Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikett: allmänt
Läst 2300 ggr
pebben
0

lite uppdatering från pebben

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja då e man tillbaka  igen då!  hafft fullt upp med att försöka uppdatera mej i modellernas värld! vilket ju nästan e omöjligt hehe.  nå här är lite vad jag har pyslat med.

pebben

pebben
0

ett litet flygplan som nån här kanske känner igen eller vad säger du ellobo?

pebben

pebben
0

sn liten kisse ochså. det får räcka tills vidare pga dator trams senaste bilden tog nästan en kvart att ladda upp!

å ändå höll jag på hela kvällen igår  frigort allt minne jag kan hitta men det värkar inte hjälpa tyvärr

//pebben

StefanW
0

Roligt att se att du inte legat helt på latsidan! Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Sven-Erik
0

God morgon..*gäsp*….Det var värst att vara uppe i ottan och skriva inlägg!

Väldigt fina byggen Pebbitz! Det ser ut att vara fullt med pågående projekt där i bakgrunden. Tänk om man själv kunde vara så där produktiv..Obestämd

KUl att du är tillbaka Pebben! Nu blir det ordning på torpet! Cool

gigabyte
0

Snygga byggen pebben!! Spec panten som är en riktig pumaFlört , läckert pebben !!!!

leo-
0

brukar köra diskrensning,derfrag och nåt som heter checkdisk

gå in på startmenyn, leta reda på kör och klicka, där i skrivfältet skriver du chkdsk och sen kör/ok

detta är bra om man har XP vista vet jag inte

Sven-Erik
0

Vad jag tycker om "Windows Vista" passar sig inte på denna sajt! Det var installerat på min nya dator och trögare, dummare och struligare finns inte! Skrikandes

GeeKen
0

Vista blir nog bra när det blir klart… Om 3-4 år!

Idag är det rätt buggigt och instabilt, samt suger skiten ur en normal dator. Det krävs maximal hårdvara (processor och minnen) för att kunna jobba med Vista-PC.

Ett tips - formatera om PC en gång om året. Man märker inte hur seg en dator verkligen är, eftersom den blir segare och segare hela tiden. Så en total ominstallation varje år är kanon!
Visst, en dags pillande med drivrutiner och program, men det är värt det!

* höjer glaset och vrålar SKÅÅÅL *

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#8. Tack GeeKen! Då kanske jag kan starta upp min dator om en 3-4 år då…. Har bara haft den här datorn i en månad, så det känns lite "sådär" att formatera den redan…*suck*…"Jag minns en tid när ett bra program hette Windows XP"…..

*SKÅÅÅÅL*

*Hick*….

gigabyte
0

Vista tar en heldel minne Xp är snällare på den fronten  , du bör ha minst 3 Gb minne när du kör vista ,annars blir det sååååååååå seeeeeeeeeeeeeegt jag prövade med 2Gb i minne o ett 512 megs grafikkort men jag gradera ner till XP igen, det flöt inte så som jag ville på långa vägar ………………

Sven-Erik
0

#10. Åh….alla dessa "förbättringar"…. Tänk om de kunde stanna upp och göra ett riktigt BRA program istället!

Min dator har 3 Gb i internminne, men det är fasen på gränsen att det funkar med det…Längtar nästan tillbaka till Windows 3.11…

leo-
0

provade Vista hos en kompis när det kom och beslutade mig för att aldrig släppa in det skräpprogrammet i mitt hem

en som har en väl fungerande XP dator

Sven-Erik
0

..och det här är väl veckans trådkapning…Foten i munnen

gigabyte
0

ooops Skäms

[Tunnan]
0

Jisses vilka fina byggen pebben
Kul att du bygger lite flygetyg emellanåt. Flört

GeeKen
0

Sven-Erik, kolla följande:

1. Har du anti-virusprogram? Om inte - skaffa ett snabbt som tusan!
Panda Anti-virus är bra och stabilt. Kör det på mina tre PC hemma och vi har det även på jobbet. Kan rekommendera det. Visst, det kostar…. Men det är värt pengarna.
Finns även andra, men de har jag ingen koll på.

