Tiger fråga
Hej!
Är det någon som kan svara på vilka två nät som är !"insugningssnät" för vagnens kylare?
Fläktarna sitter monterade under de bakre mindre näten men jag vet inte om de trycker eller drar luft genom kylarna.
Jag avser placera lite löv över insugningsnäten men det blir lite pinsamt om man väljer fel.
MVH/Roger

Skulle tippa att det är utsugningsfläktar, på bilar sitter ju fläkten innanför kylaren för att dra luften genom kylaren, skulle gissa att samma sak gäller stridsvagnsmotorer
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hej på dig !
Undrar bara för dert första vilken "storlek " vi snackar om, 1:75 - osv. eller nåt annat…
Jag är inget proffs, men prova dig fram tänkte jag säga men det är klart, det är inte så många tigrar som rullar längre. Har ni förresten sett programmet om gubarna som har stålarna som renoverar…senaste jag såg så var det en PANTHER…..huuuuh
När det gäller frågan om insugningsnät så hmmmm….om du verligen veta o är intresserad om militärhistoria…..så kan du maila mig. Jag är medlem i en bokklubb där du kan hitta fakta på det mesta inom krig o sånt.( Världens bästa bokklubb …helt enkelt )
Senaste boken jag köpte var om Wehrmachts Pansardivisioner, klart häftigt o läsa om sin " egna " pansar man höll på o bygga + möjligheterna att byta division om man ville :)
Det finns även böcker med detaljfakta…antar att detta är vad du är ute efter…har ej själv läst dem men det finns…………..
Ha re
Faantomen
måste jag säga