Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettsajten-och-ifokus
Läst 3810 ggr
pebben
0

BUGGAR

kommer iFokus någonsin att fungera
ordentligt?  sedan 06 har ju sidan
varit rätt seg och hafft sina buggar
den har fått lite nytt utsende och
rörligreklam poängsystem och köptill
funktioner och nya buggar och dom
gammla problemen ser ut att följa med
jag har änndå varit rätt glad åt den senaste
därför att det har gått att lägga in foton
någurlunda smidigt tills idag nu går det inte
allsRynkar på näsan nu kan man inte skylla på min dator heller för gick det igår så borde det väl funka idag BLÄ!

//pebben

AlliN
0

jag lade in en bild aldes nyligen I "vilken bil typ bygger du helst"  utan några problem.                                                   

//AlliN

starhawk
0

Förr drabbades man ofta av problem när man skulle lägga in en artikel med många bilder, det hängde sig och hade sig, men sen dom senaste uppdateringarna så har det enligt min uppfattning funkat mycket bättre.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Exelon
0

Har problemet att när jag går in på någons/även mina bilder, som är inlagda i nån artikel eller inlägg. Oftast så får jag ingen bild utan bara den svarta rutan och måste gå tillbaka och klicka engång till då fungerar det oftast men ibland får man göra så ett par gånger! ganska störande, och kan hålla med pebben det är rätt buggigt, har varit med i diverse forum och iFokus är nog det mest mysko jag har varit med i. Väldigt buggigt och segt tror dom inte har provat igenom dom nya versionerna riktigt utan låter oss klaga och sen rätta till felen, även så kanske servern är för liten för iFokus mer grafiska och krävande sida.

GeeKen
0

Jag upplever att sidan är betydligt mer snabbladdad nu än innan uppdateringen.
Sedan verkar den senaste uppdateringen ha varit riktigt stor och då kan man vänta sig att det är lite strul, från och till, innan alla bitar fallit på plats.

Jag tar det lugnt och ägnar mig åt lite porrsurfning när problemen blir för jobbiga här på iFokus. Tyvärr (?) blir det inte många minuter, fyllda med yppiga bikinibruttor och istället mer och mer Modellbygge iFokus.

Glad

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

pebben
0

jag tycker också att det har gått lite
snabbare än tidigare och därför inte
brytt mig så mycket om div buggar
men när det inte går att lägga in bilder
så är det ganska irriterande  men det
låter som om vi råkar ut för olika grejor?
nåja det kanske löser sig

//pebben

Azgaron
0

Det som jag är mest trött på just nu, är att läsa mina egna inlägg och PM, alltså att den markerar dem som olästa fast att jag själv skrivit!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Sven-Erik
0

#6. Satt just och irriterade mig på samma sak! Säger som "Just D". "Hur är det möjligt?"…

ElLobo
0

#6 och #7: Ni är inte ensamma!

[Henke29]
0

Här är en till som inte tycker om det där..Skrikandes

[Tunnan]
0

jaa, lite irriterande är det Obestämd

Sven-Erik
0

Nu laggar det fett……

StefanW
0

#0 Ja , det har varit och är en del buggar som de jobbar med. Hoppas att de lägger in några nya buggfixar i natt.

#4 Skrattande eller gör som jag! Ägna sig lite åt det motsatta IRL… det blir också en form av modellbygge i skala 1:1

Tungan ute

Stefan - Modellbyggare

GeeKen
0

Stefan, du skriver så himla kryptiskt!

Lägg ute lite bilder istället vettja!

Glad

/ GeeKen

ElLobo
0

#12-2: Men Stefan då!

#13: Men GeeKen! Skäms

StefanW
0

….hmmm….var är kameran….

…jag är säker på att jag lade den vid de rosa..

…jag skall kolla en gång till

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Skrattande
Bilder Bilder Bilder Flört

StefanW
0

….jag är inte klar än! Du får hålla dig lite till!

Tungan ute

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Tungan ute

Exelon
0

ÖJ fortsätt så!!! Då kommer det säkert en massa billiga modeller ut här! Kan bli så illa att du måster offra "hobbyrummet"!Flört

Exelon
0

Kom på en till "LIITEN" störande bugg, på vissa inlägg/artiklar så kommer man inte till den mer avancerade HTML koden utan kan bara skriva simpelt utan menyraden ovanför som att länka fet stil osv. Den här inlägget fungerar fint men t.ex. Datorspelen som Tails lagt upp fungerar aldrig.

GeeKen
0

Stefan är ett vilddjur!!!

Han har hållit på i flera minuter… Iofs med en kortare paus för att kolla forumet, men i alla fall!

