Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettflyg
Läst 1331 ggr
starhawk
0

Buccaneer

Vilken Buccaneer i skala 1/72 är bäst? jag har hittat en Frog och en Matchbox och så Airfix NF 39 (tror jag) fast den platsar ju inte riktigt. Airfix skulle ge ut en nyutgåva men den finns bara som future release utan tidangivelse

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

ElLobo
0
ElLobo
0

Fler synpunkter:

IPMS-Tyskland

Buccaneer

ElLobo
0
WildeSau
0

CMR är väl finast, men lite dyr.

IPMS Deutschland har gjort en sammanställning mellan CMR, Matchbox och Airfix.

Frog/Novo Buccaneer och samma översatt

Airfix NA-39 (som jag bytte till mig av dig) går det att göra prototyperna och de allra tidigaste S.1 vid 801.NAS

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

StefanW
0

Kolla även med Jan Forsgren som är ordförande på IPMS-Sverige, han fick särskilt hedersomnämnande för sin HS Buccaneer S2B i skala 1/72 i klass F2A (flyg avancerat, 1/51 - 1/100) på Modell Göteborg 2003

Stefan - Modellbyggare

[Henke29]
0

Ja en Buccaneer är man allt sugen på oxå Skrattande
Skulle vilja testa Airfixmodellen..
Har för mig att den inte ska vara så tokig…

Henke

starhawk
0

Dom bästa är tydligen resin-kiten men mina erfarenheter av resin ger inte mersmak, sitta vid diskbänken och slipa resin är ingen höjdare. Annars är tydligen Airfixen bra men jag har inte hittat den någonstans, jag har endast hittat FROGen och Matchboxen, och Matchboxen var tydligen inget vidare, så jag får väl ägna mig åt min Airfix 1/48 som ligger i bygghögen

ElLobo
0

Det finns i alla fall ett par Airfix i 1/72 ute på eBay.

eBay UK

eBay USA

starhawk
0

Desvärre var båda två NA 39, dvs prototypen

ElLobo
0

Men du kan ju vänta några månader på den nya byggsatsen.

Den nya S2B/S2-C-D S50 - Airfix 03072
sägs bli utgiven i januari 2009

Toy Shop
Wonderland Models
Flash Aviation P.M. Hansen

starhawk
0

#10: Verkar vara det bästa, nuvarande Airfix har ju felaktig nos och det förstör helhetsintrycket, och FROGen och Matchboxen var tydligen inte mycket att satsa på

[Henke29]
0

AHa då kan man vänta oh se på den nya senSkrattande

Marcusjohnson717
0

# 6, Nej, Airfixen är inte tokig, utan en av de bättre på markanden. Med lite resin blir det helt okej, men, det beror vilken nivå man lägger sig på! Ibland är det så, att vill man att ens modell ska bli perfekt; då så måste man använda sig av resin och ets. Bygger själv på en MIG-25 av revell i 1/48 och använder mig av på både ets och resin för att skapa den där perfekta "kopian" av orginalet. Kommer att ta många år innan jag är färdig, men är man petig så är man… Men för att återgå till tråden, så Airfix den bästa av dem alla!

//Marcus

starhawk
0

Enligt vad jag läst så är resin-modellerna bäst, men bland injektionsmodellerna så är Airfixen bäst men den har felaktig nos eftersom man utgått från NA 39 som har en annorlunda nos, min förhoppning är att man fixat detta på den nya utgåvan som skall komma i januari (om ElLobos uppgifter stämmer) hoppas att dom behåller den rikhaltiga utrustningen i form av vapen och tankar i den gamla versionen