Vad önskas till julklapp?
Så, vad hade ni önskat i modellväg, om ni hade haft en tomte som faktiskt köpte modeller? Själv vet jag ju att det kommer att bli enbart mjuka klappar i år, precis som vanligt, men om jag verkligen hade fått önska mig vad jag ville i modellväg, så hade nog Hasegawas Akagi legat väldigt bra till.
http://www.hlj.com/product/HSGZ25
Och det är inte bara för att den är snuskdyr, men också för att desto mer jag tittar på den, ju mer detaljer hittar jag. Det är en "en gång i livet"-modell.

#0. Ja, den där är ju snuskigt läcker! 

Den här hade gärna tomten fått kommit med http://www.hlj.com/product/TRP00207
Annars hade en fin airbrush gärna varit välkommen. 

Skulle vilja ha presentkort till någon av hobbybutikerna i Stockholm…kan man själv sen kuta runt i butiken o plocka på sig…

#2 Den där pjäsen är mäktig! Även den en sån grej man bara bygger en gång i livet.
#0 å #2 Maffiga modeller! #5 Ser ju inte fel ut det heller!
Det finns nog en hel del, men nått F-1? i 1/32 av märket Tamigawa hade inte varit fel! Högt på listan står även Eduards Royal Class Fw190!
En ny vitrin eller bokhylla vore inte fel det heller!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag önskar mig i modellväg en tyst kompressor så jag kan måla när jag vill, även om jag glömt att fylla på garagekompressorn.
Niclas

#0 Om jag hade varit du så hade jag säljt av lite modeller, alternativt pantat burkar och käkat lite mer eldorado varor i någon månad för att få ihop pengar till fartyget. Kan aldrig vara ett dåligt köp om man verkligen vill ha det.
Har redan fått min julklappav min sambo
Boken Dual in the mist!
Nu vill jag egentligen inte ha något om de då inte skulle släppa stidsfordon90 i 1/35.
Annars sitter jag bara och väntar på Dragons king tiger final version och Italeris bergepanther.

Oj, en sån där stor Falcon hade jag en gång i tiden, men den var inte lika detaljerad som den där, den hade belysning, jag har för mig att det var 5 lampor men dom syntes rakt genom skalet, den borde klätts med folie på insidan men det stod det inget om på byggbeskrivningen, Jag får väl trösta mig med 50" plasma-TVn som kom hem idag, nu måste jag sitta kvar här på jobbet tills jag kan springa hem och beundra underverket … suck
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Hårda paket är alltid att föredra! Jag skulle egentligen behöva en ny symaskin, men detta är fel forum att berätta det om
Nej jag skulle behöva lite verktyg och färg (och det tror ni jag kan skicka ut min sambo att köpa?) Annars en fin Draken modell skulle vara önskvärd. Men det finns en del. Revell har 2 st, 1 med Svenska dekaler och en med danska/österikiska dekaler(?) Sen finns det draken från Hasegawa (japanskt?) och det också i Svenskt utförande samt 2 st(?) i österikiskt dress i samma box. Sen har Airfix 1 med Svenska dekaler. Allt detta i 1:72. Vilken ska man satsa på? Har hört något om omboxning, vet ni något om detta?
Sen finns det en i 1:48, även denna från Hasegawa - är den något att ha? Skulle ju vara roligt med något större!
Sen varför satsa pengar på en 50" plasma - har du så långt till TV:n? Satsa på en projektor, jag skulle får hybris på ha en stor ful pjäs ståendes i tvrummet - eller är det för att glänsa eller kompensera något annat? Satsa på denna i stället: R2D2.
Elof

#12: En annan tråd om Draken:
Det finns en hel andra trådar också när det gäller Draken. Om du använder sökfunktionen (uppe till vänster) så hittar du en hel del nyttigt.
#12 Revell har kommit ut med en finsk J 35FS Draken också.
Den borde snart gå att få tag på hos Kuivalainen.
I 1/72 är de bästa Hasegawa eller de nya Revell med Hasegawainnehåll (art.nr 4352)
De gamla Revell och Airfix är mer för självplågare och nostalgiker.
Med en 3D-ritning, någon schysst väv, garn i rätt camoflagefärg och stort tålamod går det väl att sy ihop och korsstygnscamoflera en snygg Draken 
#12.2 Mmm, en R2D2 med projektor
Vill haaaaa….
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
En ny airbrush. Sen får min 10år gamla Focus göra metalizertjänst tills den rasar.
Sen önskar jag att Hobby boss och trumpeter fortsätter att förminska sina 1/48or så vi får se både Panther och Fury i 1/72 nästa år. Annars står nya modeler av F-102 Delta Dagger, F-106 Delta Dart och F11F Tiger högt på önskelistan.
Vi får se vad tomtenissarna i Kina hittar på
#16 Ja jag kan ju höra med dom 

#12: Jo jag funderade på en projektor, men jag ville inte ha en filmduk i vardagsrummet, fast hade jag vetat att det fanns en projektor i R2D2-format då så vet i katten … nåja nu är 50-tummaren på plats och invigd med Sagan om ringen och det ser bra ut!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus