Färgreda
Har sett i lite trådar förut att en del har skaffat Raaco skåp för att organisera sina färger, men det gällde Humbrol, och jag som håller mig till Model Master, Tamiya och Gunze kunde inte använda Raaco eftersom lådorna är för små, men så såg jag följande hos Classe-blöt-om-fötterna och högg den
Från vänster Gunze, Tamiya och Model Master. Även dom gamla stora Tamiya burkarna passar i facken men då kan man inta stänga lådorna
Men dom tar väl slut så småningom är är inte så många
Man fick modifiera lite grann vända upp och ner på lådan så inte handtaget var ivägen och ta av locken på lådorna, skall skuva upp den på väggen så den inte far omkring på byggbordet
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Visst är det skönt med lite ordning och reda på burkarna. Det finns ett alternativ till för diverse förvaring som jag kör med.
IKEA har en minibyrå för 99 kr om du är beredd att snickra lite, har två stycken för tillfället men fler lär det bli med tiden. Finns med lite olika antal lådor, jag har den med två stora och tre små lådor samt den med tre stora lådor.
Lådorna går att stänga även med Tamiyas gamla stora burkar och alla kabinett har samma storlek så det går att bygga ihop en hel vägg med smålådor.
http://www.ikea.com/PIAimages/35776_PE126674_S4.jpg
Niclas

"1: Jo jag har sett dom men jag gillade inte riktigt "handtaget" och ville slippa snickra inredningen själv
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus