Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettföreningar-i-sverige
Läst 1263 ggr
MattaP
0

Träff i Örebro/Linde

Hallå alla.

Nu har skolan börjat semestern är slut nu är det dags att träffas snart igen eller??

När och var ska vi träffas grabbar?? Jag är till Åland i helgen så söndag är ingen bra ide för mig med skallebank och allt men annars kan jag när som helst.

Säg till när ni kan/vill.

Ha en bra dag

ElLobo
0

Vi tar väl och fortsätter med träffar varannan jämn vecka?!

Hur vore det att vi startar med byggträff i Linde vecka 38? Alltså söndagen den 21 september.

ElLobo
0

:what2:

MattaP
0

Jag röstar för det nu ska vi se om det är några andra som vill med

ElLobo
0

#3: Ja, då blir vi väl i alla fall två stycken! Skrattande

JaguarMkVII
0

Count me in om det gäller 21/9…

Raldor
0

Håller med om att det vore kul att komma igång igen. Men för våran del får det nog dröja innan vi kan komma med. Brorsan har köpt hus. Detta ska fixas till lite plus inflyttning. Dessutom är dom 3 närmaste ojämna helgerna bokade för andra evenemang, så det blir lite tajt. Därför är det nog lämpligast att köra i Örebro tills vidare.

Vill även göra lite reklam för de evenemang vi har bokat.

13-14/9  Fly'n Drive,  Eskilstuna Flygplats

27/9       Mini-Meet, Västerås

11-12/10   Byggträff i Locketorp

Ha de'

/Kjell

Sven-Erik
0

#6. Hallo Raldor! Vad är det där "Flyn drive"? Och vart kommer Mini-meet vara i år?

Sven-"noll-koll" Erik Foten i munnen

modellmartin
0

Jag tycker också att vi fortsätter som vi gjort tidigare……
ska också på mini mett 27/9.
hoppas på att vi kan dra igång snart igenFlört

Raldor
0

#7 Vet inte så mycket mer än vad som står i Rod&Kustom's reklamblad. Men det verkar intressant. Jag citerar:

Eskilstuna Flyg & Motordagar:

Historiska flygmaskiner

Aerobatic

Helikopter

Scalaflyg

Hotrods

Kustoms

Klassiker

Racebilar

Sportbilar

Som ni ser så finns det något för de flesta. Jag har inte hört tals om det tidigare, så jag vet inte om dom har kört förut. Tyvärr kan jag inte scanna. Annars skulle jag lägga upp affischen. Däremot har jag denna länk.

www.rodnkustom.se

Hoppas vi ses

/Kjell

Raldor
0

#7 Höll på att glömma.

MiniMeet

Aros Motorveteraner

Johannisbergs Flygplats

Kl: 10-16

ElLobo
0
ElLobo
0

Och Modellkalendern är uppdaterad med lite nya aktiviteter. Glad

MattaP
0

Då kör vi den 21/9 i Örebro…

ElLobo
0

Då ser det väl ut så här tills vidare:

Mötesschema för hösten 2008

Söndag 21 september -- w 838
Bygglokalen, Örebro

Söndag 5 oktober -- w 840

**Lördag-söndag 11-12 oktober
**Locketorpsträff #3

Söndag 19 oktober -- w 842
Bygglokalen, Örebro

Söndag 2 november - w 844

Söndag 16 november -- w 846
Bygglokalen, Örebro

Söndag 30 november -- w 848

Söndag 14 december  -- w 850
Bygglokalen, Örebro

MattaP
0

Vi ses på Söndag hoppas jag?

Själv börjar det sina i byggföråddet så jag måste ner i lokalen och kolla vad jag har ligger där. Inte ofta man börjar få slut på modeller… Vad hände?? Har just nu bara en massa gubbar liggandes överallt och en järnvägsvagn som ska målas och ävenm lite annat skit som ska målas. Men jag har beslutat att pansarvagnar och sånt inte kommer att målas förräns en spruta är inhandlad. Tackar Jens för det allt är hans fel efter visningen i sommras :) :)

ElLobo
0

#15: Inte ska du skylla på stackars Jens, han som var så snäll och hade förevisning för oss andra. Flört 

Slut på modeller?! Vad är du för byggare egentligen?! Slarver!

Jag hoppas komma ner till Örebro, men kan inte lova något ännu.

starhawk
0

#15: Slut på modeller? har inte Elefanten kommit fram än?

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

MattaP
0

#17 Nej inte ännu men den kommer säkert idag. Posten här i Örebro är sååå sega mellan varven och framför allt när det gäller skrymmande grejer. Jag är inte orolig. Just det glömde en sak det kommer en insättning till på ditt konto. Inte ska du gå back på grejerna jag har inte hunnit än och ikväll jobbar jag så det får bli imorgon.

MattaP
0

Starhawk…

Elephanten har nått sin slutdestination och hans nya ägare dvs jag tackar så hemskt mycket.

Den kommer passa bra i diot som finns i skallen just nu..

modellmartin
0

ses på söndag/MartinTungan ute

ElLobo
0

#19: Som djurägare har du väl noga funderat på hur du ska få ner elefanten via den smala källartrappan?  Det är ju lite skillnad mot Görans taxar …  Skrattande

modellmartin
0

det är kl 1 som vanligt va?Obestämd

JaguarMkVII
0

Jamen då ses vi väl i morgon kl 1 då. Har inte riktigt bestämt mig för vad som står på programmet men sannolikt försöker jag få upp farten på något av fartygen igen.

Jens