2 WW leksaker för vuxna
De hadde vatt kul att få åka me i den och till och me köra en Halvbandare.
Trodde inte vi hadde några sånna i Sverige..
Men där ser man.
Kul inslag..
Henke

Hehe, jag äger faktiskt en femtedel av en sådan, dock ej just den. Gretel (som den heter) står någonstans i Göteborg och rostar. Ganska tufft att se en i skala 1/35 och veta at man har en i 1/1 :)
Ojj där ser man 
Skulle va kul att få se den i verkligenheten allstå.
Ska själv till Göteborg framöver nu till en kompis..
Henke
här klickar man men fick inte igång filmen! 
har funnits en tjekisk tillvärkad ausfD ca 2 mil
härifrån men tror inte den finns kvar då dom
håller på att dra igång en chaffe men den blir
nog rätt så kul den med! 
//pebben

#4 Länken fungerar för mig!
Vem skulle inte vilja ha en i skala 1/1 
Stefan - Modellbyggare

#4 Kan vara så att du måste installera någon codec eller dyligt som "nya" datorn inte har.

j****r vilken cool sak
hur fort går en sådan
men går inte famhjulen lätt av am man kör på något hårt?

Nej det är pendel(tror det kallas för det) upphängning som är väldigt lång fjädringsväg, så du ska hela tiden finnas ett hjul i baken är det tänkt. Dock blir styrningen sämre, pga av sämre tryck på hjulen vid kupperad terräng. Men framkomligheten är mycket bättre än en indviduell hjulhupphängning. Hitta ingen bra bild men denna är väl i princip samma sak.

Det är en modifierad Tatra OT-810 byggd i Tjeckien efter kriget som visas i filmen. Dessa vagnar är populära att bygga om till SdKfz 251.
Det finns endast cirka 13-15 äkta 251'or i fullt körbart skick i världen.
Om pengar, plats och tid funnits hade en OT-810 definitivt stått i garaget 
haha idag gick det även om filmen stannade upp
hela tiden och laddade om blä
pebben
Det såg ju klart kul ut! Undrar vad de sagt om man kommit med en sån till jobbet? 
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Såg en för 340000 som är helt fungerande dock var den såld, Dessa däremot vet jag inte priset på. Men helt klart dyrare än den första. Bäst hade varit och hittat en som var i risigare skick som man fick göra i ordning själv, och priset är garanterat bättre. Nog för 340000 inte är allt för mycket en ny bil kostar väl där omkring. Kul leksak iaf.

Kan vi inte köpa in en sån till modellIfokus som klubbfordon?? 
Vore väl rätt malligt att komma till modellträffarna i en sån här??

#12 För ett halvår sedan var priset på vagnarna ca runt halvmiljonen. Nu är det bara en vagn kvar men priset är borttaget av någon anledning.
Dom hade även ett original SdKfz 251 frontstycke, larvband samt en Maybachmotor till salu. Prylarna var i bedrövligt skick och hade ett högt pris, men såldes ganska omgående ändå.

Jo det är väl så att man inte föddes med guldsked i käften. Annars vet jag hur det hade sett ut om man hade haft det så bra. Det hade nog varit fullt med gammalt ww2 delar och saker fulla huset och garage osv!
Nä det har ett samlarvärde så då skiter dom ärligttalat i hur det ser ut.
Hade jag fått tag i en maybach motor så hade jag renoverat upp den till nyskick. Hade nog gjort en liten paus från modellbygget!
Men en risigt gammal Tatra är ju ett "roligare" objekt än att köpa en klar. Och för 160k(syftar på inlägg #12) hade jag nog fått till en lika fin som dom färdiga för halvmillen.