Drake

Den ser riktigt läcker ut!
Oj, den var ju förbaskat snygg Classeman!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Mycket snygg! Fabrikat? Dekalark?
Stefan - Modellbyggare

Tackar. Det är hasegawas Austrian a.f. farwell special och deras dekalark som följde med i lådan.
vilket fint bygge !
Supernice Classeman
Jo jag håller med dig om att dom satserna är bra att bygga ihop, enda stället som jag har haft problem med är bakpartiet med utblåset.
Där har iaf jag fått slipa och torrpassa en del med dom två drakarna jag byggt ihop
Riktig nice… Har byggsatsen liggande och skall väl sätta tänderna i den ngn gång innan pension!!! Hur var dekalerna att applicera? Har inte alla gånger alltför positiva erfarnheter av Hasegawas dekaler. Berätta gärna vilken färgsort och lack, det är alltid intressant. Hoppas vi får se mer alster i från dig!
//Marcus
När det gäller Hasegawas dekaler har jag fått tipset att använda varmt vatten. Hur mycket det påverkar vet jag inte! Sen tror jag de är lite känsliga för mikrosol också.
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Stiligt mannen 
"den här är en annan, en Airfix"

#8 Jo vid bakdelen är det inte helt hundra.
#9 #10 Jag tyckte faktiskt att dekalerna var riktigt bra förutom texten på extratankarna vilka inte "täckte" riktigt det svarta lyste igenom. Annars var dom underbara att jobba med. Jag bruka nog alltid ha rätt varmt vatten när jag jobbar med dekaler. Jag använde micro set och micro sol till dekalerna och det fungerade fint. Sprutaded den med gunzes matta svart hade jag haft blank hemma hade jag använt det istället. Men med några omgångar av gunzes blanka klar lack löste det sig.