F-18A Hornet - Revell 1/32
Vad kan den komma ifrån ? 

Härligt Azgaron med ett lite större bygge..stort ska det va!!
Dock kan man väl säga att Academydeklarna inte passar direkt i Revells flygkropp! Konstigt va?!
Så det blir till att pula litegranna!
Under tiden som jag funderar på hur jag ska lösa saker å ting, samt väntade på delar av beskrivningen så kunde man ju passa på att bygga lite annat som bakkropp…
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Njaä, 1/32 är inte min skala så den var nog märkt för dig
Hur verkar passformen och sånt?
Dels så ska flamhållaren inte sitta så långt ut som Revell menar!
Det utblåset som syns i #10 är tydligen till en nyare maskin med GE F404 motor, medans Revells modell ska föreställa en prototyp och därför har annan motor med andra blad på utblåset! Mer om detta senare!
Jag fick dock ett bra tips som piffar till utblåsen litegranna!
Först slipar man insidan på den yttre delen litegranna i ytteränden, och ev. den inre delen litegranna på utsidan! Detta skapar ett glapp som man man kan utnyttja på följande vis!
Dvs jag strimlade en bit 0,25mm platicard och skar i små bitar som jag limmade mitt för (på mitten)varje blad. Det blir lite tajt men ser ganska bra ut tycker jag!
Azgaron
När jag höll på med modifieringen av utblåsen upptäckte jag att de yttre delarna inte var likadana som jag hade trott utan den ena ser ut som i #10 och den andra mer som Revells original!
Jag skrev ett PM till snubben som varit snäll nog att skicka delarna!
Har inte han de felande utblåsen så blir det nog till att modda revells litegranna!
Sen ska jag försöka fixa en bit rör som ska bli den saknade biten mellan utblåset och flamhållaren!
Azgaron
Ehhh, nä det blir till att tar fram tälgkniven
#11 mycket snygg lösning på utblåset AZ 

#13 Hehe, ja, kanske det!
#14 Tack Giga!
Jo, det ser ju klart coolare ut så! Egentligen så sitter det väl nånting i "hörnen" också, men det kanske blir för plottrigt!
Azgaron
Fundera på att sätta ihop en modell helt utan att målar den
Får ju blir en billig sats i så fall.
Hehe, ja det är ju också en variant, och färg sparar man ju! 
Azgaron
Javisst..He He
Eller göra nått eget färgschema, typ en orange Draken eller nått