Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 1432 ggr
kurre-93
0

fiffiga uppgraderings kit !

jag googla lite nu och hitta den här sidan: http://www.armour-models.co.uk/model_kit_atak.html

det såg väl detaljerat ut… ni får se själva vad ni tycker Oskyldig

denstore
0

Personligen gillar jag inte Ataks zimmerit. Den är i min mening för tjock, och svår att få på plats snyggt.

kurre-93
0

ok :/ jag har själv aldrig testat tänkte bara kolla lite vad ni gav för "betyg" på det Glad

Greenhorn
0

Tackar för länken kurre!
Själv tycker jag Ataks zimmerit är perfekt. Använder man sig av Gators Grips lim så har man en stund på sig att justera zimmeriten innan limmet härdar.

kurre-93
0

varså god Greenhorn Oskyldig roligt med lite blandade åsikter . var brukar du beställa Ataks zimmeit någon stanns ?

Greenhorn
0

Sist handlade jag av Pumahobby.

WildeSau
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är ATAK Zimmerit i 1/72 till Revell Königstiger.

Jag har handlat det på Jadar Hobby

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

kurre-93
0

ok det är ganska vanliga kit med andra ord ? Glad

/rasmus

Tails
0

Gillar Atak. Tyckte Cavalerier var lite svårare att få till.

kurre-93
0

#8. ja det verkar ju som att Atak är ganska populärt i alla fall Tungan ute

/rasmus

Greenhorn
0

Zimmerit finns ju även som fotoets. Jag har aldrig testat det men jag tror att Ataks tunna resinplast är bättre, dessutom är det ganska lätt att skära till så det ser ut att vara stridsskadat och avskavt.

kurre-93
0

ok de verkar också spännande . vissa av resinplasterna va ju redan jutna med krigs skador . de va därför ja tänkte att  de va bättre än leran man kan använda…

/rasmus

Exelon
0

Ska nog investera i ett sånt ark med zimmerit till Min Panzer VI från Dragon. För både min tigerI och II har den där **** pastan gjutet direkt så modellen så man slipper göra den själv.

Tails
0

Alla kungstigrar behöver inte zimmerit. Så du Kan komma undan lite där.

Exelon
0

Jo men den här är Dragon´s nya med zimmerit så det får nog behålla den på!Flört

Greenhorn
0

#14 Med en bunt bra sandpapper och några helrör glögg så blir kungstigern slät som en babyrumpa! Skrattande

[Orso]
0

ertszimmerit tycker jag inte ser ut som zimmerit det blir för platt på något vis. Jag har en kamrat som provade det som sitt första zimmeritbygge men det slutade med att han slet bort och skrotade det pga av utseendet.

denstore
0

Håller helt med. Den etsade zimmeriten ser kass ut. För homogen, och platt på topparna, och precis som den mesta färdiga zimmerit, så ser den påklistrad ut. Men visst, det är ju bara en åsikt, och andra kan nog tycka att den är OK.

Tails
0

#17 man får jobba en hel del med kanterna sant. Men jag tror som du att blir bäst om man gör det själv med putty. Sen är ju allting relativt. Atak eller det resultatet man då kan lyckas uppnå. Tycker milliputen fungerar bra men lite tjock att jobba med. Jag ska se om man kan prova tamiyas inför nästa år.