Sdkfz 251 1/72
Har precis blivit klar med min Hasegawa Sdkfz 251 i skala 1/72. Jag pillade ihop ett litet dio som ska föreställa en smal grusväg vid Seelow-höjderna år 1945. Modellen var lättbyggd och krävde minimalt med spackel. Larvband i skala 1/72 brukar vara omöjliga att se skalenliga ut och dessa är inget undantag. Jag limmade gummibanden med ca-lim mot hjulen och vädrade det hela med MIG's pigmentpulver och Tamiyas "sminklåda", tills det blev hyfsat. Vagnen fick inga nummerplåtar då satsen endast innehöll två bakre nummerplåtar.
Med detta dio till eder beskådan tar jag en paus från forumet i nio dagar, för klockan fem nu på morgonen drar jag och en kompis iväg till New York och roar oss. Kanske man hittar några intressanta hobbyaffärer där? Jag är åter tillbaka i gamla svedala på fredagskvällen den 12:e, vilket är perfekt för Modell Göteborg är ju som bekant är den 13:e och 14:e. Det hade vart trist att missa. Ha´re gött allihopa!!

Snyggt Greenhorn!!Härlig dio!!
Ja den var verkligen snygg den dion
Henke
Snyggt bygge och snyggt dio Greenhorn! Den svartvita bilden blev himla bra!
Azgaron
Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!
Supersnyggt Dio Greenhorn ,mera Dion åt folket 

Uber-tjusigt! Väldigt snyggt byggd vagn och fin dio-platta! Säger som Giga: "Mer Dion åt folket"!

mycket trevligt diorama. Vad är botten plattan av för något och finns där byggbilder på dioramat?
Mvh Hampus
Fint mini-diorama! Det är nog i den skalan man ska börja om / när man vågar ta steget in i dioramabyggarsvängen. Känns liksom litet överkomligt.
Have a great time in "The Big Apple"!!
Pontus
Grymt läckert Greenhorn 
/Tunnan

Ahapp! då vart man hemma igen. Hade gärna stannat ett tag till…men då hade jag ju missat Modell Göteborg, he he.
Tackar allihop för berömmet angående mitt lilla diobygge!
Skala 1/72 är tacksamt att bygga i då man slipper en massa nervpåfrestande detaljerande osv.
#11 Plattan består av några hoplimmade frigolitplattor som jag lagt gipsgasbinda över. Jag målade det hela med WoodlandScenics bottenfärger samt limmade gräs och undervegetation från samma tillverkare. Granarna kommer från Noch och har fått en dust med extra fin strössel samt en runda med airbruschen för att få en mer oregelbunden färgsammansättning. Grusvägen består till grunden av limmad finkorning sand som sedan bearbetats med MIG's pigmentpulver.
Tyvärr var jag lite lat under bygget av diot så det finns bara ett enda foto som jag skickar med här.

Känner igen det där,man orkar inte fota hela tiden,men snyggt är det.
Verkligen snyggt 
Kul att få veta mer info om ditt dio..
Henke