Modellrelaterade böcker
Då den ena ändå var på tapeten, så kan jag ju lika gärna kolla om någon är intresserade av dessa.
The Complete Manual of Airbrushing.
Typ allt man behöver veta om airbrushning. Fin bok, i fint skick. 150kr
Modellbygge
Tja, om modellbygge i många olika former. Ger nya idéer varje gång man tittar i den. 100kr

Jag är intresserad av den gula.

#1 OK, skicka ett PM, så gör vi upp affären.
Boken om airbrushing kanske kan vara vettig! Tingar nog den!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jaha, det gick ju smidigt och fint. 

Ungefär som vanligt, efter ett par timmar är allt borta! 
Ja, saker å ting brukar inte ligga ute särskilt länge här! Snarare så att man måste vara snabb som attan ibland! 

Ingen högg ju på mina Defiants eller CR42:an, så de åkte ut på Ebay med lite annat….
Jo, sånt händer ibland! Var det ingen som högg på nattjaktversionen?
Brukar visserligen hugga på det mesta, men Defiants har jag två redan av nån anledning! 
Nattjaktversionen hade iofs varit intressant, men tyvärr så vet jag inte hur det blir med mer inköp än de jag redan planerat nu när tanten min fick reda på att det inte blir nått mer jobb efter imorgon.

Trist om jobbet, Az.

#8: Ajdå, inget kul. Så det gick likadant för dig. Hoppas det löser sig!
Det var hennes jobb som rök, inte mitt, men det är ju lik förbaskat trist! 
Egentligen otroligt att en minoritet rika kan sitta och leka med andra människors väl och ve bara för att de ska tjäna så mycket pengar som möjligt! Sen till råga på allt får de draghjälp av staten!
Jo, man får ju hoppas att det löser sig!

Jag vet vad du menar. Och jag är inte ens emot att man ska kunna tjäna mycket. För mig är det en naturlig morot, som behövs för att driva samhället framåt. Men nu börjar det ju visa sig att en massa folk som redan har förmögenheter på hundratals miljoner sitter och gnider åt sig bonusar samtidigt som man beklagar sig över de ekonomiska problem som finns. Man kan ju fråga sig om de aldrig får nog? Jag menar, hur mycket roligare får man genom att ha 10 mille i årsinkomst och 100 mille på banken, än att ha 5 mille i lön och 50 på banken? Det är ju inte så att de ens funderar på att slå sig till ro, och bygga modeller på ålderns höst…..
#12 Nej hade de funderat på det så hade väl gnidenheten till "viss" del kunnat ursäktas… 
Själv känner jag mig på ganska gott humör dock. Kicken från Volvo innan jul och en del riktigt goda nyheter från AF idag gällande utbildning och ett näsan spikat jobb efter utb. Det finns hopp…
Denstore, har du fetish för grafikkort med? Synd att du inte la ut dom här för jag hade nog varit spekulant på dit Geforce 7950GX2, får du inte sålt det på Ebay så hör av dig!
//Marcus

#11 Tråkigt att höra Håkan och hoppas det fixar sig!
Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

#14 Jag har haft i stort sett alla high end grafikkort mellan Voodoo3 och Geforce 8800GTX. Under flera år hade jag två burkar bara för att kunna köra det senaste både från ATi och Nvidia samtidigt. Så ja, lite grafikkortstokeri har väl funnits också.
Jag kan nog avbryta auktionen på GX2-kortet om du är sugen.
Vi tar det via PM om det är okej! Men jag är intresserad! Jag har sketet Gef. 7600 512, så det vore kul med något bättre!
//Marcus
¤11 vet hur det är att bli av med jobbet,alla intys ska fixas mm,o så blev jag blåst på skatten,helt otroligt,fick semester ersättnign 44200kr o de drog 58%skatt??va!!!! så reagerade jag o ringde de inget de har gjort fel,var hos skatteverket nej de kan inte göra nåt,bara ta den smällen,fick 18600kr efterskskatt av 44200kr,helt sanslöst,bara de rika får mer av oss vanliga.
www.bosnafly.n.nu
#12 Nä, det är väl inget fel att tjäna pengar, men tjänar man så mycket som de gör utan att ge nått tillbaka, då är det definitivt nått fel! Det konstiga är att efter varje ekomisk kris är det som att de tänker att nu minsann ska jag se till att tjäna ännu mer innan bubblan spricker nästa gång!
#15 Tack Roca! Jo, det hoppas jag med! Lite typiskt när vi båda lyckats ta oss ut i arbetslivet igen! Bilvårdsbranschen är rätt utsatt då vi är beroende av att folk köper nytt av två anledningar. Dels fixar vi bilhandlarna inbyten och dels gör vi lackkonserveringar på nya bilar!
#18 Låter inget vidare! 58% skatt är väl maffigt!
Magnus, boken vill jag nog ha ändå!