resa var det iaf.

mvh

Mattias K

PonCar
0

Mycket fina grejer där!

Pontus

denstore
0

#8 Intressant. Jag säger inte att den ena tävlingen är bättre eller sämre än den andra, men jag har aldrig gillat varianten med att publiken bestämmer. Då blir utfallet ofta att saker som väcker uppmärksamhet p.g.a. storlek, populäritet eller gizmos får priser, på bekostnad av lika fina, men mindre uppmärksammade modeller.