Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 977 ggr
denstore
0

Lagom stor modell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kan ju fråga sig om vilken storlek på Ikea Billy-vitrin man ska beställa om man ska bygga något sånt här:

Vulcan

leo-
0

Skulle vilja ha en Antonov AN-225 i helst 1/48 men det hade funkat i 72 skala oxå. till gruppbygget om rymden men det finns tyvärr inte

den hade förmodligen blivit i ungefär i samma hanterliga format

FIINT med STOORA modeller

är väldigt sugen på T34:an som tydligen finns i storskala till ett överkomligt pris  efter att ha läst om kingtigern i 1/16

pelleb
0

Dom har flera kul modeller, bland annat varför inte en Lancaster i 1/24?

http://www.heritageaviationmodelsltd.com/avro-lancaster-14-p.asp

PeO

WildeSau
0

Köp en stor Jacuzzi, lägg Avro'n på botten och gör ett snyggt diorama från James Bond - Thunderball. Glad

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

bosnafly
0

FINNS INTE AIRBUS 380 I SKALA 1/72??den hade varit stor,har en i 1/144 kan inte bygga den pga platsbrist..

sani

www.bosnafly.n.nu

Azgaron
0

#0 Lagom maffig, liksom priset också antar jag!

#2 En Lancaster i 1/24 hade nog varit trevligt, men dyrt det med!

76cm i vingbredd är det på B-52an jag har i 1/72, det är  ju inte så illa det heller!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

STORA modeller är maffiga! Mina B-36:or har ju ca 97 cm i spännvidd, i skala 1/72.

Och gillar man lite extra, så finns ju Hughes H-4 i skala 1/72. Inte injektionsgjuten, men ändå. Den får ju en riktigt hyfsad spännvidd på 135 cm!

Men B-52:an som Anigrand (?) har visat i skala 1/48 är lite lockande, även om det är fel skala.

Azgaron
0

Visst är det! Problemet är väl att de flesta av oss inte har den önskvärda platsen att ha en sån modell på!

En B-52a i 1/48 hade varit kul!

AlliN
0

kul att bygga men så lagom kul att ta med på en utställning och som många redan sakt STORT vitrin skåp blir det nog…

WildeSau
0

Här är det väl Roden Zeppelin Staaken R.VI som jag är lite sugen på.

59cm i spännvidd Glad

Ungefär som en Boeing B-29

ElLobo
0

Två B-36:or, två B-52:or och en B-29 ligger i bygghögen, varav en B-52:a är påbörjad. Cool

[Tunnan]
0

Ha Ha, ja den där B-36an var ju rätt maffigGlad
Vad ligger vingbredden och längden på den ElLobo ?

ElLobo
0

#11: Ja, den är maffig! Spännvidd 97 cm och längd 69 cm på modellen. 6 propellermotorer och 4 jetmotorer …

Största injektionsgjutna modellen i skala 1/72.

Azgaron
0

Låter lite lagom! Man kanske skulle ta en koll efter en sån! Nån låda till får jag nog plats med! Glad

ElLobo
0

Perfekt objekt för penselmålning! Flört Eller om man skulle ta fram rollern … ? Obestämd

Azgaron
0

Inget för 0,15 munstycket direkt! Glad

ElLobo
0

Glad

WildeSau
0

#10 Då är du säkert intresserad av en påbörjad nästan komplett Airfix B-1B också ?

ElLobo
0

#17: Självklart, Sickan! Ta hit! Skrattande