Dekaler
Var får man tag på dekaler? visst Aviation Megastore har, men deras fraktpriser är ju inte så roliga. Kollade på Hannants men dom verkade inte ha något på flygfronten skala 1/72, så finns det några bra ställen med mera lagom fraktpris?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Hannants har ju hur mycket som helst! Vad är det du ska ha tag i?

Jag letade på dekaler till flyg skala 1/72 och fick bara en träff, jag är specifikt ute efter dekaler till Buccaneer i Irak, Desert Shield

Hoppsan gjorde ett nytt försök, första gången letade jag på aircraft och fick bara en träff nu letade jag på military aircraft och där fanns dom redan som första träff!

När det gäller dekaler kan jag rekommendera FlightDecs i Kanada. De har en hel del att välja på.
# 6 Japp, FlightDecs är nog det bästa företaget på nätet om man ska ha dekaler. (om man inte kan beställa direkt från tillverkaren) Har för mig att man kan köpa Novotnys svenska dekaler där, om jag inte minns fel! Helt okej i frakt, det enda dåliga är att det är krångligt att beställa - ingen webshop i traditionell bemärkelse, utan du får maila.
//Marcus

Jag tyckte FlightDecs site var ganska svårnavigerad, åsså ligger dom i Canada vars postverk lider av 11-september-paranoja. Tja det skrev i alla fall en kanadensare till mig, jag har fått en grej därifrån den andra simmar väl fortfarande nånstans i Atlanten bl.a. beroende på att kanadensiska postverket inte vet var Sverige är om det inte står på en separat rad på adresslappen!
Så det får väl bli Hannants i alla fall

#8: Mina leveranser har i alla fall kommit utan problem.

Jo en Kanadensare försökte skicka ett paket som jag vunnit på E-bay, han/hon kopierade adressen direkt från E-bay där den av någon anledning hade postadressen och landet på samma rad (plus en "default" och "NA"). Paketet kom tillbaks med notationen "felaktigt angiven adress" så han/hon fick skicka den igen efter att ha kollat upp hur adressen skulle skrivas med mig, den var för tung för Air Mail så den fick gå som Surface Mail, den är inte framme än. En annan kanadensare som annonserade på Tradera hade emellertid inga problem att skicka betydligt lättare saker till mig via Air Mail.
# 10 Alltid svårt det där med försändelser från utlandet då vi skriver adressen olika! Kul berättelse är dock att det "försvunnit" Tradera vinster som jag skulle ha skickade från Norrköping… Sen skickade jag vykort från Zambia när jag var där på semester 2000 och 1 av ca. 10 skickade kom fram, men först 2006! (plus att hotellnotan på $60 ännu inte debiterats mitt Visa kort!!!)
//Marcus

Dekalanskaffningen är lite uppskjuten, måste vänte på den 25:e, men jag har kollat upp att Hannants har två av dom intressanta sorterna, skall kolla vidare sen
Har det ordnat sig med dekaler än?
Jag har ett ark från Extradecal "xo24-72 Gulf special". Har använt en del av dem, men det finns ett par kvar till Buccaneer. Är du intresserad är det bara att du hör av dig.
Mvh/ Jocke
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil

#13: Tack för erbjudandet men jag har redan beställt fyra dekalsatser från Hannants, och igår kom det en lapp från posten och eftersom Hannants drog pengarna för ett par dagar sen så måste det vara dom
Ok.
Skulle du ångra dig är det bara att säga till.
Mvh/ Jocke
NO DAY SHALL ERASE YOU FROM THE MEMORY OF TIME
Virgil