2. Brandvägg? Windows (XP och Vista) har inbyggda brandväggar och dessa är riktigt bra. Aktivera dem!
Men… Se samtidigt till att avaktivera brandväggen i ditt eventuella anti-virusprogram. Två brandvägga samtidigt fyller ingen funktion. Istället gör de datorn segare mot internet.
Har varit med om (hos en kollega) att datorn nästan slagits ut när de två brandväggarna börjat motarbeta varandra. Var iofs för några år sedan, men risken finns.

3. Kör alltid en ren installation av operativsystemet, utan lull-lull. Installera inte en massa gadgets och skit - det ställer bara till problem. De kan vara kul, men vill man får välja mellan en "kul" dator och en snabb och stabil. Rätt lätt val faktiskt!

4. Ha inte massa skit på skrivbordet. Endast genvägar.

5. Kolla vad du har i mappen "autostart". En del program startar vid bootningen och ligger igång i bakgrunden. Rena skiten som gör datorn långsam!

6. (säger detta dagligen till ungarna) Installerar du ett demoprogram så slår jag ihjäl dig!!!
Demonprogram är rena döden. Visst, det går att avinstallera dem, men de skapar oreda på hårddisken och kvarlämnar en massa dynga på diskarna.
Installera bara precis det du ska använda - inget annat!

7. Öppna aldrig filer som du får via mail, MSN eller annat… Låt någon annan öppna filen först och kolla vad som händer. Det brukar jag göra!

Skrattande

Tja, det var väl allt jag kunde komma på just för tillfället.

Eftersom det är Finlands självständighetsdag idag håller jag på att bygga upp en rejäl berusning.
Får återkomma i morgon e.m. och kolla hur det här inlägget ser ut!

* vrålar SKÅÅÅÅL igen *

/ GeeKen

Sven-Erik
0

#16. Tack för tipsen! Jag kör för närvarande med Norton antivirusprogram. (Det medföljde gratis i tre månader)
Ska kolla det där med brandväggarna. Nortons brandväggen är aktiverad, men jag vet inte om det finns fler på datorn!
Joo…Skäms Jag har ju laddat hem ett gäng demos…Ville ju bla. kolla hur nya "Tomb Raider" såg ut..Får nog avinstallera dessa!

Heja Finland! Ja, passa på att fira Självständighetsdagen! Jag tänkte själv uppmärksamma densamma med att börja peta med en PE-2 i 1:72 med finska dekaler. Skrattande

GeeKen
0

En sak till… Tanka aldrig hem "ful-spel" från internet!

Jag är ingen IPRED-ivrare på något sätt, men faktum är att många av spelen och programmen på nätet som finns för "gratis" nerladdning är smittade med både det ena och andra.

Fräckt bygge… Skit koolt!!!  Skrattande

HYVÄ SOUMI!!!

TommiN
0

Ja just det,måste nog knäcka några öl för vårat lilla land….säger som GeeKen…Hyvä Suomi!!Glad

Azgaron
0

Snygga byggen Pebben!

Tycker att det är dålig stil av Microsoft att man ska behöva betala för en betaversion! Skrattande

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

widen76
0

Härliga byggen! 

Lite mer tips om datorn. Har du en märkesdator som kom med Windows redan förinstallerat? Ett tips om du upplever den som långsam är att faktiskt blåsa den och nyinstallera Windows. Tillverkare som HP, Dell, Fujitsu Siemens osv lägger in en massa onödigt tjafs i sina konfigurationer vilket ofta innebär en långsam dator redan när man packar upp den. Blås in Windows på nytt och installera bara det nödvändigaste. Skippa tillverkarens alla småprogram såsom "HP update" och alla andra automatiserade "fixar allt" program.

Laddar du ner program från nätet som ska vara "gratis", se upp med att dessa ofta är reklambaserade och installerar ofta verktygsfält i webläsare och annat skräp. Välj "anpassad" installation för att bocka av dessa alternativ.

Ett bra program för att rensa bort tillfälliga filer och annat löst är Ccleaner (www.ccleaner.com)

Sven-Erik
0

#21. Tack för tipsen! Jo, det är en Packard-Bell som Vista var förinstallerat i. Tyvärr så medföljer ju inte någon Windowsskiva så då får man väl försöka ragga upp en skiva och installera om det!?

Jag kör f.n med "Ad-aware" antispionprogram. Tycker det funkar rätt bra men man har ju inget att jämföra med.

pebben
0

kör me w xp pro ska visst ha minst 512 mb  kollat i lådan och min ferarri har 56 mb fattas mao lite minne hehe det som är skumt e att jag kan surfa med den överallt utan här på iFokus???