RESPEKT!!!

/ 3-minuters-GeeKen

[Henke29]
0

#21 Haha Skrattande

Exelon
0

#21 Vem tror du har dom rosa på sig nu då GeeKen?? Han kommer väl inte är ifrån. Hon lurar han från hobbyrummet och sätter fast han i handklovarna!!

Vänta bara GeeKen snart kommer damen hem med ett par och en röd boll!Förvånad

[Tunnan]
0

Den här sidan hänger sig ju stup i kvarten Skrikandes
Jag ger snart upp det här Skrikandes

pebben
0

#24 är du också med i buggar i fokus? Tungan ute

//pebben

[Tunnan]
0

Ja tyvärr  Rynkar på näsan

WildeSau
0

Kolla meddelandena med jämna mellanrum, då det inte syns längre om det kommit något nytt. Kolla både in- och utkorgen. Man vet aldrig var det hamnar. Obestämd

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

denstore
0

Ja, hur irriterande är det inte att meddelanden hamnar som olästa i utkorgen, trots att det inte är jag som skickat? Man blir ju helt knäpp av sånt…

[Henke29]
0

Ja de där har jag okcså lurat mig på..
Att vissa ligger helt fel..
Hoppas dom löser detta rätt snabbt..

Henke

pebben
0

men en sak som försvunnit är att förut
när jag loggade in så brukade medelande
rutan öppna sig istället! det har inte hänt på
ett tag! sen e det ju resten då   djupsuck!

//pebben

Greenhorn
0

Vaf… när ska det bli ordning på meddelandekorgen?? det är rena slumpen att man ibland ser att ett nytt meddelande finns, och då ligger det dessutom i "skickat" listan. BLÄ!!! Skrikandes

Till er som sköter programmeringen (eller vad det nu kallas) för iFokus: Gör INGA fler uppdateringar på ett låååååååångt tag när allt (förhoppningsvis) börjar funka bra igen!

[Tunnan]
0

Min svar på meddelanden kommer tillbaka till mig som olästa meddelanden

Knepigt …Obestämd

WildeSau
0

#32 Samma här! Direkt när man skickar ett PM får man tillbaka det i inkorgen. Bekräftelse genom att det blinkar till på meddelandekuvertet.

När man får svar hamnar det i Skickat-mappen utan att det kommer en bekräftelse på att något har kommit in.

[Tunnan]
0

Aha, borde kolla den mappen också
Börja blir lite virrigt det härObestämd

Och så alla lästa trådar som inte avmarkeras gör en ju gråhårig Skrikandes

[Henke29]
0

Ja man vill ju inte läsa om de man själv skrivit i tråden..
Den buggen retar en väldit mycke och på lite annat också..
Hoppas som sakt att dom inte gör fler uppdateringar nu.
Sen att dom börjar istället gå igenom alla buggar som finns här just nu.
Skärpning iFokus..

Henke

Annette
0

Jag tror det är ni som sniffat för djupt i limburkarna. Här fungerar allt toppen bara jag släpptes loss från de där rosa handklovarna.

pebben
0

Hm ibland vill man ju inte veta allt Skrattande

//pebben

pebben
0

ja mina problem kvarstår ialla fall
det går bara inte att posta foton
jag har i ett par dar letat fel i datorn
som en tok o ringt till folk som jag vet
kan det här lite bättre men inget har hjälpt.

sedan slog det mig att det nog inte igäntligen är något fel med datorn det gick ju att lägga in foton förut och sedan inte! men det är skumt att det bara är jag som har det här problemet!? Rynkar på näsan

det är väl inte som så att dom som har hand om
ifokus har fullt upp i att tugga tugummi och tävla i vem som först kommer upp i 500 000p  ?

ps nån som vet vad det kostar med en egen sait?

//pebben

Annette
0

Här fungerar det perfekt så du får nog flytta från urskogen så skall du se att det börjar fungera för dig också Flört.

Azgaron
0

#38 Inte kul när det inte funkar! Jo, man tycker ju att det borde vara viktigare att forumet funkar som det ska än att poängen gör det!

Menar du egen hemsida eller eget forum? Min .se domän kostar ca 140kr/år och sen kostar webbhotellet en slant också.
Eget forum går ju att fixa gratis, om man kan stå ut med reklamen!

Azgaron

WildeSau
0

Sista inkomna nyheten är att man kan ha en signatur i varje inlägg också. En del har jag redan sett med flera länkar och en hel historieberättelse som ska visas i varje inlägg som görs.

Den här forummotorn i .Net är tungrodd som den är och signaturer lämpar sig bättre i vBulletin eller IPBoard

pebben
0

heja!

