Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: gruppbyggen
Läst 1097 ggr
Roca
0

GB 10: Matchbox Fw 190 A

Här kommer tråden från mig i detta återvinningsbygge!

Jag ska alltså bygga en Matchbox Focke Wulf, en tämligen enkel och gammal byggsats. Ungefär så här såg nog lådan ut då jag köpte den för många år sen:

Och det enda jag har hunnit med hittills, förutom att tvätta bort färg och limrester, är att måla cockpit med Hu 32!

Gjutformen från 1973 (!)

Peter - modellbyggare & sajtvärd på Modellbygge iFokus

[Tunnan]
0

Ser bra ut.
Detaljeringen är ju inte så hög på gamla Matchboxsatser direkt
Men det blir säkert bra det här.

Azgaron
0

Lycka till med bygget! Alltid kul med gamla Matchbox!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

[Henke29]
0

Kul att de byggs lite äldre byggsatser oxå här.
Härlit plan du har valt.
Ett av mina favoriter i WW 2

Henke

StefanW
0

Det var en riktig gammal goding, Av mina finns inget kvar, då de bygges med en kinapuff som bas….Skäms

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Nämen Stefan då !!! Foten i munnen  Flört

Då vet jag vad Hallifaxen har att väntar sig Skrattande

[Henke29]
0

#5 Du får ta ett kort på den innan så du vet hur den såg ut innan den kommer till Locketorp.Flört

StefanW
0

#5 Den kommer inte att råka ut för något sådant!

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

#7 Säkert ? Flört

Roca
0

Haha ja, några kinapuffar blir det inte denna gång Flört men väl en "lånad" instrumentpanel från nån Bf 109 och kanske en Preiser-pilot istället för den något stele originalchaffisen… mer bilder snart!

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har två st Matchbox byggda. Den ena en What-if i svensk märkning och den andra är ett avstannat projekt av von Graff's helgula FW 190. Tyvärr har den fel gul färg, men kanske man ska anmäla den till återvinningen istället Obestämd
ESCI's gamla dekaler ligger här någonstans.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Roca
0

# 10 Den ser ju bra ut! Ja det är väl alltid frågan det, om man ska bygga om eller låta sina Gamla modeller vara…jag har väl gjort ungefär 50/50  i den frågan.

Jag inser förresten nu att jag saknar huven! Ingen av er som har något sånt "över" möjligen?

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade en något begagnad huv här från okänt märke som borde passa efter lite tillslipning. Ska det vara återvinning så…. Glad

Behöver du dekaler också ?

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Roca
0

#12:

Ja, toppen! Den återvinningshuven vill jag gärna haGlad Har inte kunnat posta så mycket här på ett tag, men nu borde jag ha mera tid. Dekaler ja, egentligen behöver jag bara "generic" tyska kors av senkrigstyp och sen får jag fundera på vilken individsiffra etc, men vad har du för några?

Roca
0

Så har jag kommit åtminstone en liten bit på den här renoveringen! Vingar är monterade, dags för spackling och slipning.

Azgaron
0

Ser ju bra ut så långt!

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Roca
0

#15 Tackar Glad det finns rejäla glipor att fylla, så det värsta är kvar, men det blir nog en Fw 190 till slut.