(funderar på att gå tillbaka till den gammla burken? den gick ju att surfa med och skriva inlägg med åtminstonde!

//pebben

GeeKen
0

56 Mb minne?

Om inte datorn har minst fem år på nacken så bör du kolla om minnena är hela och fungerar som de ska.

/ GeeKen

WildeSau
0

#23-24 Det låter som om det interna grafikkortet har lånat lite att leka med

#23 Prova med en annan webläsare än Internet Explorer.

T.ex Mozilla Firefox och se om det blir någon skillnad i hastighet

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

GeeKen
0

Jag kör bara Mozilla. Den är bra och snabb, till skillnad från gröt-explorern som bara hänger sig.

/ GeeKen

starhawk
0

#16: 2: Talade med en expert på området, Han sa att XP Homes brandvägg är rena sållet, XP proffesionals är bättre men att det bästa är ett antivirusprogram med inbyggd brandvägg eftersom den uppdateras oftare, stäng av XPs brandvägg och kör med antivrusprogrammets istället var hans råd.

Beträffande Vista sa han att man kan strunta i den, det kommer snart en ny Windows och den var betydligt intressantare enligt viss information han fått skulle Vista visst vara en Beta som egentligen aldrig skulle släppts över huvud taget

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

denstore
0

Vad var han expert i?

Exelon
0

Microsofts historia???Gråter

Skulle inte Följa GeeKeen´s råd att använda Panda antivirus program. Är ett väldigt energi krävande program. Har du en gammal, slö dator så kommer det ta en istid att starta datorn. Bekräftande Xp,Vista så är dom väldigt ostabila saker, Körde länge med 2000 Pro som var enkelt att "fixa" efter sina egna behov. Kör numera med Xp Pro är dock lång ifrån bra. Visa det borde klassas som ett av världens största Virus.

Och kör man med något normalt virusprogram så duger det gott om det är uppdaterat. Har man Telia så använd deras "gratis" virusprogram, det fungerar perfekt för den "vanliga" användaren och tar inte mycket startup kraft.

Den kör bra ihop med Windows egna brandvägg(lite för bra). Har du ett med i Antivirus programmet använd den. Demo?? Sånt fanns när jag satt på min P100. Nä laddar ner spelet och är det bra så köper jag det.

#16 Du glömde att man ska använda Shift Delete när man tar bort saker annars försvinner skiten bara till papperskorgen som inte alls tar bort programmet helt. Annars så tycker jag du gjort en bra genomgång. Jo dela upp hårddisken/arna så du har bara en liten ren windows partition och sen delar jag upp resten i viktiga program och spel/musik/film. På så sätt är det lätt att formatera windows när det blir seg och man slipper förlora allt man har på datorn pga av det.

//Mattias

[Henke29]
0

Det kommer en beta version eller om de nu har släppts av Windows 7.
Har aldrig gillat Vista som sakt.
Win XP Pro är den bästa versionen mycke mer inställningsmöjligheter på nätverket mm..
Kommer att vänta och se hur den nya Win 7 kommer se ut..
Den tror många på att den blir bättre än Vista som sakt.
Men varför ska Microsoft göra så många olika versioner av sina Windows ???
Bara för att tjäna in dom där pengarna på stackars mänsikorna..
De hadde vatt bättre att bara göra en enda version av Win och koncentrera sig på den.
Ja kör me Norton brandvägg har funkat kanon.
Hadde F-Secure innan men de slängde ja ut bara för att darton blev så seg av F-Secure.
De vatt en stor skillnad av Norton nu.
Känns som en helt ny dator me det programmet..

Henke

gigabyte
0

villken typ av moderkort har din dator pebben? har lite minnen som ligger som du kan få

denstore
0

Jag har kört med Vista sedan Betan, och passerat genom RC1 och RC2. Hemma har jag Windows XP Home (frugans laptop), Windows Vista Ultimate och XP Pro (Dualboot) på min arbetsstation, Windows 2008 Server/Vista Business (Dualboot) på filservern, Windows Media Center Edition på HTPC:n, Windows Vista Home Premium på gamla laptopen och Vista Basic/XP Pro/SuSe (Multiboot) på den nya Mini-Note-PC:n. 2000, ME, 98SE, 95 och 3.11 finns på skivor eller disketter om jag skulle få ett infall och installera någon av dem.

