Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 1820 ggr
NBISaladin
0

Kingtiger Rapport #17 och framåt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

- Byggrapport 17 - 090202
- Byggrapport 18 - 090203
- Byggrapport 19 - 090204
- Byggrapport 20 - 090205

Massiv uppdatering av massiv modell!

Tornet tar form på:
http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php

Tjillevipp,
/Hasse

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Tunnan]
0

Oj där var det detaljerat så det förslå.
Snyggt.

[Henke29]
0

Ja de här bygget ser bara bättre oh bättre ut Skrattande
Vilken maffig byggmodell.

Henke

NBISaladin
0

Gissa om jag är less på att slipa o spackla!!
Nu kör jag på i nåt slags transtillstånd, måste komma till målningen!

/Hasse

denstore
0

Men sjukligt snyggt blir det. Ska du igång med T-34:an direkt efter? Flört

NBISaladin
0

#4: Nä fy för den lede!
Ingen susning om vad jag ska göra när den här är klar… kanske sjunka ner i soffan och maraton-glo på alla säsonger av "Top Model"?
Eller börja med näverslöjd?

/Hasse

denstore
0

Jag har hört att batik är en bra avkoppling också. Så kan du ju göra lite färgglada, kundanpassade hobbybokhandeln-tröjor….Skrattande

NBISaladin
0

#6: Har ju faktiskt haft den tanken, tröjor med tryck!
"Modellers do it with Precision"
"Final Assembly"
… och liknande tuffa tryck :-)

/Hasse

denstore
0

När jag höll på med skytte en gång i tiden, så var det en nördig kille som hade t-shirt med texten, "Pistolskyttar gör det 6 gånger på 2 sekunder" eller något liknande. Jag mest skakade på huvudet, då sånt ofta verkligen befäster folks fördommar om skytte.

Idag skulle jag dock velat ha en T-shirt med texten "modellbyggare gör det en gång om året…..kanske" Skrattande

ElLobo
0

#8: Skrattande

[Hayabusa]
0

#8 Eller varför inte;"Now I wanna sniff som glue…" ? Nää, fy va´hemskt…Oskyldig

/Stefan

johannespanzer
0

Tokigt bygge. Gillar rapport 16, där står alla delarna, ser ut som ett gäng kylskåp på en skrot (fast på ett bra sätt menar jag!).

Sjukt snabb tempo också!

#7 Top model är väl ok, men ultimat avslappning, det är "project runway" som gäller då! Flört

#8 & #10 LOL

NBISaladin
0

**I love the smell of Putty in the morning
**Hm. Näe…

C9H12

NBISaladin
0

C9H12
Kemiska formeln för polystyren, kryptiskt o lite tufft?
(iFocus fick frispel när jag lade in formeln ovan, blir väl sur för icke standard tecken kanske…)

#11: Kylskåp på en skrot. Hm. Ja, där har jag ju möjlighet att använda grejjerna till ett jänkarbils-diorama, om allt går åt skogen o jag tappar modelllen eller så :-D

/Hasse

Azgaron
0

Det skulle vara sorgligt värre om det hände! Speciellt när du har kommit så här långt! Ser mycket bra ut!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

denstore
0

Jag tycker du ska måla den i franskat kamo, och montera ett Baguette-ställ bak på tornet. Det kanske kan bli en trevlig avslutning på mani-bygget. Skrattande

Fransmännen körde ju faktiskt runt med några stycken under ett antal år efter kriget.

Sven-Erik
0

#10. Ramones rules! Cool

[Hayabusa]
0

#16 Gabba-Gabba-Hey Tungan ute

Sven-Erik
0

#17. "where a happy family"….Skrattande

Sven-Erik
0

Oj…Trådkapning i den värre divisionen…Skäms

[Hayabusa]
0

#18…me, mom & daddy.

Jaja, trådkapningar är nå´t man får leva med Glad

Sven-Erik
0

#20. Skrattande Ahh! Ett Ramones-fan! Me like!

NBISaladin
0

#15: Baguette-ställ, hahaha, jaaaa!

Byter ut Nahverteidigungswaffe (närstidsskyddet, lilla granat/rök osv kastaren i tornet) mot en Evaporateur de Vin Rouge (dagen-efter-vin-doft-spridare) oxå medans jag är igång!

/Hasse

Sven-Erik
0

#22. Du får ursäkta våran trådkapning!? Du gör ett helt fantastiskt bygge! Glad

[Hayabusa]
0

#21 Absolut! Hörde Ramones för första gången runt -77. Det var dansk radio som spelade "Beat on the brat". Tja, se´n rullade det på med megahits som "Sheena is a punkrocker". Tyvärr aldrig sett dom live. Behöver jag lite extra energi, så är det bara att sätta igång "It´s Alive" Tungan ute

Jaha…finns det nå´n koppling till denna tråd? Faktiskt, ja…DeeDee Ramone växte upp i Berlin, tills han var runt 15 år. Hans mamma var (är?) tyska och DeeDee hade ett stort intresse för Nazi-prylar etc.

[Hayabusa]
0

#22 Sorry, men det är ju fredag kväll…Jäkligt fin Königstiger. Uppskattar din "Byggblogg", jäkligt bra!

Sven-Erik
0

#24. Samma här! Hörde Ramones "It´s alive" i slutet av sjuttiotalet. Helt sjukt mos! Var sen på konsert i "Annexet" i Stockholm i slutet på åttiotalet. Joey med sina krumma ben och svarta jeans. (R.I.P)
När man tagit ett par öl för mycket så kör man igång "Pet Cemetary"…funkar varje gång! Skrattande

Sven-Erik
0
Sven-Erik
0
[Hayabusa]
0

Såå jäkla bra, Sven-Erik! Mina döttrar kollar på "Let´s Dance"…skräp. Nu kunde jag döva mina smärtor med lite Ramones Skrattande

Sven-Erik
0

#29. Låter helt ûber!