Furcifer: Sherman 1/35
Postar här inläggen från en annan tråd…/Stefan
Alltså, jag googlade in här igårkväll och såg ditt bygge och idag har jag shoppat på mig en 1:35 italeri modell av just en sherman tank, en bunke färger, lim osv.
Det är väl 10 år sen jag byggde min förra modell så jag börjar lite lätt med humbrolfärger och pensel, airbrush ser coolt ut men det verkar vara lite high-tec för mig =)
Det bygget du gjort är ju fantastiskt snyggt!
--
det blir lite väl mycket hightech o köra airbrush i min studentlya, vill inte spraya ner mitt fina köksbor
I nuläget går väl allt bra, har precis målat grönt på det mesta och lite "gunmetal" färg på banden och på kedjor och lite annat smått o gott. Nu kommer den roliga "vänta tills allt torkar" fasen…..
Bilder kommer när det börjar bli lite intressant, just nu är det ju bara delar på en karta
--
här kommer första bilden på bygget, det är inte riktigt klart än men jag har haft fullt upp med studier och allt som hör till =)
det blev en del kladd med limmet och jag har en del ifyllnadsarbete här och där där jag missat med färgen. sen ska jag försöka fixa till såndär wash-grejs. Men jag är inte riktigt säker på hur eller om jag ens kan göra det. Så det får vänta ett tag. Den som väntar på nå't gott =)
Stefan - Modellbyggare

Ta gärna ett kort lådan!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
ah tackar, var inte riktigt säker på om jag skulle fortsätta i andra tråden eller skapa en ny =P
jag tar en bild på lådan imorgon, nu är det dags att nanna kudden

Fortsätt i denna tråd!
Sova? Redan?
Stefan - Modellbyggare
och lite gnäll:
Italeri må ha haft bra passform men det var en hel del "överbliven" plast här och där, särskilt i hål som det var tänkt att man skulle använda. En annan smått jobbig sak var att det var väldigt "tjocka" brytpunkter och jag förstörde en del av delarna på grund av svårigheter med att skära loss dem. När brytpunkten är tjockare än delen man ska skära loss kan det bli lite problematiskt. Förstörde några delar här och där och därför ser den inte ut som på lådan. Sen tyckte jag att snorkel-grejerna var så extremt fula så jag skippade dem. Där var en snygg bensintank som skulle sitta vid änden men jag råkade förstöra fästena till den när jag skulle skära loss dem. Men jag fick ihopa stridsvagnen till slut i alla fall, även om det inte blev helt enligt beskrivningen. Nästa gång ska jag nog prova på en Abrams-tank eller något i den stilen, 1:35 är en rolig skala med mycket smått medans slutresultatet blir stort =)

Kul att se ditt bygge Furcifer! Jag har en exakt lika modell liggandes på hyllan. Så det blir ju lite som en smygtitt på det här viset!
Det ser himla bra ut ditt bygge! 
tackar så mycket =)
där är en hel del målningsarbete kvar, särskilt där jag klantat mig med limmet och det i sin tur löst upp lite av färgen, det ser lite mysko ut på sina ställen. Också måste jag fixa till ett jättefint avtryck av min tumme gjutet i lim på fronten (på nå't konstigt vis syns det inte på bilden)

#8. Ja, det finns alltid lite grejer kvar att fixa! Man blir nog aldrig riktigt klar med en modell…
Hm…Jänkarnas svar på den tyska zimmeriten? 

#9,2 

du har fått till en riktig fränn sherman där ! testa med lite änkla washer ochså finns ganska bra video klipp på youtube som man kan få bra insperation från..
Mvh Rasmus

Snyggt Furcifer !
Här är en länk till ett shermanbygge där man får mycket tips om wash och vädring. http://plamo.outthere.info/forum/showthread.php?tid=4615&page=1
Mer bilder !!
/Micke (som budade hem en ny Sherman i veckan)

haha :P micke du har fastnat i sherman träsket å du sitter ganska djupt ;)
Mvh Rasmus
jag ska ta mer bilder imorgon när det torkat, fixade till tum-avtrycket och en hel del andra "ojsan" på den med lite färg nu ikväll och lade till gunmetal-färg på slitytorna på banden och lite här o där som det kändes rätt. Tackar för alla kommentarerna =)
Mvh Jonas
de utlovade bilderna uteblev, det får bli imorgon istället när jag kan greja bättre ljus till fotandet.
Grymt snyggt bygge Furcifer
Vi väntar merd spänning på bilderna