Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettairbrush-färg-lack
Läst 1104 ggr
bosnafly
0

HUR?

Håller på att måla mustangen, men fick lite problem precis där man byter färg, t ex från blå till gul. Det blir en kant vid brytningen precis. Hur göra för att undvika detta? Hoppas ni förstog frågan. Jag använder tamyias maskeringstejp.

sani

www.bosnafly.n.nu

GeeKen
0

Om du får en förhöjd kant i färgen när du tagit bort maskeringstejpen, antar jag att du kan slipa ner den FÖRSIKTIGT med våtslip när färgen torkat ordentligt.

Men det kanske finns fiffigare knep.

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Exelon
0

Målar(airbrushar) så lite som möjligt mot kantet just för att inte få den där kanten,. Sen ska ju klarlack/mattlack på så då brukar det försvinna. Men det finns säkert någon inbiten flygbyggare som har mycket bättre knep än en pansar nisse har.Skrattande

bosnafly
0

¤2 målar med pensel bara.

www.bosnafly.n.nu

GeeKen
0

Då är det nog tusan ett fint våtslippapper med riktigt med vatten som gäller. Tar man det bara försiktigt och lite i taget så går det fint.

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

bosnafly
0

ska testa det,en annan fråga nu,när jag har målat färdigt är det då man lägger på dekaler och sen klarlack?

sani

www.bosnafly.n.nu

Azgaron
0

Är det blank lack går det fint att sätta dit dekaler direkt, men är färgen matt kan det vara bra att lägga på ett lager golvpolish eller blank klarlack först! Sen är det bra att försegla dekalerna med klarlack!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

bosnafly
0

ok,färgerna är nog matta lite,har aldrig använt golvpolish innan är det bara ta pensel o stryka på?

sani

www.bosnafly.n.nu

ElLobo
0

#7: Det där fungerar perfekt! Golvpolishen (Johnson Pledge/Future för akrylgolv) flyter ut väldigt fint även vid penselmålning.