OT / Snackis
Sådär nu får väll ja ta och starta den här tråden.
Vi får se om det blir lika många trådar som inne på Astronomi där är vi uppe i tråd 15
Så här kan ni snacka om allt.
Men tycker ni den är onödig tråd så hojta till så kan vi plocka bort den.
MVH
Henke

Det finns väl inga trådar (åtminstone här inne på Modellbygge) som är onödiga?!
Här har vi tömt någon kanna kaffe och snart är det dags för nästa, om nu ingen har slukat innehållet redan, jag såg att den var igång redan för en halvtimme sedan. Och en decimeter pepparkakor försvann ner redan med de första klunkarna i morse. En bra start på jobbdagen!
Ja de var de verkligen :)
Mycke kaffe går de särket åt på jobbet idag.
Är hur seg som helst.
Men sover man inte förrän tyå 00.30 så får man skylla sig själv.
Hare så gått nu alla byggvänner..

Sköt om dig och ha en bra dag! Och en ännu bättre i morgon!
#1 tusan va jag blev sugen på pepparkakor nu! 
//pebben

#4: Ta två, ifall du sväljer den ena! 

Nu skall man försöka sova på dagen fast man inte är trött! Det hade varit mycket lättar om man hade varit på jobbet….
Återkommer i eftermiddag…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Sov gott! Kanske med några våta plastdrömmar! 

#7 O ja, nu rör gubben på sig! Dags att göra sig iordning för ett nattpass. Tittar in om tillfälle ges.
Stefan - Modellbyggare
#6 helt rätt stefan! det är alltid lättare att sova på jobbet! 
//pebben
Jaha då är man hemma igen från jobbet.
Ikväll ska ja se om ja orkar bygga nått.
Tycker de verkar som att ni skriver lite här iallfall 
Ja du Henke, det v ar en bra idé det häringa
Usch, idag har det varit en seg dag på jobbet, har varit som ett åskmoln idag så det var tur att chefen höll sig på kontoret och inte kom ut för att klaga, då vet jag inte vad som hade hänt.
Men han hade fått svar på tal, det kan jag lova
Och sedan har min kära mor legat på operationsbordet idag med, och det gör ju inte saken bättre
Min lilla mor …snyfft 
Hoppas de har gått bra för din mor..
Tycker oxå de är väldit tråkit de där.
Flyger många tankar förbi men vi får allt hoppas att de blir bra nu..
Henke
Ja jag har haft kontakt med henne nu ikväll
Operationen har gått bra verkade det som
Hoppas inte att skiten har spridit sig i kroppen nu bara 
Okej!
Va bra att Oprationen har gått bra.
Nej vi får verkligen hoppas att de inte sprider sig..
Du får hälsa nästa ggr du ringer..
Henke
Jepp, det ska jag göra
Skönt att operationen gick bra för din mor . Hoppas att allt går väl för er .

Ja, hoppas på det bästa!
Ja operationen gick bra
, och hon är redan hemma igen 
Dom skicka nästan hem patienterna direkt ifrån operationsbordet nu 

Jag håller tummarna för Mor din Tunnan, fast jag måste släppa dem ibland så jag får annat gjort också. Men så fort det är lediga så hålls de om inte fysiskt så mentalt.
Själv är jag hemma med något så trivialt som en förkylning med tillhörande huvudvärk och lätt illamående som ett brev på posten.
Inte fick jag något byggt heller, få se om jag är piggare imorgon istället!?
Lite stressande att vara hemma just nu då kurstiden är slut till årskiftet och jag har en robot att programera och lägga upp ett grafiskt gränssnitt till.
Det är en liten apparat som ska hämta en aluminiumpuck med en arm. Svänga över den 180 grader och lägga den på ett transportband för vidarebefordran till borren. Ett hål senare ska pucken hämtas tillbaka från bandet och svänga tillbaka och sträckas förbi hämtstället och läggas på ytterligare ett transportband till packeteringen.
Om jag kommer ihåg det tar jag med kameran och fotar och filmar underverket så får ni se vad det är för mackapär.
Niclas
Haha jaja där ser man.
Fick lite prylar från Alfahobby.
Dom är helt suveräna att ha me oh göra..
Henke
#20 Bättre reklam än den som dök upp på nån "råttsajt".ifokus - de gjorde reklam från Anticimex om hur man behandlar problem med möss och råttor!
//Marcus

