tja ny på forumet..
tja är ny här tänkte höra om nån vet var jag kan få tag i en dodge "general lee" charger byggsats?? vore schysst om nån kunde hjälpa mej. tack på förhand
ta fram google sök på volat han har hafft ialla fall
strax under 200:-
//pebben
Virago hobby har den också, men lite dyrare

Välkommen in i byggdimman förresten.

Halli hallå och välkommen!
/ GeeKen

Hej och välkommen i gänget!
General Lee finns som färdig sats från AMT och den är ingen höjdare även om den är byggbar. Bättre då att skaffa en Revell-Charger som utgångsläge och bygga modifieringarna själv. Du blir nog tvungen att inhandla även AMT's för fälgarnas skull men du får en mycket finare och mer korrekt bil om du går den långa vägen.
Nu har jag ingen koll på exakt vad som är fel i AMT's utgåva men den har fått utstå mycket kritik för att vara felaktig både här och där jämfört med filmbilen. Hittade en recenssion på Modelling Madness på just AMT-bilen.
Revells muskel-MoPar's är mycket fina och står inte de japanska tillverkarna långt efter i kvalitet, nåja, inte riktigt sant med de är mycket lättbyggda med fin detaljering och bra passform överlag.
Lycka till!
Niclas

#6 Jag gillar hans sammanfattning.
Och hans tankar om nya byggare, och den här sortens modeller är precis anledningen att jag nästan konsekvent rekommenderar Tamiya till förstagångsbyggare. Får man tag i en sån här modell utan att vara van vid att tillverka hälften av delarna själv, så blir det kanske aldrig fler….

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

tja och tack så mkt för hjälpen bilen är beställd läste även allt som nissen hade skrivit om modellen intressant. tänkte bara påpeka att de är inte min första bil jag bygger
. ska lägga upp bilder sen en gång hehe. tack än en gång mvh Tim

Vi väntar med spänning på generalen ankomst i bild och text. Ska bli spännande att se vad du får till av gamchargern.
Niclas
De ska bli kul att få se ditt bygge.
Oh välkommen hit.
Kul att fler bilbyggare hittar hit oxå..
Henke