1/16 Kingtiger Rapport #12
Rörläggare Roland gör sista rycket på motorn innan det är dags att besudla, smutsa ner o Allmänt förstöra den släta finishen! Ta en titt på motorn i nyskick en sista gång, nu med sladdriga gummirör:
http://www.hobbybokhandeln.se/dr_gjutstam.php
/Hasse
Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus
Ännu mera pill.
Fast, det är ju i stor skala så det är kanske inte så pilligt
Hur som helst, läckert blir det 

Mycket läcker! Påminner mycket om de motorer från Volvo Lastvagnar, som de ser ut innan måleriet och motorprovet.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Mycket snyggt Hasse!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Imponerande av ditt bygge..
Riktigit snyggt.
Henke

….Ett helt otroligt bygge! Detaljrikedomen är ju enorm! Man skulle kunna tro att det bara är att vrida på nyckeln och få höra tolvans muller!
Kul att följa denna bygge ,vilken maffig motor snyggt o väldigt smarrigt byggt ,,,

Del 13 snart, eller? Lite abstinens, här….

#7: Svågern snubblade förbi på väg hem till Kiruna i helgen efter två månader utrikes…
Lärdom: Drick aldrig brännvinn med en norrbottning, tar en vecka att återhämta sig. Minst.
Men nu har jag kommit igång igen, det råder för tillfället ett, eh ska vi säga, kreativt kaos i bygghörnan.
Jag har återgått till att bygga små, grå plastdelar efter det sköna avbrottet med att grundmåla. Kanske inte lika kul o kolla in, men jag fortsätter nog att bomba rapporter så länge intresse finnes!
/Hasse

Här finns det ett stort intresse och en längtan efter nya inlägg med bilder!
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Ohja!
fast det är ju nästan synd att
gömma motorn i vagnen rena konstverket!
//pebben

#8 Det är tyvärr inte bara norrlänningar. Jag tror det sitter i svåger-genen….

Här är en helt bombad grej: i mitt inlägg här ovan (#8) lade jag in en bild "visa direkt i inlägget". Jag är plus-kund bör tilläggas, så den funktionen har jag alltså pyntat för.
Ingen bild visades direkt i inlägg. Jag går in o "hanterar inlägget", bilden kom upp som den skulle.
Nu när jag kikar på era svar, tammefan om det inte är väck igen?
What's up with that?!
EDIT: Å så kom det tillbaka… just nu i alla fall… 
/Hasse

Fast jag ser den utan problem. Är du säker på att sidan har laddat färdigt? Saker är rätt sega i mellanåt….

Impad over det där rörbygget. Fina grejer det här!
Manlig motor i filmen föressten! 

#13: Så kan det ju mycket väl ha varit. Sirap i systemet.
BTW, rapport ska komma under dagen, jobbar för fullt!
/Hasse