Modellbygge iFokus

Modellbygge

Etikettpågående-projekt
Läst 4673 ggr
Sven-Erik
0

Airfix 1:24 Ju 87

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte visa lite vad jag har pysslat med under mellandagarna.
Efter att ha gått och sugit på den här karamellen, så var det dags!
Modellen är en Junkers Ju 87 "Stuka", tillverkad av Airfix någongång på sjuttiotalet. De här har jag tänkt mig bygga efter konstens alla regler. Allt är målat med färgsprutan, förutom detaljeringen då.
Jag har börjat bli färdig med cockpiten, det skall bara monteras dit kulsprutor, ammo, och lite annat.
Skalan är kul! Det går att detaljera mycket när skalan är 1:24!
Eller som jänkarna säger: "This sucker, is big…"

Sven-Erik
0

Inredningen har jag kompletterat med hembyggda hörlurar, bälten från bilsidan.

Sven-Erik
0

Framifrån..

Sven-Erik
0

Instrumentpanelen! Inga dekaler här inte, allt är målat!

Sven-Erik
0

Ovanifrån..

madland_se
0

Jag tycker det ser riktigt fint ut. Grymt kul med hörlurarna! Cool

Sven-Erik
0

#5. Tack madland! Jo, det är kul med detaljer! Skrattande

gigabyte
0

snyggt Sven Erik ,skall bli kul att se stukan !!

Azgaron
0

OMG! Ser riktigt bra ut, Sven-Erik! Blir nog allt lite avis, vill också ha ett plan (minst) i 1/24. Lycka till med det fortsatta bygget!

Azgaron

Håkan, medarbetare på Modellbygge iFokus!

Sven-Erik
0

#7 & 8. Tack för det! Ja, det här bygget är riktigt roligt. Skall börja med den detaljerade motorn imorgon, dra slangar och ledningar osv. Storleken HAR betydelse! Fot i munnnen

[Henke29]
0

Ja de där var väldit fint gjort :)
Lycka till me fortsättningen de ska bli kul att se framöver,,

ElLobo
0

#1-4: Det där ser riktigt snyggt ut! Jag är säker på att fortsättningen blir minst lika bra!

Sven-Erik
0

#11. Tack ElLobo! Skrattande

StefanW
0

Snygg cockpit med alla detaljer (önskar att man kunde få det så snyggt i 1/72!) Ser fram emot fortsättningen.

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

madland_se
0

#13 Äh, för få detaljer i 1/72 säger du? Sitter just nu och småpillar med en Fulcrum i 1/144. Hehe. En inredningskupa, ett säte och en styrspak. That's it!

StefanW
0

#14 Fördelen med att göra mindre plan är att man lättare får plats med fler på hyllan…

Flört

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

madland_se
0

#15 Jäkligt sant, jag köpte planen för att alternativbygga något annat lite snabbt mellan varven.

Sven-Erik
0

#13. Tack Stefan! Jo, det skulle vara lite svårt att pula in alla detaljer i ett 1:72 plan. Sen skulle man ju få använda lupp för att kunna se dem!

StefanW
0

#17 För att inte tala om alla gånger man detaljerat i cockpiten och sedan satt dit huven och: voila! allt borta!

Skrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

ElLobo
0

#18: Och målat saker som inte alls syns efteråt! Till hustruns stora förundran! Glad

Sven-Erik
0

#18 & 19. Man måste nog vara rätt nerkörd i modellträsket för att kunna förstå en sån sak! Skrattande

ElLobo
0

Det märkliga (?) är ju att man blir irriterad när man kommer på sig själv med att ha tagit fel färgnyans. På något som ändå inte syns!

[Tunnan]
0

Grymt fin inredninge Sven-Erik, du kan din sak du.
Resten blir säker mins lika bra.
Ja en sån stor modell lär det blir här med fram över, men då lär det nog blir en musse.

Sven-Erik
0

#22. Tack Tunnan! Hoppas att man inte klantar till det bara…

Jag kan verkligen rekomendera en sån här storskale-Warbird.
Känns mäktig att hålla i och det är kul med alla detaljer!
Får se bara vart man skall ha den när den är klar…Fot i munnnen

[Tunnan]
0

Ja det är ju det som är kruxet, men jag funderar på att har min i taket ovanför bingen, så somnar man gott varje kväll sedan.

