Men pebben då va värst du köper på dig mycke mumsigit 
18 poundern har jag och det är en gammal häftig pjäs det där.
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
#2 ja jag samlar ju på mer än bara pansar 
#3 visst är dom! jag har det tyska setet (75mm)
sedan tidigare nästa gång blir det en wwI stridsvagn
//pebben

#5 gratulerar 
vad slutade aktionen på ?
/rasmus

170 bucks gick det på,så att så farligt var det inte.

Mums! Vad masa roligt ni har köpt! Pebbens figurer från historiska slag är en trevlig oväxling! Vore kul att se lite foton på dem pebben!
Själv har jag faktiskt också handlat en del. Men jag är så dålig på att lägga ut dem! Har köpt ett flertal satser fotoets till 251:or på Ebay, en PE-2:a i finsk tappning 1:72, en liten bandare med kanon 1:35 och ett gäng Me 262:or i olika versioner 1:72…..
Tack så mycke för dom Azgaron 
Mitt låg oxå i Julklapp men ja var för ivrig 
Speka speka…
Henke
#8 det är så att jag inte har så mycket färdigt
att visa upp visst har jag målat några figurer
men inte så mycket mer än så
men ett ww2 dio växer fram i huvudet
och även ett ww1 men vill samla lite till där
annars vill jag ha det lite mera komplett
innan å det är lättare sagt än gort kan jag lova
sedan får man se upp lite med kvalitet i den skalan
det finns bra och dåliga om man säger!
men det kommer bilder jag lovar 
//pebben
Var så goda, Henke å Pebben! Kul att de hann komma fram!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
#15 ja tack själv giga! 
//pebben

Snygg Hornet Henke!
Azgaron
Den här damp ned i postlådan strax innan jul
Var så god Henke.
Jag fick ju en modell av dig också, den kommer in här strax
Men först denna, en P/F-51H Mustang 1/48 Historic Plastic Models
Den sista versionen av Mussen som var lite upphottad, hade ca 2200hk och toppade drygt 800km/h
Enligt den källan jag har (Hobbyimporten i Norrköping)

#28 Den är läcker, byggde den åt en kille på UD för några år sen.
Håller förnärvarande på med 3 till, en Williams, en Ferrari och en Lotus till samma kille.
PeO
#29 jo visst är dom läckra, jag har bara bygt en tidigare, en protar ferarri 126c2. jag holler på med en wulf wr1 också

#30 Och framför allt är Tamiya mycket mer lättbyggda än Protar. Och andra sidan har Protar några varianter som bara dom har gjort. Försök att lacka guldpartierna på Wolfen om du har en chans, på mina dekaler så lyste det blåa igenom lite.
PeO
#31 jo det märks att tamiya är lite mer precisa i gutningarna, det lät inte bra med guld partierna, har du några tips på hur man kan maskera på något bra sätt?

#32 Vet inte om det var mina dekaler som var dåliga eller något. Jag tog helt enkelt en massa kopior på dekalarket så jag kunde kilppa ut dom olika delarna och använda som stenciler/masker.
PeO
#32 aa vilken ra ide, det får jag pröva.

#34 Det funkat ganska bra på Wolfen eftersom den har ganska stora och enkla mönster. Det blir krångligare med små grejor. Då blr det enklare att "rita" upp linjer och sånt från kopiorna och sedan utlinjera mönstret med riktigt smal tejp. Sen är det bara att maska av resten och måla på. 
PeO
#30,32
"Roligt" att höra att det var flera som hade problem med Wolfens dekaler. Jag använde Microset och sol som jag alltid gör, men det tålde inte dom guldfärgade dekalerna alls, guldfärgen bleknade bort
nästan helt!. Jag beställde ett nytt ark men det var lika illa det.
Dekalerna såg väldigt märkliga ut kommer jag ihåg, pappriga på nåt vis. Har läst på flera forum att många har fått grymma silvrings effekter på just dom dekalerna, i 1:12 skalan åtminstonde.
Så lacka om du kan leopold!
Jag löste problemet med en omlackning till röd och vit och dekaler till Keke Rosbergs Theodore Racing version,snygg den med!
Trevliga modeller Tunnan och Leopold! Kul att se lite F1!
Azgaron
#40 Inte för att Herculesen är snygg men gjorde Lumpen på F7 Såtenäs där dom finns. Lite nyfiken på hur detaljerna och gjutningen är på denna och går det att bygga den i Svensk version. Bygger inte plan längre men Hercules är ju ful snygg på något sätt. Kul att se dom flyga.
Även kul att se att ni är några som bygger bilar och formel 1 bilar.
Gismo
Får ta och göra en närmare koll sen. Det skulle vara kul att ha den gamla transportHercan också!
Azgaron
Den Herculesen blir inte liten i skala 1/72 Azgaron 
Ska bli kul att se sen när du börjar me den..
Henke
Om jag inte minns fel så är det en ompackad Italeri ?
#44 Den gamla Airfixformen på C-130K gjordes om till AC-130H 1984.
Den nya "Airfix" C-130 som kom 2001 är den ompackade Italeri.
Ska man bygga svenskt har jag för mig att den gamla formen ska stämma bättre.
#43 Nä, den blir väl rätt maffig!
Får väl se vad det blir utav det när det blir så dags!
Azgaron
Sitter här och biter på naglarna nu.
Vad månne det blir av denna modell ???

