Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpansar
Läst 844 ggr
starhawk
0

Vilka bandlänkar?

Nu har jag två Shermans, en Isherman och en M4A3E8, Ishermannen som för övrigt är en Premium modell och borde vara den bättre utrustade har gummiband medan "Easy Eight" som M4A3E8 kallas har lösa bandlänkar, givetvis vill jag skaffa länkar till Ishermannen, men vilka är dom rätta? jag hittar tre stycken: Sherman tracks, T48 Sherman tracks och T66 Sherman tracks nån som vet vad Ishermannen skall ha? Jag har även en Brummbär som jag vill få fina band på, vilken Pz III modell är det? Mitt ryska monster JSU-152 fanns det, tack och lov, bara en sorts band till

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

WildeSau
0

Review på M51 Israeli Sherman och där nämns T80 all steel.

Kanske någon av dessa passar ?

M26, M48 T80 Steel type eller Rubber type

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

starhawk
0

Enligt review:en så var det T80 tracks och när jag sökte igenom listan hittade jag Sherman HVSS T80 tracks hos Hannats, dom hade även JSU-152 tracks så då återstår bara Brummbär, vilken Pz III modell motsvarar den?

denstore
0

Jag har för mig att Brummbär hade breda band för att klara av vikten. Vilka sena Pz IV-band som helst borde gå, kanske även typ ost-kette.

Som sagt, T-80 bör funka på Isherman, öven om jag tycker mig ha sett med gummi-pads också, alltså T84.

starhawk
0

Har för mig att Hannats hade T84 banden också men jag vill hellre ha T80, få se vad jag hittar för band till Brumbjörnen