Mercedes-AMG 1:12
Kolla med Tradera säljaren, har du tur så har han dom kvar nånstans
Den killen hade en hel del lådor som han skulle auktionera ut
Thomas
jo…det ska jag förstås göra….men tror inte mycket på det….måste försöka hitta nåt bra material att tillverka fönster av om han inte har dom kvar

Overhead-plast kan man använda och det är väl tillräckligt stora ark för att göra rutor av till 1/12:or. Enda nackdelen är att man inte kan vika eller böja för kraftigt eftersom det gärna blir lite mjölkigt då.
Kanske om du kollar med någon butik som säljer material till rc-flygbyggarna att du kan hitta annat lämpligt material som är lite tjockare.
Niclas
tack!…overhead kanske kan funka…dom behöver ju inte böjas så mycket
På http://www.automotiveforums.com/ finns en artikel som handlar om det du söker. Kika under : carmodeling> HOW TO:improving/replacing clearparts. Bra beskrivning/bilder! Hoppas att det löser sig för dig,Lycka till!
Pentti.

Det finns mycket trevligt att lära på AF, tog mig dock friheten att rätta din länk Pentti. Det saknades ett s i slutet så man hamnade på en annan site, men nu kommer man rätt.
Gå in på automotive art och vidare därifrån så hittar ni in i modellbyggandet.
Passar på att lägga ut en länk till ett av Klutz 100's byggen, samma kille som tipsar om rutorna. Ett helt fantastiskt kreativt bygge med många kul detaljer. Inte färdigt ännu men han närmar sig så sakteliga.
Niclas
tack för tipset!…interessant site!
#6 …hoppsan..
……. 
Tackar för korrigering : Pentti.
Intressant ,verkar icke bli orginal?vore skoj att få se en bild från sidan på bilen. Pentti.
Hur går det med rut-tillverkningen? Kom idag att tänka på om det går att använda laminerings-plast? Kan man värma den så att den stelnar till önskad form ? Kanske vore värt ett försök….
Jag har planer på ett "tok/vadärdetta"-byggepå g , där vore det lämpligt att testa laminerings-plasten.
Pentti.

Är också nyfiken. Har gjort tester med olika material själv på att få till en konvex yta, men är inte nöjd. Lika svårt är det att få till trasigt glas.
//Stefan
Stefan - Modellbyggare
#11 Jag har rätt stora sånna Lamineringsbitar liggande..
Ska testa om dom går att använda till bilrutor mm..
# 14 Låter bra,jag har förnärvarande fullt opp med pågående bygge,annars hade jag testat själv. Hör gärna av dig och berätta hur du gjorde o hur det blev! Kan tänka mig att om man kan göra en mall att värma och låta svalna över,bör det gå…? Men vete tusan hur pass genomskinlig plasten blir… Till mitt bygge spelar den saken dock ingen roll; alla rutor utom fram,skall bli tonade med förmodligen Alclad-crome. Men testa du så får vi höra!
Pentti.