Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etiketterköpsäljbyt
Läst 1248 ggr
pentti01
0

Däck o fälg.

Tänkte i god tid innan näst projekt,börja leta däck o fälgar till den. Är ej så noga med utseendet på dem men har några krav dock: diametern skall vara 27-30mm på däcken,fälgen får ej vara av "slät utsida-typ"  (navkapsel-look)

Är det månne någon som har nått passande,hör gärna av er till: Pentti.

Proosen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det plåtfälgar så har jag kanske vad du söker i resinhögen som kan passa. Finns i så fall både standardbredd och duktigt breddade för fetpuckar bak. Det är MoPar-plåtisar plus att jag har två olika American Racing, släta ekrar och knottriga ekrar.

Niclas

pentti01
0

American Racing-fälgarna ser ju intressant ut, är dom standard breda?  Däck till dem, i.s.f; dimension i millimeter?

Har ju tänkt att "fet-bredda" åtminstonne bakCool!

pentti01
0

Uppdatering av första inlägget; Jag har i kväll lagt ett bud på Tradera,avvaktar och ser hur det går.

Pentti.

GeeKen
0

På tal om däck och fälg… Jag var precis uppe hos Gummigubben (vilket jäkla namn på ett företag: ROTFLMAO!) och inköpte Nokia NRW Friktionsdäck på rätt snygga Enzo lättmetallfälgar… Och fick dem monterade!

Väl att märka, under 26 år med körkort och bil är detta första gången jag INTE legat och bytt däck utomhus i ösregn, storm eller (allra helst) kraftigt snöfall med flera minusgrader.
Det känns nästan vemodigt!

Ett tips om ni bor på västkusten och behöver nya sulor… Kolla upp Gummigubbens priser och erbjudanden!
Glömde kolla, men han kanske även har något för dig Pentti!

Glad

/ GeeKen

>>  GeeKen - Medarbetare på Modellbygge iFokus

pentti01
0

#4 Nja.. njoe.. tror du han har så litet gummi som jag behöver,,Skäms?

Skrattande!!!!     Pentti.