OT. Då var det bekräftat.
Som jag en tid har befarat, så fick jag igår beskedet att jag är varslad om uppsägning.
Sedan det började surras på jobbet så har jag haft svårt att hitta inspiration och lust för modellbygge. Men nu när det är bekräftat ooch jag inte behöver gå och fundera längre, så hoppas jag att lusten kommer tillbaka.
Jag har tittat in här lite då och då. Men jag har inte orkat engagera mig i något. Detta kommer förhoppningsvis också att ändra sig.
Hur som helst så ser jag ut att få mycket fritid framöver. Och någon brist på sysselsättning har jag ju inte direkt.

Himla tråkligt!
Jag hoppas verkligen det löser sig, både med arbete och inspiration och lust till modellbygge.
Lycka till.
/ GeeKen

Det var inga trevliga nyheter. Det enda positiva är att man vet hur det blir och kan planera därefter. Hoppas att du kan få ro när all turbulens har lagt sig och hitta tillbaka till hobbyn. Vi finns här och kan förhoppningsvis fungera som morot och Allmänt bollplank.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
Det är en,,,, skit känsla,,,, att bli varslad om uppsägning , mycket i livet kretsar runt vilket arbeta man har och inte så mycket vilken människa man ÄR, så är det i dag ,Hoppas att allt löser sig för dig och att du får ett nytt jobb ,där du trivs o kan känna arbetsglädje .
Kent

Fy fasen! Jag tycker att varslen och uppsägningarna duggar tätt här.. Fattar inte hur Sverige skall klara sig utan produktion i framtiden…Alla kan väl inte försörja sig som bloggare?…

Ja det är rent ut sagt för j-t,är visserligen inte själv drabbad,men vi har haft många visstidsanställda på jobbet som också fått gå,några av mina vänner b.l.a.,så det är ingen höjdare kan jag tänka mig.
Nej fy va tråkit de är inte kul att få sånna besked.
Hoppas som sakt att du hittar nått annat bra jobb snart.
Och att du hittar tillbaka till bygget igen när de har lungnat ner sig igen..
Henke

Trist att höra, har själv varit där för många år sedan. Den gången passade det våra syften bra med flytt till Stockholm hägrande men att sitta utan jobb i tider som dessa är inget vidare.
Är färdig med min utbildning till årskiftet (fick förlängt tills dess) så ser det numera mörkt ut för min del. Men man får väl förska rida ut den här stormen också. Mycket modeller får det väl bli som utfyllnad ett tag.
Lycka till med jobbsvängen Raldor och ligg på AF så de får jobba lite också och inte bara rulla tummarna.
Niclas
Tråkigt att höra Raldor! Hoppas att det ordnar upp sig!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ja det är tufft raldor att bli arbetslös i dag vart av med mitt jobb för 4 veckor sen inte roligt men det är bara att kämpa på och söka allt som dyker upp …. så kämpa på bara ….
Tråkigt besked du har fått Raldor
Ja det är tuffa tider vi lever i just nu när det gäller arbeten och sånt
Dom är och drar i mig också, fast att jag ligger långt ner i LAS-listan
Men så är det när man har skador/sjukdommar av olika slag, då vill dom inte har en längre 

#0: Det där lät inget kul! Eländet sprider sig! Jag är i samma situation och slutar i slutet av januari. Men nu behöver jag alltså inte ringa till er för att kolla om det finns något … Jag får väl leta på andra ställen.

#11 Önskar att du också finner något annat. Vi får väl skapa en ny inläggs rubrik som heter: Lediga jobb där vi kan tipsa om vi får reda på något.
Om någon söker något runt mina trakter, så säg till!
Stefan - Modellbyggare

#12: Tack! Ja, varslen duggar tätt och det var väl 20 000 varslade i oktober och lika många i november. Och de flesta vill väl gärna ha något jobb i närheten av hemmet, och kanske inom samma yrkesområde som de har jobbat i förut. Men förr eller senare så dyker det väl upp något.

#13 Ja, det är ju inte att "bara" flytta. Det påverkar hela ju familjen. Finns det barn hemma så är det skola, kompisar m.m. Och själv kanke man har lagt ner mycket tid och energi på sitt boende, och då vill man inte släppa det i första taget.
Önskar att jag hade ett magiskt trollspö som jag kunde använda för er.
Stefan - Modellbyggare

#14: Nej, tänk på alla som trivs och inte vill tvingas att flytta, och som kanske har hus m m. Även om man då kanske vill sälja, så är det ju absolut inte någon som vill köpa. Då får ju de kanske precis samma problem i sin tur.
Lite magi skulle nog inte skada emellanåt. 

#alla Tack alla för eran uppmuntran. Det känns skönt. Har tyvärr legat däckad i magsjuka, annars skulle jag ha svarat tidigare.
#11 Tråkigt att höra. Jag blir åtminstone kvar till Mars.
#13 Och nu har SSAB gått ut med storvarsel, bl.a. i Borlänge. Det gör ju inte saken lättare precis.
Vi får hoppas att det vänder så fort som möjligt. Under tiden Kan man ju alltid försöka göra modell-berget lite mindre.