Hur gör ni, och varför? Tips önskas!
Hej!
Jag gick och köpte Graham Dunbar Browns film "Modelling and detailing german armor" och fick mig en tankeställare om målningsteknik. Helt klart är han ju en rutinerad byggare, men precis som jag en aning darrig på handen -lite som ett gammalt fyllo.
Han målar/airbrushar modellen när den är helt färdigbyggd, jag å min sida skulle exempelvis vilja sätta på banden efteråt för att undvika färgstänk och annan skit -tänker jag fel?
Berätta gärna hur ni gör! 
Jag är ju ingen expert på pansarbygge direkt, men när jag byggde min Panther så var de det sista jag gjorde att sätta på banden
/Janne

Tja när det är sidoplåtar utanför banden så sätter jag dit dom i samband med bygget, och eftersom jag penselmålar så är det ingen risk för färgstänk
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Själv är jag en glad nybörjare och jag tror inte jag kan tillföra så mycket ännu!
/ GeeKen

wow……både spruta och lite penselmålning !!
/Micke

All info man behöver finns på nätet!

/ GeeKen
För att återgå till ursprungsfrågan, så finns det en hel del olika varianter antar jag. En del gör som du beskrev Nicke, en del limmar ihop hjul och band i ett paket och målar innan ihopsättning, och en del målar bara bandet separat!
På min Panther målade jag hjulen och vagnen separat, men på Chi-han har jag monterat allt utom banden!
Hade banden varit länk för länk eller link and lenght så kanske jag hade funderat på att måla band och hjul som ett paket!
Hur man gör är helt upp till en själv! Det finns ju inget som hindrar att man målar påhängsdelar som verktyg etc separat! Huvudsaken är att man blir nöjd med det man gjort!
Framför allt - ha kul!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!