Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettradiostyrt-rc
Läst 6961 ggr
Matte79
0

Ska börrja bygga båt

Hej ja har en del frågor:

Vart ska jag köpa material till mitt bygge? jag har egna mallar, jag bor i stockholm.

vilka butiker rekomenderas att gå till?

Kan jag använda motorn(3,5 det e en 1:6 bil) från min buggy, om jag kan det hur förlänger jag axeln? 

Om någon har några tips så får ni gärna dela me er, det här e mitt första projekt.

Matte

Proosen
0

Motorn är nog inte så lämplig pga. kylningen men det går om du lämnar kyltoppen upp i blåsvädret precis som på bilarna. Beroende på hur axeln på motorn ser ut så kan det gå med vilken axelknut som helst med rätt gänga. Men har du en motor med slipad axel där lagren till kopplingskåpan ligger så får du skaffa annan motor.

Axlar, roder, propeller och allt annat du behöver till drivlinan hittar du hos bl.a. Wentzels, Roffes RC-hobby, Mj-hobbyexperten/Söders RC m.fl. i Stockholmområdet. Allt om Hobby har en länksamling som kan vara värd att kolla lite på.

Lycka till!

Niclas

denstore
0

En barndomsbekant brukade konvertera sina bil och flygmotorer till båtbruk när andan föll på. Han tog helt sonika koppar-rör och drog runt fläns och axelparti, och ledde vatten genom för kylning. Kommer inte ihåg att han någonsin hade några problem med överhettning.

Proosen
0

Jo, jag har också gjort så men kylningen blir inte så bra som den blir med en riktigt kylmantel, men visst funkar det.

Niclas