Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 846 ggr
ksmb
0

internetsidor?

Goddag! jag tänkte nog börja bygga lite modeller. jag höll på när jag var liten, eller liten är jag nog kanske fortfarande, men då på otroligt låg nivå. det vore kul att göra något lite mer seriöst som man lägger tid på den här gången. efter att jag byggde en panther-helikopter för ett tag sedan fick jag lust att börja bygga "igen".

jag undrar om ni har några bra och seriösa sidor där man kan köpa modeller och färger. inte allt för hög frakt eller något sånt. gärna snabba leveranser och relativt bra priser.

tack på förhand!

ElLobo
0

Välkommen hit!

Här finns en länklista över en del hobbybutiker i Sverige och utomlands.

StefanW
0

Välkommen hit!

Stefan - Modellbyggare

ksmb
0

tackar, tackar. haha, hittade en saab jas gripen efter ca 8 års förvinnande. började bygga den och kom då på hur pilligt det var. men det ska bli kul. kom också på att jag har en påbörjad b-17 flying fortrest och en påbörjad Henschel Hs 129. ska bli kul. har nog också nån AH-64 Apache och kanske även en DH 98 Mosquito. ska bli kul och se vad det kan bli…

TommiN
0

Välkommen som sagt.Låter som att du har lite att göra,det är aldrig fel att ha några att hoppa emellan,kul att du har fått tillbaks intresset till modellbygge.Glad

ksmb
0

jo, det var väl när man var liten man byggde. (är 16 nu, så jag kan väl inte säga att jag är särskilt stor nu) då  blev väl inte  målnngen någon höjdare direkt. har blivit lite bättre på den fronten tror jag. vet inte riktigt om jag orkar bygga alla dom modellerna. känns inte så roligt att bygga modern warfare. särskilt inte när man hittar en T-34 med tillhörande soldater till för ca 200kr. man blir ju också lite sugen att bygga upp slaget om caen eller något liknande, så vi får se hur det går med alla MW-modeller.

TommiN
0

låter bra det,gillar inte heller det moderna så där väldans mycket,insnöad i andra världskriget som man är,och det där med målning så lär man sig,vet själv hur det var när man började med modellbygge,och det finns fortfarande massor för min del att lära…man lär sig något nytt hela tiden inom modellbygge,något som jag fasar för varje gång är spackling….men man får ta tjuren vid hornen så att säga.Glad

starhawk
0

#5: Jo jag började också bygga när jag var liten men jag slutade aldrig helt, hade en nedgångsperiod innan jag hittade in på det här Forumet, blev så OTROLIGT inspirerad så nu är det full fart (tja till och från iofs) jag bygger på ett helt annat sätt nu, har till och med blivit lurad att köpa kompressor och airbrush av personer på forumet, tja jag var väl inte särskilt svårlurad på den punkten skall erkännas. Man får en massa bra tips och hjälp här så välkommen till vårt glada gäng!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

TommiN
0

Håller med Starhawk,fick upp ångan iom denna forum,och mycket roligt har man haft efter det.Glad

ksmb
0

fascinerad

jo, ww2 har ju alltid varit liiite roligare. är så grymt sugen på att bygga upp ett diorama eller vad det nu heter. har alltid varit fascinerad av sånna miljöer och tittar in på utställningar och affärer så fort jag får chansen, även när jag inte byggde. har för mig att det finns en modellaffär på regeringsgatan i sthlm som hade ett par sjukt snygga ww2-dioraman.

starhawk
0

#9: Du måste mena Wentzels, jo dom har ett par riktigt fina dioramor, dom är även en bra affär för inköp av modeller och tillbehör

lilleelof
0

Det finns även andra affärer i Sthlms området typ Rebell Hobby i Solna och Hobbybokhndeln, vet inte hur de är prismässigt jämfört med Wentzels, billigare/dyrare?

Elof

starhawk
0

#11: Om jag inte missuppfattat saken så får man besöka Rebell för att hämta ut redan beställda varor men den fungerar visst inte som en "vanlig" butik i övrigt

Hobbybokhandeln har ett stort lager modeller till ytterst facila priser, lagret ändrar sig en del så har man inte varit där på ett tag så kan det löna sig att kolla igenom det, hur det är med priserna för övrigt har jag inte tänkt på, men några överpriser är det definitivt inte fråga om, pass bara på tiden, dom öppnar kl 12

Sen är det ju trevligt att besöka Harambee hobby, hon har ett stort lager bilar och är mycket trevlig att prata med. Det är det enda stället jag känner till i Stockholmsområdet där man kan köpa Model Master färg rakt över disk

StefanW
0

Rebell når man lätt via epost eller telefon, har aldrig varit några bekymmer att få något skickat mot faktura, samma sak gäller för Hobbybokhandeln, snabbt och bekvämt utan överpriser!

//Stefan

Stefan - Modellbyggare