Vilken av dem är då stabilast? Vista Ultimate, utan en blinkandes tvekan. Vilken går bäst på slöaste burken? Vista Basic. Kunde sagt SuSe, om bara webkameran och ljudet hade funkat ordentligt. Vilken är sämst, ME inräknat? Windows XP Home.

Vista är inte någon beta av Windows 7. Vista är Vista, och inget annat. Däremot fick inte Vista det nya filssystemet, som nu kommer i Windows 7 istället. Vista använder alltså NTFS, samma filsystem som 2000 och XP. Vista är inte särskilt krävande. Det beror helt på vad man lägger på det. Kör man utan Aero, så är det inte mer processorkrävande än XP. Däremot gillar Vista mycket minne. Inget som man egentligen behöver bry sig om, då minnespriserna är så låga att handlarna nästan slänger modulerna efter en. Och tänk i tiden, istället för att sitta och jämföra äpplen med morötter. När XP kom 2003, så kostade 512Mb runt 2-2500kr. Vad kostar 2Gb som är mer än tillräckligt för att köra Vista på topp? 600kr….

Enda egentliga "felet" med Vista är väl i så fall UAC:n, alltså user account control (tror jag). Den kräver att man godkänner allt, och kan vara en aning irriterande i början. Dock inget man tänker på efter att de program som man ska använda är installerade.

Virusprogram ska man i min mening ta något som är gratis. Jag brukar rekommendera AVG antivirus. Funkar hur bra som helst, bråkar inte, och gör vad som förväntas utan att ställa till med problem. Windows brandvägg funkar hur bra som helst. En brandvägg är ju egentligen bara något som tillåter eller förbjuder trafik genom de portar som gränssnittet har. Problemet är när man öppnar upp fritt åt alla håll. Kör med Windows, och t.ex. en hårdvarubrandvägg, typ de som finns i routrar. Slöar inte ner nämnvärt, och funkar för 99% av befolkningen.

Sven-Erik
0

Oj….Skrattande

pebben
0

Skrattande det här är nog den bästa trådkapning jag har varit med om!

e ju ingen hacker direkt. hehe 

#31 det vore helt kanon giga!  fast jag vet inte var det e för moderkort i den. mer en att det borde ligga på tippen för länge sedan! det här är en tillfälig lösning tills jag får råd med nått som fungerar bättre. tror att kortet kan ha fått lite stryk för ljudet funkar inte heller men som sagt tillfäligt!  om nån har nått någerlunda vettigt att sälja så hör gärna av er! Tungan ute

det jag vet att det är en compaq presario 7473 från år 2000
på 550 mhz rätt säker på att det är en amd men säg vad jag ska titta på så kanske det funkar? 

//pebbiz

StefanW
0

Lägger in en ett litet inlägg: Fick med Norton till senaste datorn jag köpte genom jobbet och på den gamla så fanns F-secure och de skapade en hel del problem och arbete för mig. Virus och annat elände. Bytte sedan till AVG och har efter det inte haft några större problem. På den nya har jag XP Home och oftast EI7, håller på att lära mig att köra via Firefox, och den gamla klarar bara win98 med EI6.

Stefan - Modellbyggare

gigabyte
0

# 37 Kan vara av typ  PC100 SDRAM DIMM ,Om du tittar på moder kortet så skall det stå ett nummer ,typ GA-MA69M-SV  ,troligen vid minnesplatserna , men har ett  komplett moder typ  MSI KT3 Ultra2 kort med184 pinnars  minne o processor på 1200 MHZ som du kan få, men jag skall test köra den först och troligen får vi byta nätdel på din burk ,  men har en som ligger så det skall inte vara något problem  , hur mycket kan du om datorer, kan du få ihop den själv eller vill du ha hjälp ?

pebben
0

jag hittade VT 82C686A kan det vara rätt?  vet inte vad jag kan om datorer istort ingenting! jo jag bytte hårddisk i förra veckan! hehe men e det så svårt att byta moderkort?   vet inte men nu e det hel skumt blir utkasstad från nätet sen nekad åtkomst den här tråden har slocknat för mig 3 gr när jag klickar på skicka komentar å lan1 lampan blinkar som besatt imellanåt skumt

pebben i lådan

[Tunnan]
0

Ser väldigt bra ut pebben
Ååh, det är så himla kul att du är med här igen Flört

gigabyte
0

har kollat upp ditt moderkort , mitt minne passar inte, men mitt MSI KT3 Ultra2 kort skall passa i din låda och det är inte så mycket svårare att byta moderkort än hårdisk det fixar du      skicka ett pm

