Uniformsfärger
Som jag nämnt tidigare misstänker jag att mina "gamla" färger ligger på någon tipp någonstans så jag kommer inom det snaraste att köpa lite nytt. Efter att ha kollat här lite kliar det i fingrarna. Men för att då inte göra en eventuellt dyr miss tänkte jag fråga här innan.
Vad jag behöver till en början är lite färgtips. Länkar, namn på färger eller annat. Till en början behöver jag hjälp med vilka färger jag behöver för att kunna måla verklighetstrogna tyska och amerikanska uniformer. Tamiya och/eller Vallejo hade varit bra eftersom det finns ungar i huset och det känns som det behövs sprayas i framtiden. Och länkar till sidor med olika färgscheman hade varit helt kanon!

Hej, här kommer lite länkar som kan vara bra att börja med…
Och sedan finns det för Vallejo:
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Hej
Jag har själv samma problem och jag skickar efter all vallejofärg. Svårt att välja tycker jag Men så här ser min lista ut just nu (hitat den på nätet och tweakat lite):
Tyskar (gråa, vanliga armen mern med lite variation på det gråa?)
gevär - 846 mahogany brown samt 863 gunmetal grey
vattenflaska 874 us tan earth eller 879 green brown
snuskburk - 975 millitary green
rock - 830 fieldgrey, 920 german niform, 979 german cam dk green eller 888 olive grey
byxor - 830 fieldgrey, 866 grey green, 995 german grey (pansargrå) 830 fieldgrey
hjälm - 830 fieldgrey, 862 blackgrey, 995 german grey
Amerikaner (i europa) mer osäker, jag satsar på
rock - 873 us field drab
byxor - 874 us tan earth
hjälm- 922 us millitary green
hudfärg - vallejo har ju massor av olika, men bäst hittills gillar jag 860 medium fleshtone, sådär lagom solbränd/sliten