//pebben

denstore
0

#41 Visst är det kul med signaturer! Jag funderar på att göra min jättlång! Kanske lägga in en hel text med Eddie, eller kanske någon skojsig ascii-bild! Man kan göra mycket med 400 tecken….Flört

ElLobo
0

Nej, hela forumet har blivit mer och mer likt alla andra forum med signaturer, poängräkning och massa andra ovidkommande finesser. Tacka vet jag den gamla hederliga versionen som var från början, den fungerade!

Rynkar på näsan

//un lobo viejo gruñón

Sven-Erik
0

#44. Som den negativa bakåtsträvare jag är, kan jag inte annat än hålla med dig! Bring the old days back!

ElLobo
0

#45: Kyss

[Henke29]
0

Håller också me om att dom skulle kunna gå tillbaka till den gamla versionen..
Den här gillar inte jag.
För mycke lull lull som är oviktigit..

Henke

[Tunnan]
0

Japp, back to Basic.Glad
Då funkade det iaf som det skulle.

Azgaron
0

Håller med! Har också hellre ett bra fungerande forum än en massa värdelöst lull lull!

På "normala" forum har man ju plats för signaturer och sånt!

Hade det inte varit för att detta är världens trevligaste modellbyggarforum så kanske man hade funderat på att flytta!

Azgaron

[Tunnan]
0

Ja, funkar det som det gör nu så är risken stor att många kommer att flytta just.
Och här sitter en Rynkar på näsan

ElLobo
0

Vi får väl åtminstone försöka stå ut ett tag till för att ge dem en chans att få ordning på alla buggar.

Men jag tycker synd om StefanW som har startat upp sajten och som fungerade så bra i början. Sajten är ju så bra och man verkligen trivs med alla medlemmar och den trevliga atmosfär som är.

micke35
0

#51 Håller med. Kan inte påstå att jag själv tillhör de mest aktiva här inne men jag skummar igenom varje dag och snappar upp massa bra tips. Dessutom är det väldigt bra stämning och glada människor.

/Micke

pebben
0

det är nog lättare för er som det funkar någurlunda för! vad ska jag göra här då?  jag är ju en aktiv modell byggare som gillar att posta mina grejor
på gott och ont. det ända som funkar är ju att skriva inlägg o det är ju vad saijten behöver ännu flera innlägg.

//pebben

Sven-Erik
0

#51. Ja, det är et bra gäng som håller igång sajten! Tack Stefan för att du håller igång! Gillar stämningen på sajten, men det får inte bli mer strul nu,,,

pebben
0

å vänta du tills ädelstenarna tar slut!
då blir det rödbeter!

//pebben

pebben
0

med pop ups! Skrattande

//pebben

Sven-Erik
0

#55. hehe! Skrattande Nä, vi är här för att vaska guld!

pebben
0

ok men me pop ups då? Skrattande

//pebben

StefanW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#58 Då du gillar iFokus så skarpt, så skall jag se till att när du kommer till Locketorp så har jag en tröja som du får ha på dig under hela tiden!

Sug på den du! FlörtTungan uteSkrattande

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#59: Oahahaha! Skrattande

GeeKen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

BUGG! BUGG! BUGG!

pebben
0

nu är det ju så att det inte är pebben som suger!

hehe jag kan bara jag vill! Tungan uteSkrattande

//pebben

pebben
0

# 61 finskt disco? hehe

//pebben

StefanW
0

#62Då hoppas jag att jag får se dig här på byn då!

Får vi se dig dansa som i #61?

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

bara ådi e på humör så!

//pebben

StefanW
0

#65 Annars kommer en bil att passera utanför ditt….

Stefan - Modellbyggare

[Tunnan]
0

Alltså, när jag svarar på ett pm så kommer det tillbaka till mig som oläst pm. Obestämd

Rätt irriterande Skrikandes

pebben
0

va e du så egenkär? hehe sorry tunnan!

jo nu får det snart vara bra med det här skräpet

//pebben

ElLobo
0

#68: Så, så, inte ge upp!

Annette
0

Ursäkta mig! Men jag förstår inte vad det är ni gnäller över.

Jag är heller inte överförtjust i signaturerna, men det är ju bara att låta bli att skaffa en.

Vad är det mer ni är missnöjda med? På min dator är det verkligen inte segt, så ni kanske skulle ta och se över era egna datorer innan ni klagar över hela iFokus. Vi har inget strul inne på Shetlandsponny, så att det skulle vara så bedrövligt här har jag svårt att tro.

Ni uppför er verkligen som ett gäng gnällgubbar nu! Skärpning!