#23.
Snacka om att "produktplacera" fel……

…eller när de kunde köpa olika djur för 1 krona….
Stefan - Modellbyggare

Snö, snö, snö … 
Regn regn regn 
Ussch oh tvi vilket tråkit väder vi har..
Hoppas att alla har de bra..
Sitter oh tar en kopp kaffe just nu..
Äntligen lite lungn och ro..
Ska snart iväg och äta en god Jultallrik som ja fått av jobbet….
Ikväll kommer oxå Tunnan på besök se om de blir lite bygge eller va vi hittar på,
Kan bli en film kväll oxå för den delen..
Nu i helgen ska ja ta tag i mitt båtbyggande och att få färdig min Huey Cobra helicopter..
Henke

Ser fram emot en lugn och stilla fredag, och har man lite tur så kanske man hinner att sätta sig och bygga en stund ikväll.
Stefan - Modellbyggare

Här har det snöat hela dagen igår och hela dagen idag, så även om det bara har snöat lätt så har det väl kommit en hel del. Och i helgen ska det bli nedåt -10°.
Får glädja mig åt lite mat med FN-kompisar i Borlänge ikväll, och så Dalaträff i Falun på lördag och som avslutning byggmöte i Örebro på söndag. Det lättar upp! 
#30 Fullspäckat schema ser det ut som ?
Jo här snöade det dasslock igårkväll, men i morse kl 07,30 när jag drog in till stan så va allt borta och regnet öste ned
Jag gillar inte att det är grådisigt och blött, utan det är bättre med lite snö och några minusgrader
Då mår man bättre, bättre luft liksom.

En gubbe hemmavid myntade uttrycket;
"snöflingor stora som kravbrev, å lika tätt kommer de också!"
Niclas

Ja det var ju ett bra uttryck. He He!
Ujuj va seg man är idag.
Undra om man orkar att bygga nått senare ikväll.
Måste nästan det.
Ett visst Gb går ut den i slutet av Jan har ja för mig.
Så nu måste ja hålla igång me Helicoptern.
Ska till Tunnan idag.
Kan fotta lite av hans mycke fina byggen om nu vill se ??
Hoppas att alla haft en trevlig Luciadag..
Henke
Ja du är välkommen, men jag är inte hemma mellan kl 15,30 - 18,00
Men annars så är det bara att kliva på.
Och nu kanske man hinner röja upp det värsta högarna …
Haha ja du ser..
Bra att man säger till i tid 
Men själv brukar ja inte heller ha så städat.
Har inge tjej som gör sånt vet du..
Men men
Henke
Nämen…Henke, inte ska väl tjejen städa upp efter dig väl ?
Jaha…då har man långledig nu då.
Vi blev mer eller mindre påtvingade att tar ut ledighet ifrån den 15 Dec till den 7 Jan 09
Företaget bjöd på 3 dagar
Känns lite konstigt, men så är det nu 
Så nu ska jag hjälpa mor min att julstäda
(OBS)…Det blir bygge till kvällen också, så ni behöver inte vara oroliga 

Här körde dagis lussefirande i morse, det brukar vara stressigt värre på morgonen med tre mer eller mindre motsträviga barn och i dag var det värre än vanligt.
Kunde med hängande axlar och huvud konstatera att jag nog inte mår så bra längre. Snacka om stresspåslag, kunde inte ens ta ett vettigt andetag och flydde fältet så fort jag kunde. Ett SMS från en kurskompis fick mig att faktiskt åka till plugget istället för att åka hem och gömma mig under täcket resten av dagen.
Får nog ta tag i mitt liv efter helgerna när jag inget bättre har för mig än söka jobb. Är nog bäst att se vad de som förstår sig på psyket har att säga. Det är tungt nu och inget känns speciellt skojigt längre, tur man kan titta in här och snacka skit och kolla vad ni andra har för er.
Skiter i alla måsten ikväll och tar fram lite styren och försöker stämma lite i bäcken och varva ned en sväng.
Trevligare var det igår då vi packade i familjen och drog till Åsbobacken, en toppenfin pulkabacke upp bredvid Lugnet (hoppbackarna, ni vet!?). Hej vad det gick!
Hej å hå i vinterlandet!
Niclas
Hej!
Inte kul att du mår så dålit.:(
Men kul att du kikar in lite då och då här.
Henke
#40 Inte kul när tillvaron är så påträngande , men det är viktig att till låta sig att må dåligt och inte försöka alltid hålla upp fasaden ,det vinner ingen på i längden ,jag gjorde det inte och det höll på att gå helt åt pipsvängen för mig och familjen .
Du är välkommen att prata av dig med oss här proosen.
Och vill du snacka djupare så släng iväg ett pm bara

