Sista chansen på Hood!!

Tja jag har den redan i bygghögen! men om du skulle hitta en King George V till ett bra pris kanske?
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Då pratar vi samma skala och tillverkare antar jag, eller?

Samma skala men jag vet inte om Trumpeteer har gjort den, däremot vet jag att Tamiya har gjort den
Då ska jag se om jag hittar den.
Nu, när Bismarck börjar bli klar så kanske Hood hade varit intressant, men det är ju en del pengar, och vad kostar frakten?
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Hella packetet skulle gå på 770kr.

Det är ändå billigt,då när jag köpte min Hood,så gick den på 1000kr.

Min gick på 989:-, men försäljare blandade ihop siffrorna så jag fick den för 898:- har jag för mig

Om jag hade haft pengar, så hade jag köpt en till, och byggt om till förkrigskonfigurationen. Tufft skepp, även om jag har lite svårt att förstå varför folk envisas med att tycka hon var det vackraste skeppet…

smaken e som baken..delad.
Jag tycker definitivt att hon är bland de topp tre på min lista.

#10: Jo, Hood är ett vackert fartyg, ingen tvekan om saken, min favorit är nog annarst Tiger, slagkryssaren från första världskriget alltså
Ja hadde jag haft pengar så hadde ja nog slått till me en ggr..
Tycker att Hood är ett trevligit skepp..
Henke
#6 Hmm, jag ska fundera på det ett tag!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Jag gillar inte sättet hon bryter däckslinjen bakom överbyggnaden. Det är i min mening inte så vackert. Exempelvis så har inte de, i min mening, snyggaste skeppen, Scharnhorst-klassen, just den detaljen. Det har iofs inte Nelson-klassen, och ingen kan ju påstå att det är snygga fartyg. Ofantligt fräcka, men knappast vackra.

#14: Som TommiN påpekar är smaken som baken dvs- delad, själv tycker jag definitivt inte att Scharnhorst är något snyggt fartyg Nelson är heller ingen skönhet men Rodney är tjusig på nåt sätt, men främst sätter jag slagkryssaren Tiger, tätt följd av Hood
Tyvärr så finns det ju ingen modell av Tiger (slagkryssaren från första världskriget, förväxla den inte med en betydligt senare kryssare med samma namn)

#15: Men om man nödvändigtvis
vill ha en HMS Tiger på hyllan så finns en liten metallmodell i 1/1250. En vattenlinjemodell, helt färdigsammansatt.

#15 Självklart är det så att smaken är högst subjektiv. Fast jag undrar bara vad du finner tjusigt i Rodney, som du inte hittar på Nelson?
Något jag brukar återkomma till är att man bör titta på fartygen i waterline-utförande för att avgöra hur de ser ut. Vad som på ritning eller i torrdocka kan se ut som en flodhäst, kan i vattnet se ut som en vinthund. 

#16: Var får man tag på den då? hmmm hur stor blir en 1/1250 
#17: Tja, bryggan ser helt annorlunda ut, och tornen är renare till att börja med

#18-1: Tillverkare är Navis Modellbau, Tyskland. De säljer enbart genom återförsäljare men modellens riktpris är EUR 52.

Bild från hemsidan.

#18 Helt annorlunda? Jag har suttit och kollat på bilder en bra stund, och jag skulle vilja påstå att det är ganska minimala skillnader.
eller:

ja lite skillnad är det,och jag tycker också mer om Rodney än Nelson…varför vet jag inte??kanske för att hon var där vid sänkningen av Bismarck??ingen aning..

#22: Hon var inte bara där hon gjorde grovgörat, King George V hade ett par kvadrupeltorn som hade för vana att låsa sig och detta slag var inget undantag.

#21 Fast jag tror iofs att både Rodney och Nelson uppgraderades efter hand som kriget pågick. I stort sett alla flottenheter fick uppgraderat luftvärn under kriget. Angående överbyggnaden, så är de nog i stort sett identiska, förutom att kammot gör att man inte ser vinklarna på Nelson.
Sen kan jag hålla med om att Rodney har mer dragningskraft och byggvärde, mycket just på grund av att hon var med i jakten på Bismarck.