Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettallmänt
Läst 2872 ggr
gigabyte
0

Lucky models

Hej är det fler än jag, som blir dubbelfakturerad av luck models  ? jag betalar över nätet med visakort, när jag betalar så avbröts första överförenen ALLTID , sen visar kontot på luckymodels att inge pengar har gått in på deras konto , så man gör en överföring igen och då gårdet , jag har påtalat dessa problem för dom , men det är så svårt att föra över pengarna till mitt konto  tar minst om än alls , är detta medvetet ,,  har ni samma problem med dom ?????

ElLobo
0

Jag har inte haft problem när jag har handlat av dem, men när jag tänker efter så är det väl något år sedan jag handlade senast.

gigabyte
0

Her ej heller inte haft några problem innan , men nu är det hopplöst att handla där för mig, en gång är väl inget att prata om men när det händer en tredje gång på  samma sätt i dag  utan att man har fått rett upp dom tidigare dubbel betalingarna ,,,,  och deras tröga sätt att hantera detta  är ochså lite ovant o otryggt ,, så får se om det löser sig ,,,,,,. undar om man kan be fisken om hjälp ?

ElLobo
0

Ja, Fisken33 kanske kan hjälpa till. Och så kan du ju se om Marcusjohnson717 har någon kommentar, han handlar ju där emellanåt, liksom gismo76. Och förmodligen ytterligare några byggare som huserar här inne.

gigabyte
0

Jo det skulle vara tacksamt , hoppas att det är en tillfällig bugg av något slag för det har ju varit ett mycket bra sätt att handla o billigt .

Greenhorn
0

Jag har handlat där fem gånger detta året och har inte haft problem en enda gång (kanske haft tur). Jag handlar med mitt Mastercard.

/Patrik

StefanW
0

#5 Vad nar du för nummer på det kortet? FlörtTungan uteSkrattande

Stefan - Modellbyggare

Greenhorn
0

#6  ….555-7758734457778224489987334
Greenhorn bjuder laget runt…… SkrattandeSkrattandeSkrattande

gigabyte
0

#5  Tack för svaret, det låter bra  , när var den senaste gången ?,  det börjar krångla i slutet av oktober för mig

StefanW
0

#7 Tackar! Skrattande

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#9: Beställ 3 stycken till mig också! Skrattande

Greenhorn
0

#8 Jag beställde lite spackel och färg i slutet av September.

gigabyte
0

#11 Ok  tack .

WildeSau
0

Kolla på arcforums.com och kanske skicka ett PM direkt till Raymond Chung där.

Han brukar lösa de flesta problem.

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

gigabyte
0

Tack för rådet WildeSau Glad

gismo76
0

Hejsan har inte handlat via den sidan ..Handlar via Hobbylink eller Hiroboy och Mediamix och då använde jag nästan bara Paypal vilket gör att betalningen går via dom och för mig har det funkat varje gång.

Gismo76

Buran
0

Aldrig heller haft problem där, använder VISA kort.

Något du ska tänka på om du handlar där, är att ALDRIG beställa något som inte finns på lager. Har gjort det och fick begära pengarna tillbaka efter långt över ett år av väntan, utan resultat.

Kompisar har haft samma erfarenhet före mej och jag blev varnad. Så jag fick lära mej den hårda vägen. Oskyldig

"den här är en annan, en Airfix"

gigabyte
0

tack för era svar  jag kör med VISA också , skall ringa Lucky Models  i natt ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Marcusjohnson717
0

# 3 Inga problem med mig heller, jag använder desutom Swedbanks E-visa kort (ett specifikt generat nummer för varje köp)och det har fungerat utmärkt och det finns det andra firmor som är mer kinkiga över!

Marcus

Fisken33
0

#17 Tjena Gigabite hur gick det fick du någon ordning på det?, såg att du undrade över om jag kunde hjälpa dig, jag antar att det inte var så där jättelätt att få tag på någon via telefon?

Fisken33

gigabyte
0

# 19 Hej fisken , har prata med Silvia Lo på luckymodels,,,  på en knastrig telefon linje ,och fick rätat upp mitt betalnings trassel  ,det gick ju att få tag på rätt person men det är ju mitt i natten som gäller då , plus en heldel tålamod ,

Fisken33
0

#20 Jo jag kan tänka mig det, det är säkert anorlunda med HKneser men med fastlands kineser kan det vara betydligt bökigare, dom är inte lika bret engelska talande här på fastlandet och inte alltid så sammarbetsvilliga för övrigt, men det var ju bra att det löste sig i allafall.

gigabyte
0

,Det är fortfarande strul med att föraöver pengar för mig, körde ett test köpte En burk färg , men det av bröts precis som dom förra transaktionerna , jag vet nu att felet ligger hos min dator ,då jag kollade varnings loggen, så blockerade min brandvägg den feedback från banken i Hong Kong , så summan fanns på hongkong  banken men varken jag eller Luckymodels kan se att summan kommit fram!  Jag fick min brandvägg uppgraderad i slutet på oktober , och då började mina problem .

GeeKen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lucky Models…

Från mig till dig… Och lycka till med stålarna!

