Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettnyheter
Läst 1141 ggr
denstore
0

Akagi!

Kolla in det fotoetsade fackverket under däcket! Jag bara måste ha en sån här!

http://www.hasegawa-model.co.jp/akagi/akagi3.html

Lite i dyraste laget dock, med ett pris på runt 200 dollar för modellen, och 90 för etset…

http://www.greatmodels.com/~smartcart/cgi/display.cgi?item_num=HSG40025

TommiN
0

Det där var snyggt,gillar själva skeppet också,lite udda design på den,snygg!Glad

Azgaron
0

Oj! Det var snyggt som sagt, men vilken massa jobb!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

starhawk
0

Urgh! vilket pillergöra

Jo dom japanska hargarfartygen hade en lite egen design

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

denstore
0

Det är just den konstiga designen som gör dem så lockande för mig. Nästan lite sci-fi över dem, med den nedlagda skorstenen, och däcket hur högt som helst.

TommiN
0

Precis mina tankar om den också Denstore,så mycket detaljer på den också.

gigabyte
0

Det är ju underbar ,undrar varför dom hade denna lösingen på skorstenen ,,hur som helst så ger den båten en annorlunda karaktär , och det regelverket ,,,ser snyggt ut men att göra det ,fy #############

JaguarMkVII
0

Habegäret river i mig när jag ser den satsen men prisbilden avskräcker…. Har idag investerat i Airfix återutgivning av HMS Victorious i stället. Lite mindre skala, lite mindre prislapp men ett hangarfartyg.

StefanW
0

Den var läcker, men som andra säger: priset är lite avskräckande.. fast man hade inte blivit ledsen för en!

Stefan - Modellbyggare

Greenhorn
0

Håller med giga om skorstenen, himla udda lösning. Min egen gissning är att fartyget kanske inte blir lika synligt på långt håll om röken leds mot vattnet istället?? Humm, bara en gissning. Maffig byggsats är det i alla fall med lika maffigt pris. När den är färdig kommer byggaren ha mardrömmar om fotoets.FörvånadFlört

denstore
0

Jag tror faktiskt att den kommer att bli relativt lättbyggd, trots fotoetset. Här har vi ju ett etspaket tillverkat av samma designers som designade modellen antagligen, vilket troligen betyder att det passar, vilket man inte alltid är bortskämd med.

Tails
0

Den var dyr men om man ser på det lite mellan fingrarna så tror jag det ändå en relativt låg kr/h på den. Det är klart man kan komma lägre men ändå. Bara min tanke.

Man kan annars lira www.navyfield.com (gratis onlinespel) och försöka kämpa sig till en båt där. Det är extremt låg levnadsstandard/h.. Därav gratis-

Sitter själv och funderar på att införskaffa - (trumvirvel) Revells bismarck 1/350. Men den går på 800-1200kr. Men en billig kr/H gissar jag.

Dock mkt plats och sen är det väl en fråga om tålamodObestämd

Mvh Hampus den tankspridde svamlaren.

TommiN
0

hmmm.min Kongo gick på 2000kr…Rynkar på näsan..

JaguarMkVII
0

#11. Vad skönt att se att det inte bara är jag som argumenterar på det sättet. Fartygsmodeller sticker gärna iväg och blir dyra men kostnaden per timme är rätt modest om man jämför med andra hobbies. Jag skulle vilja drista mig till att kalla hobbyn billig om man jämför med golf o dyl…

Sven-Erik
0

Uberhäftig modell! En sådan där skulle lätt platsa i min modellhylla! (fast den skulle kanske förbli där…..?)Obestämd

starhawk
0

#9: Nix skorstenen gick ut åt sidan för att inte ta plats på flygdäcket, vinklingen var för att röken inte skulle vivla upp på däcket. Som syns på den lilla "ön" (kommandobryggan på däck) så var japanerna fixerade vid att hålla flygdäcket så "rent" som möjligt

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus