Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 791 ggr
NBISaladin
0

BP44 - bildtest!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lägger upp en "testbild" på min Trumpeter pansartågvagn, för att få grepp om bildhanteringen här!

Tanken var att ha en beskuren bild här under, klickbar för att få fulla 800 X 600 bilden. Funkar?

/Hasse

Klicka för större bild!

Klicka för större bild!

Hasse - Medarbetare på Modellbygge iFokus

ElLobo
0

Ett riktigt bra sätt du har nu. Klickar man på tumbilden så får man upp den som du har i inlägget (i princip). Klickar man på bilden i inlägget så får man istället upp originalbilden.

Däremot kan kanske en del missa att du länkar vidare till originalbilden (eftersom länken inte syns), för oftast så läggs bara bilden i tummen upp i inlägget (utan länk). Men du kan ju också lägga till en rad under bilden med länken, ex vis

Surkålen

NBISaladin
0

Ja jusst det, textlänk under kanske det bör vara oxå. Det här med bifogad  fil-grejjen ser jag inte riktigt vitsen med, hade varit toppen om man kunde lagt typ ett galleri - flera bilder - på det sättet, men det går bara få in en per inlägg va?

/Hasse

ElLobo
0

#2: Nejdå, du kan lägga in flera bilder i samma inlägg, det är bara att upprepa proceduren önskat antal gånger.

Dessutom har du ju som medlem tillgång till ett fotoalbum där du kan lägga upp fler bilder om du vill.

johannespanzer
0

Ojoj! Imponerande, jag vet inget om tåg, men den verkar grym! Hade man den före loket för skydd, eller vad var syftet?

NBISaladin
0

#5: Ja, det stämmer!

Först i tåget satte man en eller ett par flakvagnar, ofta med en massa bröte på. Dessa fungerade som "deformations-zoner" vid sprängningar osv.
Sen kom denna vagn. Om du klickar på översta bilden ser du hela vagnen. Notera att det inte är nåt normalt koppel bak: där var en "snabbkoppling" till nästkommande vagn, så man kunde släppa pansartornvagnen snabbt.

Du ser också att vagnen baktill har en speciell form på undersidan. Vagnen bakom har en ständigt nedfälld ramp som precis passar in här och på den vagnen står en pansarvagn - ofta nån uttjänt bytesvagn, som alltså snabbt kan rulla av sitt flak o jag den lede fi.

Efter den vagnen kommer en eller flera luftvärnsvagnar, sen själva pansarloket, och bakom loket samma sak som jag nämt "fast tvärt om".

/Hasse

denstore
0

Hur har du tänkta att visa upp det? Megalång monter, eller vagnen/vagnarna var för sig?

NBISaladin
0

#6: Det följer med en fin basplatta med en spårstump som jag ev fixar klar o ställer den på, så det blir då vagnen för sig.

Tanken var att jag skulle byggt den klar till senaste V S S F N K (Vi Som Sällan Får Nåt Klart) Challenge som jag kör… det gick ju åt fanders förståss. Inte för inte som jag är ordförande i klubben Skäms

/Hasse

denstore
0

Jag har ett par bra kandidater på vice och sekreterare. Man har ju gett icke-byggandet ett ansikte…. Flört

Du har PM, förresten….

NBISaladin
0

Skönt, kunde behövas lite moraliskt stöd här i ledningsgruppen. Du kan ju tänka dig, det blir över huvud taget inte mycket uträttat på styrelsemötena. Ska vi ha kaffe eller inte… osv, på den vägen är det.

PM till dig!

/Hasse

johannespanzer
0

Ah! Tack för förklaringen Hasse!

Jag såg rampplatsen där bak och la också märke till en grym plog i fronten.

Jag kommer akta mig extra noga nästa gång jag passerar ett järnvägsspår! Skrattande