#40. Jag känner med dig Proosen. Verkar som om många har en jobbig tid just nu. Jag känner igen mig på din situation. Det var ett tag (flera år) innan jag separerade som var väldigt jobbiga. Bara en massa krav och problem tills man nästan försvann som individ. Man blev bara en serviceinrättning som skulle fixa alla problemen. Man glömmer sig själv för att försöka hålla ihop tillvaron, men till slut så brister det. Man måste försöka se till sig själv också! Lämna allt ansvar ibland och gör vad du själv vill. Skit i griniga ungar (och fru) och åk iväg på något roligt med kompisar istället. Ladda batterierna.

#44…..när åker vi? 
Stefan - Modellbyggare

Så länge det är cykelavstånd så här jag med också 
Jo, visst skulle man ta sig loss lite oftare men nu är livet som det är och då blir det knappt en spänn över till något utöver bo och äta. Ett jobb skulle sitta som hand i handske så man fick lite större svängrum utan att späka kassan totalt och leva på vatten och bröd ett tag efter utsvävning.
Nåja, det kommer väl det med i sinom tid.
Tack ska ni ha allihopa!
Niclas

Allt ordnar sig förr eller senare. Eller så gör det det inte, men då är det ju för sent att ångra sig. I vilket fall som helst, så är jultid knastid, och ibland undrar man om man inte skulle bojkotta hela skräpet. Inte för att jag är någon julhatare, snarare tvärt om, men det har blivit på tok för kommersiellt. Allt handlar ju om att öppna lädret så vitt och brett som möjligt, och då försvinner rätt mycket av den riktiga julkänslan….
Ja håller me dig om de där me Julen Denstore.
De har ju blivit nästan köpmani flott och dyrt ska de va..
Men hemma har vi sakt max 200kr och nån paket.
Sen fixar vi desto mer till barnen fast ingen översjö där heller.
Henke

Har man barn är det väl alltid lite svårare, men här hemma har vi "avskaffat" julen utan någon saknad. Inga julklappar, möjligen lite julpynt. Däremot har vi några år haft lite nyårsklappar istället. De som då vill kan ju utnyttja mellandagsrean för att handla till förmånligare priser. Annars så är det ju mycket roligare att få ett paket på "vanliga" dagar när man inte har räknat med att få något. Då blir man ju extra glad!

Väntar också på att julen skall vara över för i år. Det var en bra idé ElLobo.
Stefan - Modellbyggare
#46 Ja att vara utan jobb i dessa tier är ingen höjdare
Men jag hoppas och håller alla tummarna på att det ska lösa sig så snart som möjligt
Och hade jag bott närmre så hade jag mer än gärna bjudit dig ut på en fisketur eller nått annat skoj, modelljakt kanske
#47 Håller fullständing med dig
Julen har liksom tappat sin känsla på nått sått, det är svårt att hitta den rätta julefriden i dag.
Jag älskar julen, men inte stressen med allt inköp, den hoppar jag gärna över.
#49 Du har många poänger i det du skriver ElLobo.
En pressent är mycke roligare att får när man som minst anar det
Fast att öppna någon julklapp är ju inte fel det heller precis
#50 Den har ju knappt börjat ! 

#50 och #51-4: Den har hållt på alldeles för länge redan!
Ja en del gillar inrte alls julen, men jag älsker den, bara jag slipper stressen.
Julen är rolig så länge man har småbarn , är lite sugen på barnbarn nu ,
Morfar giga ??????

#54 Varför vänta på andra? Tillverka egna(eller öva på)! Mycket uppskattat julnöje!

