Silverline Evo two in one/fpc??
Ja nu har jag bestämt mej för en Evo, och ska köpa den i Sverige pga av att priserna skiljer sig så lite i EU och slippa tullavgiften utanför EU.
Nu är nästa fråga ska antingen köpa en Evo Sliverline Fpc med en .15mm nål eller Two in one med en .2mm och en .4mm nål. Har även undringar om man kan montera Fpc ventilen på vanliga silverline(2 in 1). Då får jag precis som jag vill ha det. 
För det lutar mer åt two in one sprutan det passar till mina ändamål.
Har för mej Denstore sa att 0.15mm nålen inte var bra till akryl och använder både akryl och enamelfärg så vill att det ska fungera med båda…
Hur lång garanti har Evo sprutorna??
För nu har jag fått nog av den jag har.

Om jag mot förmodan skulle köpt en Evo, så hade det nog blivit en Silverline Fpc. Du kan alltid köpa till något annan nål/munstycke-paket senare. Fpc-ventilen passar på en vanlig Evo också. Köper man den i Sverige har du åtminstone 1 års garanti och 3 års reklamationsrätt.
Vad är det för speciellt med Fpc-ventilen? Har för en tid sedan skickat min Silverline fpc för lagning,hur vanligt är det att de går sönder? Pentti.

#1 Jo jag vet att Iwata är en klass för sig!
Och hade ekonomin varit en aning bättre så hade den du har varit en Iwata mindre!
Jo det är Fpc ventilen jag är ute efter, har ju en liknade ventil på min Hobbyfixar spruta och det är ju nära på ett måste om man ska hålla på med fina linjer utan overspray. har ju ingen lust att ligga under bänken och ställa in manometern till kompressorn varje gång.
Jo det jag mena var 2in1 sprutan med Fpc ventilen borde vara lika som Fpc sprutan. Enda skillnaden borde vara att man får en .15mm nål ist för en .2mm plus att man får en .4mm på köpet. Läste lite om evo´n och att .2 och .15mm hade samma huvud och krona så då borde det ju gå att köpa en nål och munstycke på .15mm till 2in1 sprutan. Rätt mej gärna om jag är helt ute och cyklar.

Alla nålar från 0.15 och upp till 0.6 passar i Evon. I min mening är det H&S egentligen enda riktigt starka sida jämfört med konkurrensen.
Du kommer säkert att bli nöjd med din Evo. Det är bra sprutor, inte mer med det. Dock så gillar jag inte deras avtryck, och jag tycker att känslan i dem är lite för skranglig jämfört med många andra tillverkare motsvarande.

Jag föreslår att du går in i en affär som säljer Evolution (Harder&Steenbeck) och känner på denna airbrush. Du kommer med all säkerhet att upptäcka en god känsla i denna airbrush. Vi har på Modellhuset Liden sålt deras produkter under ett flertal år och har inte haft en enda reklamation. Jag kan bara glädjas åt att du kommer att köpa sprutan i Sverige.
Du kommer säkerligen att bli nöjd med ditt val. Den största delen av min försäljning har varit Evolution 2 in 1. Många mycket duktiga byggare är efter 5 år fortfarande nöjda med detta val. Vad som är brukligt är att man kompleterar med ett 0,15 munstycke som alltid går att köpa till i efterhand.
Lycka till.
Christer Mann
Modellhuset Liden
Mariestad