Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketttips-råd-problemlösning
Läst 4311 ggr
Sampras
3

Frigolitskärare, hjälp!

Hej!

Jag är inte modellbyggare, men behöver eran expertis. Jag ska bygga två frigolitskärare men behöver tips på vad jag kan använda som strömkälla. Kanthaltråd kommer jag använda, fäst på en H - formad ram. Den ena kommer vara ca 150 cm och den andra kommer att vara ca 35 cm lång. Jag skall alltså skära ut en form som kommer användas som press I en vaccumpåse för träbygge.

Det skalla vara billigt (300 eller under). Jag såg ett nätaggregat på biltemas hemsida för 179, dock sa en jag känner att det inte är bra att dem är kortslutningskyddade, för blire kortslutning är apparaten slut. Jag köpte en ac adapter och använde, det fungerade fint först men sen la den bara av. Runt 12v-24v och ca 2A…

All hjälp upskattas, tack

WildeSau
0

När jag byggde egna surfbrädor i styrofoam för många år sedan använde jag mig av en 11A batteriladdare tillsammans med ett bilbatteri.

Laddaren kanske inte är helt nödvändig och att det då räcker med ett 12V (eller två seriekopplade för 24V) begagnat bilbatteri som strömkälla?

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

JaguarMkVII
0

Jag har använt en bilbatteriladdare och 0.6mm rostfri tråd vilket funkat utmärkt.

Jens

Sampras
0

Tack för tipsen!

Bilbatteri eller bilbatteriladdare? :S