GeeKen
0

#29: Inte den senaste versionen. De tidigare versionerna, framför allt de som gick att tanka hem "gratis" med crackar var hemska. Förra versionen (den legala) var rätt bra - det enda var att den tog rätt bra tid på sig att uppdatera sig dagligen (uppåt 5 minuter). Den nya är helt super!

Har själv varit en motståndare mot Panda, men de senaste två versionerna har varit riktigt bra och säkra.
Å andra sidan är de flesta antivirusprogram i stort sett lika effektiva. Det viktiga är att man har en "skarp" version!

Pebben, har du kollat hur det ser ut i enhetshanteraren? Kolla efter "varningstrianglar" och utgå från det. Det är en bra start.

Pebben igen, jääääkligt snyggt bygge!!! Glad

/ GeeKen

leo-
0

bilden i 27 ser extremt realistisk ut precis lagom slitage

(svävar bort till den tiden när man gjorde sin fosterlandstjänst nere i Ystad LV 4 som pansarluftvärnare )

Tails
0

Den där Panthern ser bra ut. Gissar starkt på Tamyias Late? Vad har du satt för färger på denna? Jag gillar verkligen tonerna i alla färgerna på den. Sen hur fick du till camo och prickar? Var det frihandat med pensel sen airbrush eller hur gjorde du? Hur HUR HUR?! Hade viljat se fler bilder!!

Jag heter Hampus och jag använder avg, men jag har windows XPpro för att kunna köra alla mina ljudprogram som de själva vill.

MVH!

StefanW
0

#42 Jag heter Hampus och jag använder avg,

hehe, det låter som ett AA möte eller är det nu vi skall låsa in barnen?

Skrattande

Stefan - Modellbyggare

Azgaron
0

#37 Ser mycket bra ut Pebben!

Azgaron

pebben
0

tack allihoppa! kul att ni gillar dom!

jag lovar att åtekomma till panthern när datan funkar lite bättre  nu har jag nån fördröjning  dessutom! får vänta några minuter mellan varje kommando så gissa hur lång tid jag suttit bara för att skriva det här?

feltext som kommer är inte tillräckligt virturellt minne tillgängligt

jag tycker det är underbart att vara tillbaka ännu bättre när det blir ordning på grejorna så man kan posta och skriva som folk! hehe har ju ny kamera

pebben

denstore
0

Brist på virtuellt minne brukar ju komma av att swapfilen på hårddisken inte är tillräckligt stor, eller att disken är full. Hur är det med det?

Egentligen hade jag nog rekommenderat en hel ominstallation som lämplig åtgärd. Låter som du har problem med drivare också, iom att ljudet slutade fungera.

pebben
0

enligt vad som står ska det vara 32gb ledigt på disken.
jag bytte hård disk nyligen till 40G det satt en på 10 innan
hur det e med ljudet vet jag inte hadde inte provat det tidigare
men det finns inget ljud nu ialla fall

jag gorde en ominstallation för 2 dagar sedan det går en liten stund om en hackigt sen e vi där igen Tungan ute

//pebben

denstore
0

Du har inga gula utropstecken i enhetshanteraren?

Tails
0

#43 det blir ju så efter ett antal poster om virusprogram Flört

pebben
0

#41 leo om du menade bilden 37? så kan jag inte

ta åt mej äran för den! bilden är från en äkta vagn
som jag hittade på nätet. tycker dock sådana bilder
är underbara hjälpmedel när man  bygger själv.

//pebben

leo-
0

Ja sorry det var 37 jag menade och där ser man den var äkta,

då är det inte konstigt att den ser realistisk ut (som den gör innan den kommer iväg i strid) våra vagnar och bilar hade ungefär samma finish och dom är det ju bara en massa Lumpare som lekt med

pebben
0

#51 jo jag har lite minnen av det! hehe

råkade fälla ett träd inne på kaserngården på I16

en gång just före regementes dag! gissa om det blev

livat haha

//110 an andersson

Sven-Erik
0

Vad skönt! Då var vi tillbaka till ämnet i denna tråd som man kanske skulle kora till: " Årets mest och värst kapade tråd!" Flört

Azgaron
0

#52 I16, så trevligt! Så då har du varit här och gjort stan osäker! Glad

#53 Det är väl det som är charmen med det här forumet! Flört

Azgaron

Tails
0

Kanske inte togs på alvar innan men jag är imponerad av din panther, Pebben.