Stefan - Modellbyggare

Så har man då börjat det nya året på botten, bara en väg kvar nu och det är upp!
I tur och ordning infann sig som väntat en arbetslöshet (fritidsforskning), sen blev ena sonen prickig i vattkoppor och som grädde på moset fick jag smaka på hembakta pizzan när den passerade på vägen in och senare på natten när den kom ut igen.
Den både såg bättre ut och smakade bättre första gången 
Har idag försökt käka frukost men alla planer på mat är för tillfället skrinlagda en dag till
Jag är hungrig och grymt sugen på något mumsigt men kroppen säger ifrån fortfarande.
Men jädrar vad jag ska svulla när maten stannar kvar igen 
Har på anmodan av AF sökt jobb i Skinnskatteberg som fastighetsskötare, en nätt liten tur på 225 km t.o.r. Gissa om jag kommer att begära hutlöst med betalt för att få ihop den ekvationen rent ekonomiskt!
Annars är det väl bara att ta kontakt igen med de jag redan pratat med och fortsätta tjata tills firman gått i konkurs eller jag fått jobb. Har en del krokar ute så helt hopplöst ser det väl inte ut trots allt.
Ha det gott!
Niclas

Kass kista är inget kul!
Skönt att höra att du ser ett ljus i tunneln! Hoppas bara att det inte är tåget….

Stefan - Modellbyggare

#57: Krya på dig! Och hoppas att det löser sig för dig på jobbfronten. Själv har jag två och en halv vecka kvar innan jag blir anvisad jobb i Målilla, Trängslet, Arvidsjaur eller vad de nu kan hitta på …

Dagsläget på jobbfronten är ju lite skakig både här och var. Fast jag har lite svårt att förstå varför man ska tvinga folk från hus, hem och fasta relationer för hela familjen.
Visst, jag förstår att man vill sätta folk i arbete men inte till vilket pris som helst.
Om jag nu skulle bli tvingad till flytt pga. arbete har jag två saker att välja på.
1 Riva upp hela familjen med rötterna för att jag ska få nytt jobb och möjligen få med mig en arbetslös hustru på köpet.
2 Veckopendla och bli den där konstiga farbrorn som kommer hem och är trött och grinig varenda helg för att han måste åka som en tätting mellan jobb och familj.
Alternativ 1 är väl alldeles lysande för med den metoden kan man hålla på och flytta runt en familj kors och tvärs i landet tills man hittar ett ställe där båda kan jobba och verka.
Sen kan man ju undra varför man ska skicka t.ex. en arbetslös snickare från Dalarna halvvägs bort i landet, det borde väl i rimlighetens namn finnas arbetskraft på orten istället.
Jag menar, till slut har vi flyttat så mycket folk söderöver pga. det här så de som bor längst ut i ändarna få söka sig innåt och då är vi tillbaka igen där vi började.
Kanske är det så att det hela är något som flyttbranschen lobbat fram för sin egen överlevnad och inget annat?
Lycka till du också Mikael med jobbjakten, hoppas att det löser sig relativt snabbt.
Niclas, som fortfarande väntar på att kunna äta som folk och pga. det är lite extra grinig.

#60: Tack! Ja, flyttbranchen kanske har ett fult finger med i spelet.
Hoppas din mage lugnar sig och du kan gå ut och rensa kylskåpet och frossa lite på godsakerna!
Sen om man råkar få ett deltidsjobb i Kiruna, så kan de tvinga en till att ta jobb i Smygehuk för att få full heltid! 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det är ju lysande, då får inrikesflyget också en släng av sleven så slipper de tomflygningar så ofta.
Här har det mest sovits hela dagen och magen kändes om inte bra så i alla fall lugn tidigare. Nu har den tydligen bestämt sig för att trilskas igen, få se om jag får ett pass med Gustavsbergsbussen igen? Inte för att jag direkt känner någon särskild lust till dessa körningar. 
Niclas
Jo, så kan man också se det!
Hoppas din mage rättar till sig!
Azgaron
Puuhh, idag var det bra nära att man blivit allvarligt skadad på jobbet, eller i värsta fall dött
Var millimteter ifrån att får en tung järnbalk/profil i skallen.
Höll på med att paketera avgasrör i stora volvoträlådor G-Embalage som den typen heter
Och då har (hade) jag en vacumlyfft till hjälp och den sitter fast en svängbar bom.
Så brast plötsligt en svetssöm just när jag hade en kartong i lyften.
Så det blev liksom gummibandseffekt av det hela och hela balken kom nerfarande i en farlig fart rätt över mig, hann inte tänka ens.
Som tur var så träffades jag bara av en slang, balken swichade förbi örat och slog i lådan med ett regält brak
Tänk om man fått hela rasket i huvidet??? Aj Aj Aj Inte bra
Då hade ni fått klara er utan tunnan.
Men nu sitter jag här utan en skråma.
Och på frågan om det finns skyddsänglar så säger jag: JA det finns det, och jag hade en berdvid mig idag, den saken är då klar