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

[Henke29]
0

#22 Hoppas att de fixar till sig nu me Lucky Models Giga
#23 den donnan kunde man tacka ja till Cool

gigabyte
0

Lucky lucky ,,,,, whit me in bath ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,ynf Skrattande

Azgaron
0

Nä, hon är ju inte helt fel!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

gigabyte
0

är det någon som har handlat hos LuckyModels i denna månaden med kort , och det har fungerat ?

gigabyte
0

putter upp tråden  har gjort allt som jag kan göra med,,, antivirus skydd,, brandvägg ,,,, ringt banken o frågat ,,,,men det funkar inte är det verkligen bara jag som inte får köpet gå hela vägen ,,dvs från min bank till banken i hongkong funkar , men från banken i hong kong till lucky m funkar inte , så varan blir inte betald trots att pengarna finnes reserverade till deras konto … jag ger upp ………..

Fisken33
0

Vad är det för bank dom har, och är du tvungen att föra över dollar?, det var problemet för mig i början, själv har jag bank of china och dom kan bara ta i mot dollar, men det borde ju din bank veta så det kanske inte är problemet, jag vart ombed att använda mig av BOC för att det var den ända banken som kunde göra överföringar från utlandet sa dom, men det kan ju ha vart deras lathet också.

Sen kan det till och med ha att göra med vilken dag som du gör affären, i min bank så går det bara föra pengar mellan dom från Måndag till Torsdag på grund av att personalen som har hand om valuta kurserna inte jobbar Fredag till Söndag.

Fisken33

gigabyte
0

Har fått svar från Raymond  på lucky models…. "This problem happens sometimes because of different Java implmentation on differnet customer PC. We are revising a new program to "enquiry" our bank server for authorized transaction in case the mis-communication like this."

Och mycke riktig så upp garderade mitt java program sig ,30/10 och den 31, började min problem , har nu avinstallerat denna uppgradering ………………….

Fisken33
0

Och det funkar inte i alla fall eller?

gigabyte
0

Mja… har inte prövat än så det återstår att se……………………….

Fisken33
0

ok.

gigabyte
0

Så har nu testat eft att jag har kastat ut den senaste java uppgraderingen , end my lord…. it works perfectly !!!!!!!!! vad lite kaffe kan göra för ens humör

Fisken33
0

He he, ja det är nog för att dom kör mest med tee här annars.

gigabyte
0

Hur är det hos dig just nu ?,Här i svedala är det back svart nu, o det små regnar , hoppas att du har bättre väder ………………..

Fisken33
0

Jo mörkt är det här med, men det börjar inte så tidigt som där hemma, runt 17 snåret börjar det väll märkas som mest.

Och det räknas väll vara vinter här nu med fast att det inte går under 12 grader än, som värst är det väll nån knap minus grad med det börjar inte förens i Januari, och det värsat höstregnet är över nu, så nu väntar bara den där råa kylan som kryper in över allt tack vare att det är så fuktigt här jämt.

gigabyte
0

prövade idag funkar inte……. men andra webbsiter fungerar det utan problem för mig … jag lägger ner Luck models och går övert till den polska jadar hobby shop . , #37  Men du slipper snön ialla fall , även om fukt kan vara nog så avkylande för sinnet det med .

Fisken33
0

Jo det är sant, men ska man inte frysa kronjuvelerna av sig på morrgon så får man lägga kläderna i sängen när man går och lägger sig.

gigabyte
0

så har nu INTE fått någon ordning på min lyckymodels historia , kommer att få skänka dom några hundra lappar tydligen , men är glad att man fick tillbaka huvuddelen av pengarna , Raymond chung har gjort så gott han kan, men när man har så förvirrade Medarbetare så hjälper det inte ,,,,,,, jag har nu börjat och handla hos jadar hobby och kan använda paypal där mycket smidigt och intet strul med överföringen av pengar ………visst lite dyrare ,men man skänker ju inte bort kosingen där ….. i natt skall jag ringa UN..Luckymodels och verbalt strypa dom … om tredje världskriget har brutit ut i morgon så är det JAG som bär ansvaret  !!!!!!!!!!!!!

denstore
0

Handlade precis från Luckymodel, och helt utan problem. Känns som att problemet ligger hos banken.

gigabyte
0

vet ej var problemet ligger  det är ej överföringen mellan svensk bank o banken i hongkong  för pengarna reserveras på kontot , men köpet går ej hela vägen till Lycky Models web sen börjar strulet , dom fiskar in kosingen trots att dom inte vet varför pengarna är reserveradet till dom sen säger dom att köpet inte har gått i genom så dom vill ha mer pengar , jag påtalar då att dom har ju just fått den summan ………………… och så vidare ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

denstore
0

Fast det måste ju ändå vara något med banken, då mina pengar verifierades av Luckymodel automatiskt på mindre än 3 minuter. Det var precis likadant i somras, när jag beställde av dem sist.

Trist att du har problem, men ville bara berätta att jag inte har problem med IE7, Visa och Luckymodel. Skumt.

gigabyte
0

hade inte som helst problem tidigare  har handlad där i ett år men från slutet av oktober går det inte , har IE7,,,, visakort,,,,  och jag handlade på jadar hobby  i kväll  med mitt visa inga problem där  .. så jag vet inte vad det är …