Kingtiger Rapport #17 och framåt
- Byggrapport 17 - 090202
- Byggrapport 18 - 090203
- Byggrapport 19 - 090204
- Byggrapport 20 - 090205
Massiv uppdatering av massiv modell!
Tornet tar form på:
http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php
Tjillevipp,
/Hasse
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Oj där var det detaljerat så det förslå.
Snyggt.
Ja de här bygget ser bara bättre oh bättre ut 
Vilken maffig byggmodell.
Henke

Gissa om jag är less på att slipa o spackla!!
Nu kör jag på i nåt slags transtillstånd, måste komma till målningen!
/Hasse

Men sjukligt snyggt blir det. Ska du igång med T-34:an direkt efter? 

#4: Nä fy för den lede!
Ingen susning om vad jag ska göra när den här är klar… kanske sjunka ner i soffan och maraton-glo på alla säsonger av "Top Model"?
Eller börja med näverslöjd?
/Hasse

Jag har hört att batik är en bra avkoppling också. Så kan du ju göra lite färgglada, kundanpassade hobbybokhandeln-tröjor….

#6: Har ju faktiskt haft den tanken, tröjor med tryck!
"Modellers do it with Precision"
"Final Assembly"
… och liknande tuffa tryck :-)
/Hasse

När jag höll på med skytte en gång i tiden, så var det en nördig kille som hade t-shirt med texten, "Pistolskyttar gör det 6 gånger på 2 sekunder" eller något liknande. Jag mest skakade på huvudet, då sånt ofta verkligen befäster folks fördommar om skytte.
Idag skulle jag dock velat ha en T-shirt med texten "modellbyggare gör det en gång om året…..kanske" 

#8: 
#8 Eller varför inte;"Now I wanna sniff som glue…" ? Nää, fy va´hemskt…
/Stefan

Tokigt bygge. Gillar rapport 16, där står alla delarna, ser ut som ett gäng kylskåp på en skrot (fast på ett bra sätt menar jag!).
Sjukt snabb tempo också!
#7 Top model är väl ok, men ultimat avslappning, det är "project runway" som gäller då! 
#8 & #10 LOL

**I love the smell of Putty in the morning
**Hm. Näe…
C9H12

C9H12
Kemiska formeln för polystyren, kryptiskt o lite tufft?
(iFocus fick frispel när jag lade in formeln ovan, blir väl sur för icke standard tecken kanske…)
#11: Kylskåp på en skrot. Hm. Ja, där har jag ju möjlighet att använda grejjerna till ett jänkarbils-diorama, om allt går åt skogen o jag tappar modelllen eller så :-D
/Hasse
Det skulle vara sorgligt värre om det hände! Speciellt när du har kommit så här långt! Ser mycket bra ut!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag tycker du ska måla den i franskat kamo, och montera ett Baguette-ställ bak på tornet. Det kanske kan bli en trevlig avslutning på mani-bygget. 
Fransmännen körde ju faktiskt runt med några stycken under ett antal år efter kriget.

#10. Ramones rules! 
#16 Gabba-Gabba-Hey 

#17. "where a happy family"….

Oj…Trådkapning i den värre divisionen…
#18…me, mom & daddy.
Jaja, trådkapningar är nå´t man får leva med 

#20.
Ahh! Ett Ramones-fan! Me like!

#15: Baguette-ställ, hahaha, jaaaa!
Byter ut Nahverteidigungswaffe (närstidsskyddet, lilla granat/rök osv kastaren i tornet) mot en Evaporateur de Vin Rouge (dagen-efter-vin-doft-spridare) oxå medans jag är igång!
/Hasse

#22. Du får ursäkta våran trådkapning!? Du gör ett helt fantastiskt bygge! 
#21 Absolut! Hörde Ramones för första gången runt -77. Det var dansk radio som spelade "Beat on the brat". Tja, se´n rullade det på med megahits som "Sheena is a punkrocker". Tyvärr aldrig sett dom live. Behöver jag lite extra energi, så är det bara att sätta igång "It´s Alive" 
Jaha…finns det nå´n koppling till denna tråd? Faktiskt, ja…DeeDee Ramone växte upp i Berlin, tills han var runt 15 år. Hans mamma var (är?) tyska och DeeDee hade ett stort intresse för Nazi-prylar etc.
#22 Sorry, men det är ju fredag kväll…Jäkligt fin Königstiger. Uppskattar din "Byggblogg", jäkligt bra!

#24. Samma här! Hörde Ramones "It´s alive" i slutet av sjuttiotalet. Helt sjukt mos! Var sen på konsert i "Annexet" i Stockholm i slutet på åttiotalet. Joey med sina krumma ben och svarta jeans. (R.I.P)
När man tagit ett par öl för mycket så kör man igång "Pet Cemetary"…funkar varje gång! 

http://www.youtube.com/watch?v=wMD7Ezp3gWc&feature=related
Kunde inte låta bli!…
Såå jäkla bra, Sven-Erik! Mina döttrar kollar på "Let´s Dance"…skräp. Nu kunde jag döva mina smärtor med lite Ramones 

#29. Låter helt ûber!