Tack snälla skyddsängeln för det!
Fasiken vilken grej! Sånt där kan man gärna vara utan tycker jag. Skönt att det gick bra.
Niclas
Ja jag är mycke tacksam för det.
Pajala pojkar, jag säger bara Pajala! Innan 2012 så kommer Pajalas invånare öka från 4000 till ca. 30.000. Detta p.g.a. ny gruva som ska öppna av ett företag från Kanada. Just nu är det panik att ordna fram bostäder, serviceinrättningar, nöje m.m. för att serva om 3 år. Alla yrken lär behövas om bara vill flytta dit! Har pratat med frugan om det, att en sjukskriven o arbetslös trafiklärare kanske faktiskt har gott om jobb i landets norra delar!!!
//Marcus

#65 Skönt att höra att det gick bra för dig! Ja, änglar finns eller så var det inte dags för dig än.
#68 Pajala……..lika roligt som det låter!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#69 Näe det var väl inte det.
Så än får ni står ut med mig ett tag till.
Torsås,kommun där jag bor, är söderns motsvarighet till Pajala när det gäller kvinnotorka.
Finns många vandingspokaler här. 

#65: Skönt det gick bra! Annars hade ju hela eftermiddagen varit förstörd …
#69-2: Tja, Pajala är väl ingen höjdare men man måste ju inte bo i kommunens huvudort! Det finns många bättre byar i den kommunen än just Pajala! Hustruns farbror bor i en av dem.
#68: Även den nya guldgruvan i Vinliden i Lycksele kommun kommer att skapa en hel hög nya arbetstillfällen. Än så länge har de ju i stort sett bara börjat med väg- och byggarbetena. Min syster och hennes familj bodde en mil från Vinliden på 80-talet och min systerson flyttade tillbaka till Lycksele för några år sedan.
Jaha dags för ny dag igen hehe.
Men idag ska ja få mycke gjort me modellerna..
Ska fixa till Cobran så de är bara dekaler kvar sen.
Måste fixa till Huven bättre sen även vissa andra smådetaljer.
Sen har vi de där med Lysandern och Mig 9an.
Hoppas man hinner me dom oxå nu..
Så idag blir de bara bygge för min del..
Hoppas alla har en skön Söndag..
Henke
Jaha, nu riskerar man att åter igen mista jobbet
Har klarat mig tre ggr nu, men 10 man till ska bort.
Det har sagts upp 150 gubbar nu sedan semestern 08 
Hela vecka 8 är vi permiterade, men hur vi ska får betalt vet dom inte än.
Var ju hemskickade i drygt 3 veckor över jul, så där rök alla besparade sem-dagar.
Så hur dom ska lösa et den här gången vet e katten
Usch…allt känns bara piss just nu 
Ja de är inte kul när de går dålit 
Hoppas att den här tråkiga tränden vänder snart.
Så alla får se lite ljusare tider än bara negatvia..
Många jobb försvinner tyvärr just nu.
Än så länge vet ja att mitt jobb är kvar detta året.
Så de känns ju skönt.
Men man vet aldrig va som händer.
Vi känner också av att de är dåliga tider nu.
Inte kul alls.
Henke
Tur att man har bygget att rensar bort alla negativa tankarna på

Här händer det allt möjligt ser jag!
#65 Vad skönt du undkom med blotta förskräckelsen Tunnan!
#57 Proosen. Det är bara att säga ja och ammen till allt arbetsförmedlingen hittar på, sen om du av nån underlig anledning skulle komma på jobbintervju, i säg Pajala, får du berätta för dem att enda chansen att du tar jobbet är att de betalar flytten för hela familjen samt ordnar subventionerat boende! Dra till med att du vill a limousine till och från jobbet också, vet ja!

