Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: flyg
Läst 917 ggr
[Tunnan]
0

Har Rebell Hobby slagit igen?

Finns inga modeller på hans hemsida längre
Allt är 0:at Förvånad

Greenhorn
0

Jag tycker alltid att han haft en klent sortiment de få gångerna jag köpt flygplan.

[Tunnan]
0

Ja det kan hända, men nu så är allt nollat
Finns inget att köpa alls Förvånad

Raldor
0

Förmodligen håller han på att uppdaterar sajten.

[Tunnan]
0

Ok, ja så kan det ju givetvis vara också
Det brukar han inte göra så ofta, men när han gör det sår gör han det regältFlört

[Orso]
0

Butiken var öppen i tisdags och då nämndes inget om någon nerläggning.

Det ser mest ut som om det blivit något fel på sidan.

Tails
0

1# ..Flygplan!? Förvånad

[Tunnan]
0

#5 Ja nåt lurt är det

#6 Du kan stava till det iaf  Flört

ElLobo
0

#7-2:  Skrattande

Greenhorn
0

#6 Ähum…..Skäms…*host*…njaa… det har hänt *host* några gånger att jag i förvirrat tillstånd *harkel* inköpt flygetyg. Dock går jag på regelbunden terapi i syfte att eliminera det beteendet Oskyldig

Azgaron
0

Glad

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

ElLobo
0

Alla drabbas vi av förvirring ibland. T o m jag, som när jag råkade köpa några pansarmodeller. Glad

[Hayabusa]
0

Är övertygad om att det handlar om någon form av "datatrassel" alternativt uppdateringar. Har ett väldigt gott intryck av Rebell Hobby. Enbart positiva erfarenheter.

/Stefan

StefanW
0

Tror också det går att härleda till något fel med någon server/databas. I de senaste nyhetsbreven så sålde han av gamla hyllvärmare för att få plats med nyheter. Avvakta någon dag, så skall du se att det löser sig. Prova annars att ringa om det är akut! Tänk på att en del har sportlov nu!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

janwahlgren
0

Var förbi hos Rebellen nu idag. Nog fanns det flügplan där alltid, fast något mindre antal efter jag lämnat platsen dock.  Skrattande  Verkar som han fortfarande har problem med hemsidan. Men det löser han tids nog. Bara han fått hämta sig lite då han är nyss hemkommen från Nürnbergmässan/Hofbräuhaus m.m. Flört

mvh / Janne w

[Orso]
0

det var en intressant kommentar om en butik som säljer 99%

flygrelaterat

Greenhorn
0

#15 Omformulering av inlägget du tyckte var intressant:

För att vara en butik som säljer flygplan till 99% så finns oftast artikeln ej på lager då man letat efter en speciell flygplanstyp. Samma gäller färger, speciellt Luftwaffes WW2 färger. Å andra sidan är de gångerna jag handlat av Rebell lätträknade.

[Hayabusa]
0

#16 Hmm…Rebell Hobby har ett bra sortiment av Gunze färger. Kulörer för Luftwaffe WW2 har Gunze ett bra urval av. Tror att det enbart är en enda RLM-kulör som Rebell inte haft hemma på länge…

Jag måste säja att jag fått väldigt bra service av Rebell Hobby. Snabba, korrekta svar och leveranser. Ok, i en perfekt värld hade Rebell haft ett enormt lager av precis allt. Men, om man vänder på det; Skulle man se en lista på vad som finns i lager, så är det nog inte så "klent".

Alfahobby har jag också god erfarenhet av. Mycket bra service och snabba svar. Om jag söker en speciell byggsats, så hjälper de till att fixa fram den. Om den nu inte gått ur produktion, men det är ju en helt annan sak.

Men, visst…även jag drömmer väl om hobbybutiken som är sprängfylld med ALLT som marknaden kan erbjuda.

/Stefan

[Tunnan]
0

Har nästanbara gott att säga om rebell, det ända som jag kanske då knackar ned på är ju priserna
Men servicen är det inget fel på. och den personliga kontakten är helt superbra

Alfahobby har jag gjort en beställning av för en månad sedan
Min första hos dom.
Skulle ta 2-3 veckor att tar hem modellerna, men än har inget kommit.
Så upp till bevis nu då Flört

Raldor
0

Nu verkar han vara med i matchen igen.

[Tunnan]
0

Jepp, såg det igår
Mycke uppdaterat tydligen  Glad

WildeSau
0

Han har varit på Spielwarenmesse i Nürnberg

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus