Bismarck 1:400 Del II

Mycke snyggt Tommi
Snart dags för sjösättning 
/Janne
Ser ut att bli en riktig fullträff av ditt bygge TommiN

Jösses!
Snyggt jobbat!
/ GeeKen

Jo det återstår mycket småpill,största är väl relingen till skrovet….oj vad man tappade bygglust när jag skrev det där..
,fick måla om Henkes finmålade torn tyvärr då de inte stämde med min färgschema…sorry Henke
.
De var inte jag som har haft hand om den 
Min brossa som har målat hehe..
Nu tror ni att ja försöker smita undan där..
Men så är fallet
Men snyggt blir det när du tog hand om skutan Tommi :)

Sorry Henke,trodde det var du som hade målat….nåväl…
De är lungt Tommi 

Ser skitbra ut. Hmm måste börja bygga på min också, men ack så lite tid just nu…

Den blir ju så maffig TommiN! Värst blir väl allt maskerande för kammot de hade…. Det här gör mig så inspirerad att börja bygga min Tirpitz!

Ser tungt ut :)
Du lyckas bra här. Jag såg precis klart den gamla rullen "the sinking of mismarck". Bra film faktiskt.

#12 Mismarck, den filmen har jag aldrig sett. 

#13: Det var väl för att den missade märket 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

laptop i teh shit T_T

Attans tjusigt Tommi!
Azgaron

Förbaskat snyggt bygge!
/ GeeKen

Mycket snyggt Tommi!

Ännu ett snyggt fartyg! Snyggt jobbat Tommi!
Stefan - Modellbyggare

Ska man börja med sista relingen idag kanske….
villket bygge!!! mega läcker TommiN
Meisterklasse!! När man dessutom betänker att du har pulat ihop relingarna själv av smält gjutstam så blir man ju bara målös…
Suveränt Tommi!
Pontus

Tackar,ja nästa gång så blir det fotoets reling….
,testade måla med akrylfärger,rengörningen av sprutan var sååå enkel…bara lite vatten,och det verkar fästa bra också.

Ser attans fint ut, Tommi! Ser fram emot fortsättningen.
Jätteläckert Tommi
Mycke mycke snyggt TommiN 
Den fick du till väldit bra allstå..
Henke

Tackar,har bara en fundering nu…hur ska jag vädra däcket…tar gärna emot tips..

Åh det är enkelt, ta bara med den ut på balkongen så är det fixat 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Sjukt snyggt TommiN! Vilken imponerande pjäs. 

Skulle det funka om jag kör med lite mörkare wash,och sen torrborstar med ljusare??

Absolut. Fast var försiktig med torrborstningen, så att den inte blir för markant.

oki,tack för tipset.

Jaha…så var katastrofen ett faktum…nästan då,skulle vädra skrovet,men då jag aldrig kan få till det,så började färgen flagna från skrovet,dock på en liten sektion av skrovet,får nog försöka slipa ner lite och på med ny färg…..
,var nästan så fartyget tog en nosdykning ner i papperskorgen,men icke…nu när man kommit så här långt.Har även satt dit relingen "styrbords" sida,och håller på med "babords" sida nu…ahoy matey!!

Himla otur! Skönt att du lyckades få stopp på dina armar. Det där ordnar du snart upp, ska du se!

Tackar Lobo,var tvungen att räkna till tio där…och vid hundra så hade jag lugnat ner mig..
.

¤40 känner igen det, brukar lämna rummet en stund så gör man inget man ångrar efteråt.
Stefan - Modellbyggare

Jo…jag med,och nu har man äntligen gjort färdigt RELINGARNA!!

#42. Grattis TommiN! Låter bra, lite väl pilligt det där va? 

Oja,det var liiite väl mycket pill..

#44 Fast det har blivit snyggt! Frågan är om det är värt mödan, dock. Min svåger brukar säga att allt arbete som kan undvikas hemma, genom en timmes övertid på jobbet är billigt köpt nöje. Nu är väl modellbygge inte meningen att vara jobbigt, men ofta resonerar jag lite på samma sätt. Kan jag spara in kanske timmars jobb genom att handla ett ets eller resin-set, så är det för mig inte värt att sitta och svära. Man vill ju bygga kanontornen! Relingarna vill jag helst ska trilla dit automagiskt!
När ska du börja med Admiralen du handlade av mig? Jag är grymt sugen på att få se den färdig!

Blir ju hur bra som helst det där Tommi!
Pontus
Blir väldigt bra TommiN ,snyggt byggt !!!!!

Tackar,vart mycket nöjd själv med relingarna…efter allt jobb.

Himla snygg jolle!!!
/ GeeKen (f.d. sjöscout)
Jag gillar dina byggen skarpt.
Tjusigt Tommi!
Azgaron

Tackar o bockar dudes…nu är det bara att börja sätta dit delarna..känns inte alls lika kul…kan det vara för att man vet att denna episod närmar sitt slut??

Men det får nog vänta tills imorgon,nu ska jag äta och sen åka på Alter Bridge konsert,lite tidig julklapp från min systerdotter.
Mycke mycke snyggt Tommi 
Kul att få se den färdig oxå.
Henke
Mycket snyggt Tommi!
Azgaron
Fantastiskt fint bygge Tommi
En pärla 

Grymt bygge, Tommi!

Tjusigt fartyg Tommi!

Wow! Supersnyggt!
* golfapplåd *

/ GeeKen

Är liksom övriga grymt imponerad av din tappning av Bismarck. Räckena är riktigt bra tycker jag, liksom övrigt också för den delen.
Uppfinningsrikedom räcker långt uppenbarligen!
Niclas

Tackar allihopa,hmm….verkar inte komma loss från susningen i öronen,dom snubbarna rockade rejält.

Fantastiskt fint bygge TommiN! Otroligt fint detaljerat och snyggt målat!
Mycket snyggt bygge , !!!!!!!!

Mycket snyggt Tommi.

Fast slutskedet av bygget gick liiite för slarvigt till,t.e.x. flygplanet är enfärgat hela planet,hade planer på att göra den snyggare.