Jo, det är väl ungefär den taktiken jag kommer att använda, fast jag har ett halvt äss i ärmen. Allt beror på syrrans svåger och vad han har tänkt sig. Om det går vägen blir jag nog egenföretagare framöver, vi får se hur det blir?
Återkommer i det ämnet när jag vet om det blir bu eller bä med det hela. Så mycket kan jag väl säga att det är min gamla karriär som kock som återupptas igen.
Niclas
10 man räkte tydligen inte
64 gubbar ska bort nu
Fick infot idag.
Alltså snart 200 efter semesten
Finns ju snart inga kvar på bygget 
Inga roliga besked Tunnan 

#78. He…jag tycker att den svenska arbetsmarknaden börjar bli som leken: "Tio små negerpojkar"…. Snart blir det väl ingen kvar…
Som det är nu, så liknar det situationen på Mc Donalds! Jag var där och käkade ikväll. Några få småungar bakom kassan, försökte hålla jämna steg med beställningarna. Köerna var jättelånga, alla var irriterade, skräp och matrester låg överallt, sopbehållarna svämmade över men ingen hade tid att tömma dem. Coca colan var slut och milkshake apparaten ur fuktion….Visst funkar allt det bra numera!? 

Jaha, då är det sista dagen på jobbet. Bara att slänga sig ut på arbetsmarknaden och vänta på att alla arbetsgivare bara sliter i en … Nåja, kanske inte det.
Har sökt några jobb, men antingen har det gått till interna sökande (efter ytterligare uppsägningar hos den arbetsgivaren) eller också har rekryteringen avbrutits eller annonsen plockats bort innan jag hunnit ansöka.
I vilket fall som helst så kommer jag kanske inte att visa så många bilder från byggandet den närmaste tiden, då min gamla hemdator inte gillar varken ordbehandling (i Word och Excel) eller bildhantering. En ny dator är under inskaffande, så det ska väl ordna sig det med men inte förrän i nästa månad. Däremot kan jag ju alltid komma med lite beskrivande texter på mina uppdateringar, så får ni gissa hur det ser ut. 

Oj här har det hänt grejer. Hoppas det löser sig ElLobo,Proosen,Tunnan. AF är sveriges idioter med ett IQ som en bladlus. Vet att en kompis som bor i Malung med familj tyckte af skulle pendla till Falun på en halv/deltid på Onoff. Soppanräkningen blir lika mycket som lönen!
Fick själv pendla en gång i veckan till af i malung bara för att vara med i nån j-vla möte så jag sa till dom att jag skulle ha reseersättning(fattig student) då slapp jag komma.
Blev skickad på kurs i mora utan ersättning fick iaf lunch, men lyckades få resersättning från Lernia som tur var.
Var lite med ett hånleende, jag läste att 4 handläggare skulle bli utan jobb på Af pga av ett nytt data/arbetssökningsprogram som gjorde deras jobb ist.
Då får dom väl sitta och fylla i sina j-vla arbetssök områden själv.

Ja, någonting inom närområdet ska det väl finnas, fast i dagsläget verkar det mest vara lärare, säljare och vårdpersonal, och det lockar liksom inte mig, även om jag inte vill verka kräsen. En del saker passar man inte till.

Alla passar väl till säljare idag? I alla fall de som jobbar i butik behöver man väl ingen läggning för att kunna konkurrera med? Jag menar, ignorera alla omkring dig, se upptagen ut, prata med kompisen eller kollegan, prata i telefon, se sur ut, se besvärad ut om någon frågar, svara nedlåtande om du måste svara, gnäll över lönen, gnäll över arbetstiderna, och framförallt, ge dig inte när en kund säger att du har fel…..

