Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 1478 ggr
Exelon
0

Lucky Model

Satt och tittade på lucky model´s hemsida, undrar en liten sak som ni som beställt där kanske har svaret på. Dom har ju vissa modeller som "byggda" på bilden. Är dom ihop byggda, eller är det bara för att illsustrera hur den ser ut när den e klar??? Är lite sugen att prova att beställa därifrån. Men vill ju inte köpa färdig byggda saker.Skrattande

denstore
0

De är obyggda, du behöver inte oroa dig.

karlrobert78
0

Det är obyggda modeller. Bilderna är nog tagna från tillverkarnas hemsida. Annars är luckymodel en bra internetshop. Seriösa och har varor i lager som utlovas. Leverans med båt (Surface mail) kan ta ett par månader, kan vara bra att veta om man vill ha varorna snabbt! Inga strul med betalningar och jag litar på dem att ge mitt visakortnummer - har hitills inte blivit blåst eller av med pengar!

//Marcus

gigabyte
0

Det finnes färdiga på deras sida Under Tamiya tråden dom första där är färdiga men det står" Finished Model" i brödtexten på dom

Exelon
0

Ok tur då ska jag "shoppa" vidare, Bra var iaf att dom körde med dollar, den har ju sjunkit mer än kronan i värde. Var värre med HLJ som kör med deras egna valuta som har gått åt andra håller. Var riktigt dyrt nu.

denstore
0

Jag tror inte dollarpriset påverkar varken mer eller mindre på Luckymodel. När du väl ska betala, så betalar du i alla fall med HK-dollar, så det är den valutans rörelse som påverkar. Problemet med HLJ är att Yenen har blivit dyrare mot kronan, eller kanske egentligen kronan svagare gentemot yenen. Dock så baserar HLJ alla priser på sina inhemska priser för importerat, vilket gör att allt icke-japanskt blir dyrt jämfört med t.ex. HK.

Luckymodel är för det mesta bra, men allt som de har i "lager" finns inte alls i lager. Flera gånger har jag beställt saker som varit "in stock", men som har tagit evigheter för dem att få iväg.

Exelon
0

Jo det är väl kronan som störtar som ett stuka, Det var stor skillnad om man jämnfört med lucky och hlj´s priser.

Ja jag har ingen bråska med sakerna måste bli klar med mitt andra projekt först. Men det blir ett Tiger på stor service dio , har beställt en "riven" motor av verlinden och sen blir det service kit+ mekaniner kits från luckymodel och photoetcád/resin bak på Tigern…

Sven-Erik
0

#6. Låter ju hur smaskigt som helst!

Exelon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Här är den fina skapelsen. nyligen inköpt från Canada(Ebay) frakten var dyrare än delarna.Förvånad

Sven-Erik
0

Tungan uteTungan ute! Jag lär hämta en handduk nu…..drägglade runt hela munnen!

StefanW
0

#8 Oj, vilka små läckerbitar! Nu drar det i "vill ha-tarmen" Man kanske skulle börja med pansar?

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

#10. Japp Stefan, så får det bli! Skrattande Fram med kängorna nu!

Azgaron
0

Klart coolt!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Fisken33
0

#8 Hur var din i kvaliten? kommer ihåg att min inte var så där vidare värst.

[Orso]
0

Tänk bara på att hos Lucky model så betyder inte avalible att grejorna finns hemma. Inte heller att dom finns hemma hos distributören utan att den ev. går att få tag på hos tillverkare. Så det kan ta lång tid. Jag har gjort det misstaget.

Exelon
0

#13 Ingen aning den är väl på väg över Atlanten skulle jag tro. Va konstigt Verlinden brukar vara förknippat med god kvalité. Ja jag får väl se om det var värt pengarna.

Fisken33
0

#15 Ja det luriga med det hella var att jag beställde den från internethobbies och då antar man ju att den ska vara tillverkad i och levereras från usa, men det stod made in Belgium på den??

denstore
0

Verlinden är ursprungligen från Belgien, men flyttade senare till USA. I USA och hade då under ett par år USA-baserat företag med sina tidigare kollegor i VLS. Dock så funkade det inte så bra, och slutligen köpte Squadron.com upp hela rasket, tror jag.

Hans set är i allmänhet inte de bästa i världen, och Verlinden har alltid haft en del problem med kvalitétskontrollen. Dock så har det funnits en del som bara han har erbjudit, och ibland har grejerna sett riktigt OK ut.