Hobby Boss F4F-3 Wildcat
Vid sidan av mitt F3D bygge pillade jag ihop Hobby Boss lilla F4F-3 Wild Cat. Modellen har legat ett tag och väntat på dekaler. Dekalarket som följde med saknade stripes och såg i övrigt rätt trist ut. Jag beställde nya dekaler från Hannants, (Super Scale Int. 72-668 "Pre-war Wildcats"). Bygget var simpelt och minimalt med spackel användes vid vingarna. Jag sprejade hela modellen med Tamiya TS-17 Gloss Aluminium. Vingarna målades gula med Gunse 413 (man tar vad man har) och stjärten Tamiya X-5 Grön. Främre delen av motorkåpan målades vit. Jag vädrade modellen med Pro Modellers Dark Gray wash. Motor, landställ och propeller fick en wash av Humbrol 33. Vädringen blev något i överkant då dessa fredstidsmaskiner hölls i toppskick men denna maskin har väl varit ute på en längre manöver. Jag tycker att dekalerna är lite av lågprismärkenas akilleshäl. Om man nu måste köpa nya dekaler blir ju priset det dubbla. Till försvar skall ju sägas att många av modellerna är väldigt fina och att kineserna i rask takt täpper till luckorna i utbudet.
Tjusig kärra Hogge! Kul med det färgschemat!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Tackar för bilderna, det var en maskin som föll mig i smaken! Hur var Pro Modellers Dark Gray wash att jobba med?
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Fint bygge Hogge.

Mycket snyggt jobb!
Apropå Pro Modellers wash så går det lika bra med vattenfärg på tub. samma sak fast 10ggr biligare. (Inte akryl utan tempera typ fingerfärg eller poster color)

Snyggt flygplan, ser riktigt realistisk ut. vädringen ser bra ut den med.
Jag säger som Borat - NICE!!!
//Marcus
Snyggt bygge !!! Det färgtemat ger sköna klara färger att vila ögonen på .
Hobbyboss brukar det bli snygga resultat av och framför allt är de lättbyggda.
Rekommenderas verkligen och så gillar jag de där snygga yellow-wingskärrorna. 
Har du kollat in Yellow Wings Decals
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus
Ja man kanske skulle bygga ett par "Yellow Wings" till. Va snygga dekaler det där.
Riktigt fint bygge Hogge.
Ja de var riktit fint bygge :)
Har funderat på Hobbyboss länge men ej vågat att köpa..
Då de märket är helt nytt för mig..
Henke
Fina modeller men de saknar inredning då kroppen är i ett stycke, men de blir fina endå. Man ser ju inte mycket igenom glaset på WW2 plan. Brukar va rätt billiga typ 70 - 80 kr/st. Bra Weekend projekt eller som lite pyssel vid sidan av ett större projekt.
Okej!
Ja man borde kanske ge dom en chans