Sven-Erik
0

#24. Ja, bara den rackarn inte gör en störtdykning och släpper bomber på en….Fot i munnnen

[Henke29]
0

Haha de hadde vatt nått att vakna till :)

[Tunnan]
0

Skrattande

Svake
0

Ska bli kul att se den ihop, den är väll bättre än Spitfiren? Flög en Stuka i IL-2FB, den var läcker, störtskön att bomba med, hehe.

Sven-Åke

Sven-Erik
0

#28. Skulle vara kul att prova (i ett flygspel då!)

StefanW
0

#29 Varför inte IRL? Glad

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

madland_se
0

Battlefield 1942 har Stuka, bland annat. Utvecklarna DICE är svenskar förresten. Gamla hederliga Digital Illusions som gjorde flipperspel till Amiga för en massa år sedan.

[Henke29]
0

Jepp dom bästa Flipperspelen dessutom :)
Pinball Dreams Pinball Fantasies Pinball Illusion:)
Kul att ha dom kvar än och lira nån ggr ibland..

pebben
0

kul modell sven-erik och mycket snyggt byggt! har hafft airfix me-109 i 1/24 men den hadde en del hm fel om du förstår vad jag menar! bla var motor huven för smal  Räcka ut tungan

//pebben

leo-
0

vill ha

StefanW
0

#34 Jag också!

Stefan - Modellbyggare

pebben
0

tror att alla här vill ha en sån här i samlingen! fast revells ju-88 i 1/32 låter ju inte så dumt heller   dräggel slurp  Räcka ut tungan

//pebben (me många vill ha på sin lista)

ElLobo
0

#36: Stoppa in tungan och torka dig om hakan! Glad

Azgaron
0

Ja, nått plan i 1/24 hade ju inte varit fel, men Airfix brukar ju kosta en del, men MPCs är väl i princip samma modeller? och de brukar inte sticka iväg så hemskt.

Azgaron

Sven-Erik
0

#33. Den här modellen är ball! Nu får jag ju inte så mycket tid för denna (undrar varför Oskyldig ) men jag skall snart upptaga byggandet igen…
Passformen har varit rätt skaplig än så länge! Men det är klart, jag har ju inte provat att sätta ihop kroppen än…Fot i munnnen

Den här köpte jag på Tradera för 500kr. Tycker att det är ett rätt skapligt pris för en sån maffig modell!

Sven-Erik
0

#36. Ju88:an stod jag och kollade på innan jul! Den verkar bli hur grym som helst. Den ligger nog rätt högt upp på önskelistan.
Fasen, måste (Ju) börja handla lite så man börjar att märkas på inköpsstatistiken! Fot i munnnen

Sven-Erik
0

Nu har jag lyckats få ihop motorn! Eller nåja, delvis… Det skall monteras på kylare, ledningar och diverse smått. Jag valde att måla motorn halvblank svart, vet inte om det är riktigt korrekt men…Fot i munnnen

[Tunnan]
0

Svart tycker jag nog blir bra
Med lite silver på sina ställen

Sven-Erik
0

#42. Tack för bilden Tunnan! Där ser man, i beskrivningen stod det att den skulle vara mörkgrå. Men då blir det här perfekt, bara att detaljera med silver och aluminium!

[Tunnan]
0

Glömde att skriva attd et är ett väldigt snyggt bygge du gör Sven-Erik
Som vanligt Flört

Sven-Erik
0

#44. Tack för det Tunnan! En gör så gott man kan…

Ps. Nu går det en bra film på TV4 "Domestic disturbance" Sevärd!

pebben
0

gå nu inte och stuka handen eller nått! tänk på att vi ska bygga tiger sedan  om du lägger för mycket tid på teven finns ju risken att du får störtdyka ner i lådan för att hinna med så att vi kan bombare dig med bifall för dina snygga byggen  hehe får du ihop det här sven-erik

//pebben

Azgaron
0

Ska bli kul att se den motorn färdig!