#40: Aha, den där känner jag igen, fast det är ny boxart och möjligen en annan tillverkare ursprungligen?
#43: Jodå, min har en spännvidd på 55 cm, så det är ingen liten sak
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Kul figurer Greenhorn!
Ser trevligt ut Orso! Om jag inte missminner mig har jag en Fw58 liggandes i högen!
Trevligt med lite jeepar, Tunnan!
Azgaron

Mycket trevliga inköp här! Bäst och passa på, tänk om någon skulle hinna före! 
#41 Lite trådkapning…
Ska du bygga en Hercules från Airfix(Italeri), använd denna sats - den innehåller dekaler till en grå herka från Såtenäs (841). Satsen har upphöjda panellinjer och dekalarket är okej. Finns dekalark att köpa om man vill bygga en grön, har för mig att de är från FLYING COLORS och är på alpsdekaler.
Marcus (som också gjorde lumpen på F7, 983)
#48.1 Det är en äkta Airfix i den kartongen.
#54 Fast då måste du byta ut de korta motorerna som endast passar till de tidiga C-130.
#55 Jag är inte så noga, det får duga OTB för min del! Bara det liknar en Herka så är jag nöjd
Då är jag mer pervers med mina jetplan
//Marcus
Dom där siffrona borde man ju ta och beställa.
Alltid bra ha sånna lösa..
Härliga modeller du beställt Tunnan 
Ta me dom till nästa byggträff..
Henke
När blir den månne?

Öhh ja efter Nyårsafton 
Hur ska man kunna härda ut änna tills nästa år ??? 

Har idag hämtat ut 5st fotoets-set från White Ensign. Fyra av dem var till min Hornet, som jag börjar bli helt livrädd över att sätta igång med.
Med i paketet följde också lite delar till min PoW, bland annat svarvade eldrör till sekundärartilleriet. Ytterligare ett vansinnesprojekt….
Vad är det för skala på din Hornet?

1/350
Ahaaa, en båt
Trodde det var en F/A-18 Hornet ju 

Kunde varit. Fast det är gott om flygplan ombord. Har inte riktigt bestämt om jag ska bygga den med B-25:or eller inte.

Nämen sau vilka härliga modeller.
Den där filmen skulle ja nog kunna få låna sen va 
#74 Verry nice, fågel b..s 
#57-62 Lite såna dekaler hade nog inte varit dumt att ha hemma! Fina modeller också!
#67 Kan ju vara en av anledningarna till att du får så mycket byggt! 
#74 Ser trevligt ut Sau!
Azgaron

Sista inkomna i år. Panda modellen är A-varianten fast lådan visar F-35B.
F-35B USAF Kit 48001- is actually a F-35A, Conventional Takeoff and Landing (CTOL)
F-35B USMC Kit 48002 - correct for the Short Takeoff and Vertical Landing (STOVL) version
F-35C NATO Kit 48003 - Carrier-based (CV) version.
F-35K Royal Navy Kit 48004 - unknown variant.
"den här är en annan, en Airfix"
Kommer Belugakaviar från en Guppy ? 
Panda models F-35 är väl inte så lätt att hitta heller.
Den ska vara hyfsat korrekt och enkel att bygga ihop.
Fram med de norska dekalerna och sätt igång. 

#79 Namnet kommer från en val, Vitvalen eller Beluga (från ryska för "vit") så det blide inge kaviar där inte 
Pandas model beskrivs så här på nätet "the Panda kits are basically 1/48 versions of the 1/72 Italeri kit which is for the X-35B STOVL so you are already behind the power curve if you want a F-35 (even if it's the "B" version, if you want an "A" or "C" then Oh Man!!!), and as pointed out, on top of that the Italeri kit is loaded with inaccuracies which puts you even further behind. All that being said if you want to build a fun "what if" project with Country X markings, then the Panda kit is an easy and enjoyable build. If you do want an accurate F-35, and realizing that there is no way it will be 100% accurate, then be prepared for a ton of work no matter which scale you want to build in"
What if och Country X måsta vara kodord för Norge 

"den här är en annan, en Airfix"
Trevliga modeller Buran! En DHL version av Belugan byggs för fullt på IPMS Göteborg.
Azgaron
Härlig bil du har fått tag på Thomas 
Jodå Henke, det är en härlig bil. Jag har byggt en sån i en annan
version förrut. Det finns en del fina dekalark att få tag i på nätet.
Jag tror att den kommer på min 2009 "att göra lista" 
Thomas
Hoppas att vi får se det bygget här 
Fram me fler bilbyggen..
Henke