Så sant!
Trist ElLobo
Hoppas du hittar ett nytt jobb innom kort.
Fast det är ju inte lätt att hitta nått idag
Fick höra på jobbet idag att ledningen hade krävt 50000 i bonus för att dom jobbart så hårt med alla uppsägningar.
Vad ska man säja om sånt ???
Fundera på att lägga en pizza i en påstpåse och skickar till VD:n och en till personalchefen

Får väl sälla mig till skaran som blir av med jobben. Har varit lite för effektiv och "lyckats" rationalisera bort mig själv. Så sista dan på jobbet blir 30/6. Men något skall man väl kunna hitta på att göra, i värsta fall får man väl bli en "Nisse" på ManPower ett tag.
Men jorden går inte under för det, det blir ju mer tid över till att bygga något 
PeO
Tyvärr har en god vän till mig omkommit i en trafikolycka.
Så ja är inte på nått bra humör just nu.
De tog väldit hårt.
Hände igår nämligen.
Ville bara berätta detta så ni vet om ja inte skriver så mycke nu..
Kan säga det kör försiktigit man vet aldrig va som lurar bakom nästa hörn.
Ha de så gött alla
Henke

Lider med dig, sånt är aldrig kul 
PeO
Tråkigt att höra Henke!
Azgaron

Vi finns här Henke om du behöver rensa tankarn lite från kringvirvlande stoff. Har själv erfarenhet av att mista kamrater i unga år, Mats och Jonas kommer alltid att leva kvar innanför mitt pannben. Med tiden kan man börja le åt allt tok man varit med om tillsammans med dem och sorgen bleknar. Den har aldrig helt lämnat med men den är inte betungande längre mer beklagande och det kan jag leva med.
Ta det lugnt och hör gärna av dig om du behöver snacka lite strunt en stund.
Niclas
Tråkigt att höra.
Såg bilen på Barometerns hemsida och den såg inte grann ut på högersidan.
Timmerbilar som möter småbilar är ingen bra kombination.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

trist att höra Henke. Ingenting kan förbereda en på sånt i livet.
Måste först ta ett djupt andetag…..
Jaa, det här var ett hårt slag.
Kände också personen ifråg lite grann igenom både Henke och min storebror.
Det är ett mycke hårt slag för hela byn där dom bodde, allt stannade upp, ingen kunde äta, ingen kunde prata, ingen kunde….ja ni vet!
Fick veta det först senare igår kväll…all bygglust försvann direkt.
Tankarna går just nu till sambon, som även hon blev mycke svårt skadad.
Ingen vet i dagsläget hur det kommer att går med henne, hon har tydligen svåra inre skador och ligger på RIL i Linköping
Tankarna går även till föräldrarna, syskonen och släckten mm
Fy tusan… det här var inte skoj
Så jag säger bara så här, ta vara på era liv, för ni vet inte när er tid är ute, det vet ingen.
Stanna upp lite ibland och tänk efter…det skadar inte.

Inget roligt att höra. Sådant där är alltid lika tråkigt.
Som Niclas skriver så finns vi här om ni behöver oss.
Ja man vet inte va man ska säga redit längre.
Men ja orkar me iallfall Locketorp så jag kommer dit.
Går inte heller att sitta hemma och deppa.
För då blir det ännu jobbigare.
Han var väldit mycke för bilar gamla då..
Han höll på att renovera sin Volvo 164.
I stort sett färdig han höll på att spara till lacken på den.
Som Tunnan skriver nu går också tankarna mot hon som är allvarligit skadad.
Henke

Ledsamt att läsa om eran vän Henke och Tunnan
Jag har förlorat två hojkompisar på kort tid och vet tyvärr hur det känns.
Tråkit att höra Greenhorn.
Ja de tar tid att smälta sånna händelser.
Man kommer alltid bära me sig det.
Man tar 1 dag i sänder..
Henke

Usch lider med dig/er Henke/tunnan! Är alltid lika tråkigt att mista vänner helst på sådant sätt. Miste en vän för 1½ år sen i en bil/fylleolycka. Och som WildeSau skrev småbilar mot lastbil är ingen bra kombination. Har sett många avåkningar och allvarliga krockar dom senaste åren här uppe (flest vintertid) och det jag har noterat tyvärr är att folk litar blint på sina bilars "säkerhetssytem" och kör ofta med risiga däck och med högfart är det en dålig kombination. Var en tur till mora idag och såg två avåkningar som tur bara singelolyckor men den ena hade slutat dåligt om den hade mött någon.
#99 Ja sånt glömmer man aldrig. Man får däremot trycka undan den sorgen och dra upp det positiva man gjort ihop ! Och skratta åt allt tok som man gjort ihop som Proosen skrev.