Apropå ProMods Cheva lastbil
Jag tycker ju att den blir så härlig att jag får lust att bygga en själv men samtidigt känns det som om man stjäl en bra idé. Jag har tittat på pickupmodeller och kan konstatera att Cheva 1950 som ProMod använder ser helt rätt ut men hur är det med 1941 års pickup? Är den för liten för att se bra ut elller skulle den kunna funka på en brandbil? Hytten får ju inte vara för liten och jag vet inte om pickuperna blev större från 1940 till 1950.
En ny bugg? Dubbelpostning har jag inte varit med om förr på denna site.

Fixat!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Det är lugnt Orso…
Jag tycker att man ska använda en bra idé…oavsett om man får den från nån annan eller kommer på den helt själv…
Bra idéer är till för att användas…
Det där med -41:ans hytt har jag själv tänkt att göra…när jag väl får tag på en…dom är inte så lätta att få tag på…
Och som om det inte var nog så behöver jag en opel blitz till också…
Så om det är någon som läser det här o har en -revell -41 cheva eller en opel blitz i skala 1/24 till övers så vill jag gärna köpa…
Jag tror för övrigt inte att -41:ans hytt blir för liten i det här sammanhanget för om jag inte är helt ute o cyklar så är det samma hyttstorlek på både pickuperna och lastbilarna (när det gäller i skala 1/1 alltså)…
Skickar med en bild på den -41:a som jag har…
Lastbilen är tänkt att bli snäppet sämre i skicket än vad -41:an är…