nu ska det byggas
nu har jag kladdat med mitt gips igen och denna gången är det husmaterial som jag har gjort
om intresse finns kan jag fota steg för steg hur jag gör
Det blir ju inte hälften så avancerat som dom senaste husbyggena här inne men iallafall
Bilden föreställer grundmaterialet gips som jag hällde i dom genomskinliga locken till sortimentboxar och sedan knackade jag försiktigt med alltihop uppochner och ut kom två plattor i lagom tjocklek . den största är i ca A4 format
Hupp,,, vad någon som sa gips ;o),, Hej på dig leo vad för typ av hus skall du bygga ?
det kommer att bli ett sönderskjutet hus att gömma 88:an i altså mest väggar och en del bråte och ev en liten överraskning om jag får ihop den
men nånstans ska man ju börja
Låter som en väldigt bra Diorma ide , lycka till med bygget !!!

Lycka till Leo! Låter som en mycket bra diorama ide! Ska bli kul detta bygge! 
Nu blir det spännande
Vad månne detta bli?
så nu är grunderna uppsatta och limmade som sagt inget speciellt men en början. ska ev karva ut nåt fönster nånstans men vi får se
Hur??
väggarna är dubbla gips skurna i ungefär samma form insida och utsida och är gjorda så för att tegelväggen ska kunna sticka ut där där putsen trillat av och jag vill. det kommer lite mer väggar när jag har planerat vidare (det dyker ju upp nya planer/varianter hela tiden)
vill även ta tillfället i akt och presentera Kurt von panzergeneral som är med och poserar för att jag ska få någorlunda mått på det hela

Ser fram emot nya bilder,ser intressant ut.
Ser fint ut så långt leo !!

Ser ut som en god start på diot leo. Men har en liten fråga. Är tegelstenarna egenhändigt gjorda eller köpta??
För dom matchar inte riktigt, sönder skjutet/sprängt hus brukar sakna hela och fina tegelstenar. Tror det skulle bli snyggt om du fortsatte med gips hela vägen och "karva" ur stenarna ur gipset ist.
köpta det är Italieris Brick wall 1/35
tackar för responsen det är sånt man ska försöka ta till sig

Ja för du kan ju bemästra gips så då är det bara att köra på den vägen. Gips är ett utmärkt material att arbete och väldigt lätt arbetat. Och billigt så man har "råd" att prova och kasta det om det inte blir bra.
Så nu har det filats lite till på denna (lilla) ruin . har bla tagit upp ett fönsterhål på kortsidan som kommer att fyllas med fönsterbågar i trä var det tänkt kommer även att ersätta plaststenarna mot gips då det blev hyfsat snyggt
ett par bilder
lite puts har trillat av på utsidan
början till fönstret
och en sista översiktsbild

#12: Det där blev ju inte alls så dumt! Snyggt leo!
Jag gillar det , blir enhetligt flyter samman på ett mycket trovärdigt sätt ,,, hundra gånger bättre än den färdiga tegelstenen !!!!! snyggt jobbat Leo !!!!!!!!!!

Skit snyggt!
Och jag vill absolut inte vara sämre än Giga så jag vill påstå att det är minst 200 gånger bättre nu!
/ GeeKen

Riktigt imponerande Leo!!
Myket snyggt Leo!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Ser verkligen bra ut Leo 
Detta bygge ska ja följa noga..
Henke

Mycket snyggt Leo! Dina tegelstenar blev s**t bra.
nu får det vara färdigt med väggar och tegel
på följande bilder har det kommit lite färg på stenarna (bara en början) och alla väggar är resta. har även lagt ett lager gips som början till golvet.
så nu börjar detaljering.färgen och folk inta scenen och det kommer att ta minst lika lång tid eftersom jag inte har allt hemma men skam den som ger sig man får ta lite då och lite då
Byggnadsinspektören gör sin energibesikting

Det här ser jättebra ut Leo! Jag tycker att "inspektörn" gör sitt jobb grundligt! 
Gillar det , ser mycket fint ut leo!!!!

Som många redan påpekat supersnyggt, det var lite skillnad i jämnförelse med dom köpta tegelstenarna. Det där ser ut som en riktigt bra grund till ett diorama det vill jag lova!!!
Ser mycket bra ut!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!