Azgaron

starhawk
0

Om du vill ha lite bakgrundsfakta kan kanske den här kan vara intressant, jag hade ändå tänkt att sälja den (tyska plan är inte riktigt min grej)

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Sven-Erik
0

#46. Man kan lätt bli stukad i såna här bataljer pebben!
Jo, jag ska försöka ha lite bättre diciplin den här gången. Samtidigt så bygger jag bäst när jag får gå och lulla lite!
Varje modell kräver sin tid, den måste växa fram…

Sven-Erik
0

#48. Tack för det Starhawk! Vad är det för bok ? Mycket fakta, bilder?? Hur mycket vill du ha för den? Fot i munnnen

starhawk
0

#50: Den handlar väl mer om Stukans operationella karriär, den har följande kapitel: From English channel to Sicilian narrows, "Picchiatelli", Operation Marita and Merkur, Operations in Southern Europe och appendices. Den innehåller massor av foton och färgbilder (63 sidor)

Den är i fint skick så jag hade väl tänkt mig omkring 75:-

pebben
0

#49  nej nej nu läste du inte ordentligt! o jag som fick in både stuka- stört - bombare!

//pebben

Sven-Erik
0

#51. Det låter mycket intressant! Den vill jag ha! Hmm, kan vi vänta tills den 25:e då jag får lön? Det är väldigt mycket månad kvar i slutet av lönen…..Fot i munnnen

Sven-Erik
0

#52. Där fick du till det må jag säga! Skrattande
Du är ju värsta poeten pebben! Hmm, nu får jag sätta mig och fila lite på ett svar….Fot i munnnen

//Sven-"Strindberg"-Erik

[Tunnan]
0

#53 Det där med lönen känner jag allt till.
Det är ju bara mitten av månaden och pengarna är redan slutLedsen

ElLobo
0

#55: Jag tycker oftast att lönen är slut innan den nya månaden har börjat, och då är det 25 dagar kvar tills nästa lön … Ledsen

[Henke29]
0

Hmm undra hur de kommer se ut nu när man skaffar lägenhet nu i April,
Stackars min lön säger ja bara :(
Aja ja kan ju gå till jobbet där tjänar man in en del slantar..

Sven-Erik
0

Usch ja! Den här julen blev inte billig! Gråter

[Tunnan]
0

Man får snart sälja modeller i ställetLedsen

Sven-Erik
0

#52. Hmmm, det här var ju STÖRT-kul pebben! Nog för att man känner sig BOMBAD när man försöker vara poet, men hellre det, än att STUKA en tå i ANFALL på fotbollsplan (heja VSK).
Min tränare som var en salig JUNKER, STÖrTTADE oss i våran fotbolls-DIVISION, så att vi kunde gå till SEGER.

Öh…..Fot i munnnen

// Sven-KAFKA-Erik

Azgaron
0

Lysande Si…Sven-Erik, lysande!

Azgaron

Sven-Erik
0

#61. Tack! Ska väl inte vara STÖRT omöjligt?? Skrattande

pebben
0

#60 låter ju som en rapp text fast mycket bättre! pebben hate rap! utom marskolio eller hur det nu stavas!hehe vi får la skicka texten till honom så har vi nog en hit!

//pebben T-BONE webben

[Henke29]
0

Jepp när Sven Erik är i farten så vet man aldrig Flört
Lycka till me låttexten nu de kommer att rocka som aldrig förr

Sven-Erik
0

#63. Du får bli min manager! Fot i munnnen

// Sven "Iskuben" Erik

pebben
0

visst ska bara tjacka nått smycke att ha runt halsen va typ en riktig rapper ! kanske en rolls grill ru? Räcka ut tungan

//X-pebbitz  i pimp my panzer  jawhool

Sven-Erik
0

#66. Haha!!! Skrattande Den var bra!!