Hade varit roligt att få veta dina specialknep. Har 3-4st panthrar här som förhoppningsvis kommer få liknande målning nämligen.

Mvh Hampus

pebben
0

#55 jodå hampus jag tog dej på allvar det är bara
det att jag sitter med en hopplöst trög dator så det
är ett riktiht elände att lägga in kort här!

men lite snabbt och enkelt så har jag air bruschat
den i tyskgul bas själv annvänder jag tamiya färg
och den heter xf60 sen spär jag den med xf 57 tycker
xf 60 e lite för gul nåja sedan på med dom gröna och gula fälten
låt torka sen blir det lite jobbigare leta fram en liten pensel
och måla i prikarna jag gör dom lite avlånga tänk bara på att
inte göra för många så det ser ut som fläck sjuka det e lätt hänt
måla gröna och bruna prickar i dom gula fälten gult och brunt i dom gröna osv. sedan tillkommer ju vädring o dyl förståss!
o lycka till

4st? å jag som bara har en jagdpanther liggandes

//pebben

johannespanzer
0

Bild nr 37 Är sinnesjuk! SINNESJUK!!!

Förvånad

johannespanzer
0

Ursäkta frågan föressten, men är denna på bilden en likadan?

Och fråga 2, med tanke på bygget av min knas-tiger från 68 enligt uppgift (och troligen skulle jag aldrig fortsatt på den), är det någon ide att bygga denna "greif" eller mår den bäst i sin låda (den inkluderar en ganska fet Rommelfigur, det känns lite coolt!)?

pebben
0

jo bilb #37 är ju en bild från en riktig 251a

den du har på bild där är samma som den första bilden i den här tråden en sdkfz 250 som är en mindre version på 251an och byggd
på det sk 1 ton chassie medans 251 ligger på ett 3 tons chassie
annars är dom ju väldigt lika fast 250 är ju kortare

din på bilden ser ut som airfix gammla i skala 1/32
och den har jag själv alldrig byggt så jag vet inget om den tyvärr
men som dom flästa gammla satser så finns det säkert nån bugg
på den men men den behöver ju inte vara tråkig för det Skrattande
det där med dom här äldre modellerna är svårt att råda
då det är så personligt på vilka krav man ställer på en modell
själv tycker jag det e lite kult att bygga en gamling nån gång då och då bara man sätter ner kraven en del!  tycker du ska öppna lådan och kolla in gutningar o dyl
just grief är ju inget modellnamn utan rommels öken 250
han hadde även en som kalades adler i europa vill minnas att det
fanns en till men minns inte namnet på den

hoppas det inte blev för rörigt nu Glad

//pebben

pebben
0

får väl fortsätta med lite uppdateringar!
har ju varit borta ett tag  Flört

först en sak jag blev vid på mariestads träffen
av allas våran vildgris

//pebben

pebben
0

sedan en bil som jag koppt av tunnan för rätt länge sedan Skrattande
faktiskt innan vi hängde här!  haha när tunnan postade
den här till otterbäcken trodde han nog inte att han skulle
se den mer!

//pebben

pebben
0

här är en stug III ausf B som det är lite kvar på
men trevlig sak ändå

//pebben

pebben
0

och nu en åsna! ja en laståsna då

pebben

pebben
0

lite ryssar så blir tunnan och loz loboz glada!

//pebben

pebben
0

och en dyster plyma som alldrig vill bli klar
men nu tar jag kaffe eftersom datorn bara segar sig och fastnar

pebbiz

johannespanzer
0

Tack för svaret Pebben.

