Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 844 ggr
denstore
0

Iwata Custom Micron Plus

Nu efter helgens övningar tänkte jag sälja av ett par av mina sprutor, bl.a. min Iwata CM-C+, vilket är en rätt speciell grej. Jag kan säga att jag tar ungefär 1500kr mindre än vad daveart gör för samma spruta, och jag lovar att det inte syns att den är använd överhuvudtaget. Totalt har den väl använts i runt 20 minuter.

Kolla gärna in den här:

http://www.daveartairbrushshop.com/catalog/product_info.php?products_id=46

Den är dyr som fasen, men man får något tindrande i ögonen när man klämmer på den…. Glad

TommiN
0

vad ska du ha för den,intresse finns.

denstore
0

Den kostar alltså 5600kr hos Daveart (svenska grossisten, alltså). Jag tänkte 4000kr för den. Kan lämna samma garanti som på en ny, alltså funktionsgaranti på hus, ventiler mekanik och kropp, men ej på nål och munstycke.

TommiN
0

njaa,lite över min budget tyvärr,får köpa något annat av dig sen senare.

denstore
0

Inga problem. Det här är ju airbrusharnas Rolls Royce. Inget för alla, inte ens de flesta.Glad

En sån här skaffar man sig bara om man vill vara säker på att det är ens egna gränser som avgör, och inte sprutans.

TommiN
0

Visserligen så är jag ute efter en lite bättre spruta än min Evo,men nu när ma är pappaledig,så tjänar man ju så bra…Rynkar på näsan

GeeKen
0

Jag är iofs på jakt efter en spruta, men prislappen är lite väl saftig för mig - åtminstone i det här läget. Jag vill gärna "känna mig för" först lite grann.

Däremot är jag intresserad av en något billigare alround-spruta som passar för modellmålning, gärna en flexibel och säker rackare.
Något du ligger på kanske?

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#6. Nu vill jag inte sabba för "denstore", men vill du ha tag på en billig och "bra" spruta, gå in på Jula! De har en double-action spruta för ca: 300 spänn. Det är kanske ingen superkvalite´men funkar bra att spruta med ändå. Speciellt som en nybörjarspruta! Glad

GeeKen
0

Har kollat in Iwata Revolution HP-CR men är alldeles grön och har noll koll på om den är "rätt för mig".
Som sagt - allt är av intresse… Men någon tusing är inga problem.

/ Sprut-GeeKen (det här skulle tanten kunna mosa ryggraden på mig för)

Skrattande

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#8. Bäst att du inte visar "tanten" den här sidan då! Skrattande

Bäst kanske skulle vara om du hade möjlighet att testa lite olika sprutor innan du bestämmer dig? Det där är ganska individuellt, vad som passar en!

denstore
0

HP-CR räcker jättebra om man inte siktar på att göra supertunna linjer. Och du kan som sagt köpa ett finare munstycke senare. Vill du handla i Sverige, så är det bland de bättre sprutorna du hittar till ett vettigt pris.

Marcusjohnson717
0

# 5 Bättre spruts än Evo? Har iofs inte provat Iawata, men jag tycker att Evo:n duger gott som spruta! Har 1,5 + 4 nål och tycker jag kan göra de mesta sprutjobb. Jag saknar 2mm, då steget mellan 1,5 och 4 är stort. Jag kanske får kritik, men bortser man från billighets sprutorna på ClasO och Jula så får man inte så mycket mer får pengarna när man kommer över 1000-lappen. Jag tycker jag gör "stordåd" med min Evo, och så mycket bättre blir det inte med Iawata - det jag sett. Det är mer ens egna begränsningar som sätter gränsen!

//Marcus

TommiN
0

Absolut så är jag nöjd med Evon,men samtidigt så vill jag testa något "finare"..eller något,vet inte än,kanske skulle beställa annan nål till den bara,har två nålar till den redan,men samtidigt så vill man testa lite nytt(Snobb som man ärTyst).

denstore
0

#11 Själv gillar jag inte alls Evon och Infinity. Jag tycker de känns råa och skrangliga i mekaniken. Jag har bara testat Evon, men Infinityn har jag ägt. Kan säga att jag inte behöll den vidare länge. Mest överreklamerade airbrushen jag har haft. Annat folk jag har pratat med som bytt från Evo till andra märken säger samma sak. De är OK om man smörjer upp dem, och de är snabba vid nål och munstyckesbyten, men de saknar den finish som de japanska märkena har.

denstore
0

Med tanke på att TommiN redan har försetts med ny airbrush, så tänkte jag pusha lite för den här igen. Kan gå ner lite till, om någon känner sig sugen.

denstore
0

Bumpar den här tråden. Kanske någon vill ge sig själv en rätt hyffsad julklapp….Tungan ute

3800kr. Ingen prutmån.