Prisfråga
Vad kostade denna FAMO & Sd.Ah.116 Skala 1:35 när den fanns i handeln någon som vet?
Är det samma som finns fortfarande på t.ex Wonderland Models eller Modelsforsale ?
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Tja, jag vet ju inte vilken det handlar om
men om det gäller Tamiyas 35246, så finns den nu hos
Wonderlandmodels för GBP 79.19 (SEK 966)
Internet Hobbies för USD 146.40 (SEK 1035)
På eBay Canada finns den för CAD 101.20 (SEK 639) eller på eBay USA för USD 84.00 (SEK 594).
På Modeling Madness kan man läsa att i januari 2001 kostade den JPY 11 000.

Sau var lite snabbare … 
#3 Små grisar är snabbare än stora vargar 
// ElCerdito
Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Då ligger jag inte helt fel i pris på Tradera då :)
Buda inte över mig nu grabbar

Hejar på dig matti! Det ska vara ett bra kit det där.
#0 Vad är du bered att ge för den, här i Kina är den inte så dyr om man jämför med vad den gick för.
Fisken33
Fisken.. Jag vill ha en så frågan är vad den kostar inkl frakt därifrån??
Nån som vet vad den väger?

Enligt LuckyModel (som tar USD 89.99 + porto USD 20.60 (flyg)/USD 12.44 (ytpost) = USD 110.59 (SEK 783)/USD102.43 (SEK 725)) väger den 1.56 kg.
Ja då har du ju ett bra pris där, här är nog portot dyrare för den vikten.

Brukar det bli bråk på luckymodel angående tull och sådant?… De har min bismarck :>

#13: Jag har aldrig haft problem men man vet ju aldrig. Posten och tullen har ju rätt/skyldighet att kontrollera alla postförsändelser oavsett om det är gåvor eller annat.

Tullkostnaden är många gånger marginell, det är momsen som läggs på samt expeditionsavgift som utgör den större delen av det man betalar vid privatimport.
Enligt reglerna så ska alla paket som kommer in i Sverige förtullas, men det är inte ofta som reglerna följs, utan man får hoppas på turen att ens paket inte tullas.
Läser du på Tullverkets hemsida, eller kontaktar Posten, får du beskedet att du skall betala svensk moms på alla varor som kommer från länder utanför EU. När det gäller tidningar och böcker så är det 6% moms och inte 25% som annars. Momsen räknas på varans värde PLUS frakt!
Om summan inklusive frakt övergår 300 kr skall eventuell tull också betalas.
Det hjälper inte om paketet är märkt med "Gåva", fastnar det hos tullen får du betala svensk moms i vilket fall som helst.
Det pris du kan få här i från med frakt är 970 Yuan och det skulle bli 972 i svenska pengar.

tack för svaret. Jag har fått det meddelandet fårn tullverket med innan :c Modellbyggare borde få frikort!

#17: Låter som ett bra förslag!