sökes - bilder på okänd matchbox(?) modell
Har ett gammalt minne att de hos lek och hobby affären på glada 80-talet sålde en modell av en amerikansk/brittisk stridsvagn, med följde som vanligt med matchboxmodellerna en halvsprängd bro, som modellen stod på. Har försökt hitta bilder på denna stridsvagn/bro-kombo, men misslyckats. Kanske finns det någon som har en sån modell att visa mig?
Allt detta är egentligen för att jag funderar på att bygga en egen bro, skulle vilja se hur matchbox löste det.
tacksam för hjälp
//Johan

Kolla Vintage Matchbox

#2 Tack för länken.

Guld! Tackar Raldor och parat-klab, den var det!
Timewarp 20 år!
weeeeeee! 

Revell säljer samma kit fortfarande då dom har tagit över Matchbox gjutformar.

Riktigt snygga boxarts!
Så kan man jämföra med Dragons tiger 3 in 1 6406 :-/
Man kan inte riktigt klanka ner på tamiya men lite tråkig är deras boxart allt..

#6 Tails - Riktigt inspirerande lådor!
#2 parat-klab suverän länk!
Jag stod och tummade på alla de där lådorna och vände och vred, butiksägaren trodde nog man var knäpp, men veckopengen räckte ju bara till en av alla de fina byggsatserna, plus att alltid var det nån rackarns färg man inte hade som jag åkte på att köpa!

#6 Personligen anser jag att Tamiyas pansarboxart är grymt överlägsen i stort sett alla konkurrenter. Snygg layout, snygga typsnitt, clean design och mycket väldetaljerade målningar. Bäst av pansartillverkarna, lätt. Dragons lådor av Volstadt är snygga, men vissa av deras lådor är direkt fula. AFV Club är lite Tamiya-kopia, Academys är oftast ganska fula, och Italeris lådor är ju rena kräkmedlet för det mesta.
Annars är mycket av Hasegawas och Fujimis lådor väldigt fina. Särskilt Hasegawas, med boxart av Koike Shigeo. Ett tag köpte jag modeller enbart beroende på att det var Koike-boxart på. Struntade i innehållet. Dock så blev det lite tråkigare när Hase slutade med de blå-svarta lådorna. Helt plötsligt vart inte ordning och reda i förrådet längre, och suget på att ha alla försvann.
#1: ha,ha -den har jag byggt för längesen! Nostalgiskt så det ryker…
Pontus

Använde brodelarna till att markera sprängd bro vid table-top spel.

Vilken nostalgi tripp man blir ju nästan tårögd…

Hej!
Finns en sådan tillsalu på tradera i detta nu
http://www.tradera.com/Matchbox-1-76-Sherman-Firefly-1986-auktion_84913067
Mvh berfrund

#12 Vackert! Tackar berfrund!