Göra egen reling

Sen har du färdig reling,bara att skära ut i rätt längd.

Hoppas jag har varit till någon hjälp,ska inte ljuga..det är mycket jobb bakom egna relingar..men jag tycker att det ser hyfsat ut..

riktigt schysst gjort!!

Messt nyfiken på hur du får till dom där fina böjarna på relingen, när man dragit en sprue är den ju rak
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Lite lagom pill där Tommi! Bra beskrivning!
Jag har utan problem snurrat utdragen gjutstam runt en spik, när jag gjorde mina instrumentsargar till Typhoonen. Dock måste man doppa spiken i kokande vatten för att formen ska hålla sig där!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Det där var så bra att det knappt är sant. Om man sen använder gjutstammen från själva modellen kan man ju faktiskt påstå att den är box-stock också! Inga delar utöver det som kom i lådan, he he….
Snyggt jobbat!
Niclas
Ser mycket bra ut , visst är det kul att växa lite i hobbyn med lite nya idéer o inte skramla kvar i samma spår , 

#19 Mycket bra poäng! Det lär sätta griller i huvudet på domarna! 
Stefan - Modellbyggare

Väldigt fint hantverk! Är imponerad över din kreativitet!

Helt galet! Jag har aldrig fått till de där fina långa raka trådarna av plast. Imponerande och mycket snyggt hantverk!
Mvh Hampus

Tackar,har länge funderat på att göra detta,men iom att det följer med så fula relingar till dessa skepp..och att byggkassan inte tillät mig att beställa fotoets reling,så tänkte jag testa det här,och jag vart nöjd.
Mycket instruktivt Tommi! Visst har man smält o dragit en del gjutstammar i sin dag (till bilradioantenner bl.a), men aldrig tänkt på att ha det till fartygsreling. En fråga bara: Vad använder du för lim så att det håller sig kvar i böjarna utan att sprätta loss, eller det kanske är så tunn tråd att det inte är nåt problem? Duger vanligt modellim (jag kör Revell med "nålpip") eller är någon "superlim" variant att föredra i detta fall?
Tack för fina tips!
Pontus