Kattenkrad

Jösses, lyckas du med den uppgiften (konvertera gubben asså) så är du riktigt grym… Och (ännu en gång) i den pytte-skalan!
RESPEKT!
/ Maxi-GeeKen

nu har jag lärt mig att man måste tänka p åhelheten när man bygger om saker.. allt perfekt tills jag skulle testa gubben på plats… knäna är för höga.. skulle kunna kapa bort dem men känner att jag lagt ner för mycket energi på gubben så den kommer att se ut så här sen.. lite färg på den så har jag en luftwaffegubbe som sitter o vilar på en tunna.. gör om en annnan gubbe till förare istället..

Learning by doing!
Det kommer säkert att lyckas nästa gång!
Kör så det ryker!
/ Trapist-GeeKen

#4 Snyggt fixat iaf fast han inte fick plats! hoppas du har använt förstoringsglas annars blir jag avundsjuk på synen din!
Ska bli kul att följa detta projekt :)
Lycka till me gubben
Henke

varken pincett lr förstoringsglas… men jag ska införskaffa en pincett snarast.. :P
Ja det är ett mycke bra hjälpmedel
Utan den så är man bra hjälplös ibland

Jo ju äldre man blir desto större modeller bygger man, den där var alldeles för liten för min smak, fast en gång i tiden byggde jag stridsvagnar i skala 1/285, det var tider det!
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

fy f…. så smått?
snacka om att det blir ett annat liv i gubbarna när man tar bort bottenplattan… de blir mer levande på något sätt, även om de inte är målade än..
Konverteringen blev ju bra, fast att den inte blev till det som var avsett!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Ja tycker du har fått till gubben och tunnorna väldit bra..
Henke

Mycket snyggt jobbat i Nils-Karlsson-Pyssling-skalan!
GJ! 
/ GeeKen

Ser bra ut AeroTech! Krävande i den där lilla skalan!

#16: Nja, Nisse var ju inte så liten, han hade ju en sockerskål som badkar 
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

nja.. känns kladdigt.. men vet inte om det är kortet som gör det lr om det är så i verkligheten.. :P
Ser bra ut AreoTech!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

hade en patient på praktiken idag.. fick lite tråkigt och upptäckte att jag var i en verkstad.. hittade några pinnar som jag började leka med.. kanske en vägg till en framtida skyttegrav med lite härlig färg på? känns som om man har blivit en sann modellare och som jag valt rätt yrke i framtiden.. :P

målat modellen för et ttag sen.. men inte nöjd.. någon som har ett schysst referensmaterial?