Skulle vilja ha en Antonov AN-225 i helst 1/48 men det hade funkat i 72 skala oxå. till gruppbygget om rymden men det finns tyvärr inte
den hade förmodligen blivit i ungefär i samma hanterliga format
FIINT med STOORA modeller
är väldigt sugen på T34:an som tydligen finns i storskala till ett överkomligt pris efter att ha läst om kingtigern i 1/16

Dom har flera kul modeller, bland annat varför inte en Lancaster i 1/24?
http://www.heritageaviationmodelsltd.com/avro-lancaster-14-p.asp
PeO
Köp en stor Jacuzzi, lägg Avro'n på botten och gör ett snyggt diorama från James Bond - Thunderball. 
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
FINNS INTE AIRBUS 380 I SKALA 1/72??den hade varit stor,har en i 1/144 kan inte bygga den pga platsbrist..
sani
www.bosnafly.n.nu
#0 Lagom maffig, liksom priset också antar jag!
#2 En Lancaster i 1/24 hade nog varit trevligt, men dyrt det med!
76cm i vingbredd är det på B-52an jag har i 1/72, det är ju inte så illa det heller!
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

STORA modeller är maffiga! Mina B-36:or har ju ca 97 cm i spännvidd, i skala 1/72.
Och gillar man lite extra, så finns ju Hughes H-4 i skala 1/72. Inte injektionsgjuten, men ändå. Den får ju en riktigt hyfsad spännvidd på 135 cm!
Men B-52:an som Anigrand (?) har visat i skala 1/48 är lite lockande, även om det är fel skala.
Visst är det! Problemet är väl att de flesta av oss inte har den önskvärda platsen att ha en sån modell på!
En B-52a i 1/48 hade varit kul!

kul att bygga men så lagom kul att ta med på en utställning och som många redan sakt STORT vitrin skåp blir det nog…
Här är det väl Roden Zeppelin Staaken R.VI som jag är lite sugen på.
59cm i spännvidd 
Ungefär som en Boeing B-29

Två B-36:or, två B-52:or och en B-29 ligger i bygghögen, varav en B-52:a är påbörjad. 
Ha Ha, ja den där B-36an var ju rätt maffig
Vad ligger vingbredden och längden på den ElLobo ?

#11: Ja, den är maffig! Spännvidd 97 cm och längd 69 cm på modellen. 6 propellermotorer och 4 jetmotorer …
Största injektionsgjutna modellen i skala 1/72.
Låter lite lagom! Man kanske skulle ta en koll efter en sån! Nån låda till får jag nog plats med! 

Perfekt objekt för penselmålning!
Eller om man skulle ta fram rollern … ? 
Inget för 0,15 munstycket direkt! 

#10 Då är du säkert intresserad av en påbörjad nästan komplett Airfix B-1B också ?

#17: Självklart, Sickan! Ta hit!