Hälsningar Annette, the bitch

Buran
0

Som en blixt från klar himmel kom den!

Skaparna av sajten har fullständigt tappat skärpan.

Jag föreslår ett nytt namn på sajten.

URFOKUS

"den här är en annan, en Airfix"

pebben
0

# 70 jag kan bara tala för mig själv

men jag har gått igenom min dator

och jag har kollat upp min uppkoppling!

jag har ringt till dom som jag vet är kunniga på

datorer effter tipps och utfört dessa utan resultat. och tycker du verkligen att det är troligt att en tjugo datorer pajar samtidigt?

och bara för skoj skull så funkar datorn hyffsat

på anndra ställen vilket också är lite knepigt

om det är fel på den menar jag

//pebben (gnällspik)

[Tunnan]
0

Gnäller o gnäller.

När dom byter ut nått som funka bra till något som inte funka så bra så är det ju klart som korvspad att man inte är nöjd.

[Tunnan]
0

Att jag hela tiden får tillbaka mina skickade pm som olästa pm i min inbox kan ju onekligen beror på min dator

/Gnälltunnan

GeeKen
0

Och just precis nu trampar en liten pojke på en landmina i en avlägsen by någonstans i Afganistan. Med lite tur kommer han att överleva, men livet kommer aldrig att bli sig likt för honom och hans fattiga familj.

Mina vänner, det gäller försöka vidga sina perspektiv i livet.

Själv tycker jag att iFokus fungerar klockrent och har ingenting att invända.
Skulle det vara så att ett PM försvinner så betyder det att jag lyckligt ovetande kan syssla med något annat. Det är ju jättebra!

Glad

Eller som en f.d. kollega som var ansvarig för företagets intranät sa:

- Va, tycker du intranätet buggar? Tja, bygg ett eget då!

Skrattande

/ GeeKen

ElLobo
0

#75: Jag förstår varför han nu är en f d … Flört

GeeKen
0

Hehehehe… Men erkänn att han hade en poäng!

Glad

/ GeeKen

Exelon
0

Ja det slår ju inte Aftonbladets sida fullt så dåligt är det inte. Vet själv att problemet inte är datorn utan iFokus. Säger som jag brukar dålit testad beta och för dåliga servrar som inte orkar att driva sidan.

ElLobo
0

Ja, det verkar ju vara just iFokus som det trasslar med. Inga andra forum eller sajter är så tröga som iFokus, åtminstone inte för mig.

denstore
0

#78 Fast det är lite märkligt att det funkar för vissa, och inte andra. Jag har testat runt på de flesta av mina datorer, och även om det är slött och orkeslöst, så funkar iFokus på alla. Vista, XP, Linux. IE, Firefox och Opera. Snabba och långsamma burkar. Två olika bredband.

GeeKen
0

Jag har gjort liknande tester med olika datorer (ny stationär PC, fyra år gammal stationär PC och ny bärbar PC), olika operativsystem (XP Professional och Vista) samt olika browsers (Explorer, Firefox och Opera).

Och hör och häpna, det funkar nästan lika bra hur tusan jag än bär mig åt. Det enda jag reflekterat över var att sidan var trög att ladda på den fyra år gamla stationära datorn som jag endast har Explorer installerad i.

Funderar på att dra igång min gamla Mac G3 och se hur det funkar med Safari.

/ GeeKen

denstore
0

Det enda jag stör mig på just nu är att man inte kan trycka på "första olästa" innan sidan laddat reklamen. Sånt är jäkligt irriterande. Visst, sidan är reklamfinansierad, men om det går långsamt att ladda den animerade bannern, så sitter man och blir betydligt mindre sugen på att någonsin köpa produkten…..

GeeKen
0

Om du säljer din asiatiska jolle så kan du lägga pengarna på att köpa annonsutrymmet och då slipper vi den animerade bannern!

Tja, det är liksom bara ett tips alltså… Typ i all välmening liksom!

Flört

pebben
0

ok då är det så att sidan fungerar för en del och buggar för anndra! och dom som det fungerar för tycker vi anndra som gnäller är jobbiga och ska knipa ihop och tänka på dom svältande i afrika? jodå jag förstog att det finns dom som har det värre så om bilen går sönder ska man inte fixa den utan tänka på dom i irak som har det svårt? jag kan tillägga att jag har gort alla tester med datorn som jag kan komma på

utan att hitta nått fel även varit inne på anndra forum och där fungerar den

//pebben

WildeSau
0

#84 Tja, fler tips kan vara att installera sista versionen av .NET.