Oj, jag trodde det var en inredningsbild från din 251(?)!!! Skäms

Lite lättad faktiskt, jag skyller på att det var sent! Oskyldig

Fantastisk samling modeller, mycket hög kvalite, är du egentligen en slags maskin och inte mänsklig? Flört

Och den där opel blitzen (?) halvbandaren ser fantastisk ut! Blev riktigt sugen på att köpa en sån, är det en italeri, eller?

johannespanzer
0

tråkigt med dina databekymmer föressten, själv har jag en 2600 mhz amd, men den känns gammal, jag harvade också länge med en 500 P3, men det var omöjligt till slut.

Tyvärr har jag inga bra tips, jag brukar bygga mina egna datorer, men är bara sådär halvbra till husbehov. Brukar väl handla på komplett, eller dustinhome, där det är billigast helt enkelt, men det är sjukt vad mycket som ska passa ihop, låda nätaggg, moderkort, passande grafik, minnen, processor, fläkt…

Dock verkar ju brandväggskraven och antiviruskraven numera vara så höga (kräva så mycket resurser av datorn) att de ganska lätt tar kål på det mesta av krutet i datorn, speciellt om den har några år på nacken.

Tails
0

De där ryska vagnarna var jätte fina! Har du något hemligt tipps på dom? Skrattande

Mvh Hampus

pebben
0

#66 mnja inte maskin men har kanske lite mycket fritid hehe

opeln heter mauliter när det är i halvbandar version annars
blitz när det är hjul på dom nu är jag kanske lite petig men
om du ska skaffa en så kan det ju vara viktigt så att du får rätt
och visst är det italeri art no 6221 kan krävas lite letande
hittade min på tradera där dom dyker upp ibland.
och visst är dom helsköna? köppte en afv sdkfz 11 late med
flak först men när jag fick fatt på den här så åkde den in i
gadroben igen!

#67 dator problemet är i stort set löst gigabyte har hittat en
annan åt mig! ingen ny men mer en dubbelt så bra som den här
får stå ut nån vecka till bara men nu finns det ju hopp så det är inga problem! än en gång ett jätte tack till giga!

//pebben

pebben
0

#68 ryssarna kv1 c kv1 B och kv2 är alla från tamiya
rätt så simpla att bygga ihop faktiskt det ända tippset
är väl mycket vädring! rost o smuts i massor hehe dom
ska få lite mer vädring än dom har nu jag har också målat
kv1orna i olika nyanser syns nog dåligt på bilden men det är
mörkare grön i skarvar och veck typ i små fyrkants mönster
och sen i med wash i alla skarvar höjer slitage efekten nått grymt!

//pebben

Sven-Erik
0

Så många fina byggen Pebben! Och vilken bredd också! Kul att se Forden klar. Den blev fräck i den gröna färgen! "Ryssarna" ser helspännande ut! Väldigt fint målade med olika nyanser och allt. Du har verkligen varit en produktiv herre, Pebben! Foten i munnen

gigabyte
0

Snygga byggen pebben , du har inte haft byggtorka under tiden du har varit frånvarande från forumet , gillar speciellt kv vagnarna , mycket läckra toningar som Sven Erik sa Glad

[Tunnan]
0

#61 öööhh, har jag sålt den till dig ???
Var ju dumt gjort, den ser ju riktigt fin ut Flört

Azgaron
0

Fina byggen Pebben! Så det slinker med en bil emellanåt ser jag!

Azgaron

WildeSau
0

#60 Den har jag väntat länge på Glad

Skoj att få se den byggd.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

Mycke fina byggen du har fixat där.
Även lite bilar ser jag att du byggt oh fina är dom meSkrattande

ElLobo
0

#73 (och #61): Såå, det är inte bara mig du lurade på gammal plast för många år sedan … Flört

Fast jag klagar inte, ännu. En 105:a var ju vad jag ute efter.

ElLobo
0

#63: Härlig gammal åsna, det där. Har själv en liten i 1/72 från Roden.

pebben
0

tack allihoppa!  se där kv vagnarna gillade ni rätt så kul det var snabbyggen alla tre. det är ju inte så mycket delar i dom gammla tamiya lådorna

#78 jasså dom finns i 1/72? det får jag hålla utkik effter!

#75 jo jag har ju lovat länge men utan kamere ?

#74 jodå håkan lite bil blir det ibland! kul att bygga det också
e lite anurlunda med blanka färger behöver klart lite träning där!

#73 hehe jodå det är din gamla från tradera

//pebben

Azgaron
0

Jo, helt klart att blank färg kräver lite mer träning för att bli snyggt!

Azgaron

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.