Här finns version 3.5

[Orso]
0

På maskinen jag använder mest har jag XP.

Jag surfar med Opera 9 och det flyter. Jag har inte upplevt ifokus segt som många andra men det finns saker som inte fungerar som det ska. Som radbrytning ibland.

Jag har provat Opera 10 men gillade inte den men iFokus flyter även på den versionen. Jag har även en IE6 på maskinen men det används väldigt sällan. Jag har provat den på iFokus och den behöver inte heller vänta in att annonserna ska laddas färdigt. Däremot blir bakgrunden grå och artiklar/inlägg kan öppnas under allt annat istället fö mellan dom.

Min andra maskin har Vista. På den kör jag också Opera 9. Inte heller här verkar jag behöva vänta in reklamen.

Kör jag däremot igång IE7 så låser reklamen upp det .

Men det som irriterar mig mest just nu är radbrytningen som fungerar ibland. Jag orkar inte fixa detta nu så ni får sidscrolla istället.

Sven-Erik
0

#84. Hej & hå! :-)

denstore
0

En fundering. Hur kommer det sig att man tappar poäng helt omotiverat? Jag vet att poängen sjunker en aning varje dag, och egentligen bryr jag mig väldigt lite över hur poängställningen är, men jag fick precis ett poängfall från 700 till 685. Direkt, på en minut?

GeeKen
0

Jag tror att iFokus har höjt upp poängsystemet till en ny nivå där även innehållet i inläggen bedöms efter ex.vis stavning, grammatik, intressenivå på det man skrivit, bildkvalitet, sanningshalt, etc etc.

Ja, du förstår kanske själv hur det ligger till nu…

Flört

denstore
0

Det vore ju fruktansvärt för en sån kille som du, geekis. Tänk själv, en kväll med bag in box, och sen vakna upp på morgonen med miljarders miljarder med minuspoäng!Tungan ute

GeeKen
0

Hörrdudu, det står faktiskt i någon helig skrift att "man ska inte kasta grus i ögonen på den som äter Panodil en söndag", så det så!!!

Skrattande

[Tunnan]
0

Är det Patientfass du syftar på då ? Flört

Exelon
0

#92 Sluta med panodil och ta ditt straff GeeKen!! Så nästa gång lär du dej att inte dricka den där franska rävgiftet och håll dej till pilsner eller renat!Skrattande

Men man ser fler och fler tendenser på att det är dags för ett könsbyte GeeKen!!! Flört

GeeKen
0

* ryser och pipskriker högt *

Skrikandes

starhawk
0

För att återgå till ämnet buggar varför kommer jag inte in på mina inlägg? Jag får bara ett stort felmeddelande

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

#96 Just nu syns det inte i inläggslistan ifall någon har kommenterat en artikel. Då måste man gå över till artiklar istället.

Jag får inte mina bokmärkta inlägg att fungera som det ska heller.
Tror att ditt problem hänger ihop med röran som är här nu.

När man hoppar mellan artiklar och inlägg avmarkeras varje gång ett oläst inlägg till läst i mina inlägg trots att jag inte varit inne i inlägget.

ElLobo
0

Glöm inte bort det WildeSau skrev i inlägget ovan!

"Just nu syns det inte i inläggslistan ifall någon har kommenterat en artikel. Då måste man gå över till artiklar istället."

Som det är nu så måste man växla mellan inlägg och artiklar för att se allt nyskrivet.

[Henke29]
0

Grymt irreterande. Vissa inlägg kan man bara skriva och inte välja storlek mm.

Den raden ovanför där man skriver så finns den inte på vissa inlägg..

Där man kan välja smiles mm

Henke

pryzze
0

Har märkt samma sak som Henke.

Klart irriterande.

Men när jag gick in för att redigera inlägget så kom editeringsraden med smileys m.m. upp  Förvånad

//Pryzze

Azgaron
0

Ja, den raden saknas ibland,typ som nu då :)

Azgaron

ElLobo
0

Ja, ibland saknas den och har man tur så laddar den klart om man kör en uppdatering.

WildeSau
0

Sitter och kör på en dator med Windows 7 nu.

Det flyter på bra med IE8, Firefox 3.0.6 och Opera 9.63.

Känns likvärdig med XP-installationen som ligger på en annan partition.

Datorn är en några år gammal.

Moderkort Asus A7N8X, Athlon XP 2800+ och med 2Gb PC3200 DDR RAM och hårdvaru- och BIOS-moddat ATi Radeon 9500 => 9700PRO.

Spelmässigt flyter mitt BF1942 bättre med Windows 7 än med Vista.

Internetuppkoppling är Telia ASDL 8Mbit

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.