Sven-Erik
0

"X-pebbitz  i pimp my panzer  jawhool" Ojoj…..Skrattande

Azgaron
0

Bling bling för oss modellbyggare är väl plastringar och alclad chrome eller BMF Glad

Azgaron

pebben
0

säger bara brass ammo alu pipa

//de e bling ru?

pebben
0

#67 alltid kul att sprida lite ljus i mörkret Glad tänkte först på e-hitler men kanske blivit livat ? sen e de la inte alla som vet vem det är heller för den delen

//pebbiz

Azgaron
0

Glad

starhawk
0

#53: det är okey Sven-Erik, jag klarar mig, tänkte passa på att fråga alla som är inne på den här tråden om någon är intresserad av nr 1 i den här serien

StefanW
0

#73 Prisbild?

Stefan - Modellbyggare

starhawk
0

#74: Samma som föregående omkring 75:- den här är till och med i lite bättre skick

Sven-Erik
0

"Return from IFM", skulle man nog kunna kalla det här projektet! Efter att ha legat i träda ett halvår så fick jag inspiration för "Stukan" igen. Så nu är inredningen i stort sett klar och kroppshalvorna ihopsatta. Man ser nu hur STOR denna fågel blir…Skrattande

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=fa298fef-5722-4ce5-ba3a-19d30c78f870&Filename=Ju87 085.JPG)

Sven-Erik
0

Man behöver inte sitta och detaljera så mycket, modellen är väldigt fint detaljerad från början!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=36bec194-def2-49ff-bd62-b431b87707a6&Filename=Ju87 084.JPG)

Sven-Erik
0

Lite mer…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=14eee632-674a-4e47-b282-d80da4de1324&Filename=Ju87 083.JPG)

Sven-Erik
0

Motorn ser imponerande ut även i skala 1:24!

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=42a0333f-53ee-4fbd-8764-f53d671ca144&Filename=Ju87 087.JPG)

Sven-Erik
0

jo….

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=821fa68e-3c9e-4dfa-9485-ee1b6dacd2df&Filename=Ju87 016.jpg)

[Henke29]
0

Otrolit detaljerat Skrattande
Den kommer bli kanonfin S E Skrattande

Henke

Azgaron
0

Ser myckert bra ut Sven-Erik! Kul att du kommit igång med bygget igen!

Azgaron

Sven-Erik
0

Tack för de positiva kommentarerna! Jo, jag försöker att komma loss och bygga lite mellan flyttbestyren!

[Tunnan]
0

Ja det gör du rätt i S-E
Man behöver koppla av lite ifrån stress o jäkt ibland

Ser mycket bra ut.

/Tunnan

gigabyte
0

mycket läckert o klart imponerad över dina detaljer o fint välvägda färgkombinationer, detta lovar gott redan i detta stadiet ,kanon fint !!!!

Proosen
0

Flyttbestyr!?

Vartåt bär kosan då om man får fråga? Tycker omgivningen såg mysig ut och relativt nära till sillyvision om man tröttnar på landet och vill byta någon timme mot jäkt och avgaser.

Stukan ser ju aphäftig ut, rejäl pippi blir det i den skalan också.

Nicke Nyfiken

Sven-Erik
0

#85. Tack Giga! Kul att du tycker om färgsättningen. Jag tycker själv att det är bland det viktigaste! Jag väljer ofta en annan nyans än vad som var original om det ser bättre ut på modellen.

#86. Ja du Proosen, gumman och jag håller på att separera. Inte det roligaste, men kanske det bästa att göra ibland?
Vi har sålt huset och jag håller på att jaga en lägenhet i stan. Lotta blir kvar på landet i ett annat hus hon skall hyra. Men själv känner jag att jag vill in till stan igen, åtminstone som en mellanlandning. Trött på snöskottning och kolsvarta mörkret på vintern! Nu gäller det bara att hitta en stor och bra lägenhet med plats för mina hobbyn…och den allt mer växande modellhögen…Fot i munnnen

Azgaron
0

Låter ju inget vidare Sven-Erik! Lycka till med lägenhetsletandet!
Hur går det med 1:1 bilhobbyn då? Om du ska bo i lägenhet menar jag!

Azgaron

[Henke29]
0

Nej de där lät inget vidare Sven Erik Ledsen
Hoppas du hittar nån bra lägenhet i stan nu..

Henke

[Tunnan]
0

Nej usch, det här lät inge skoj.
Tråkigt att det blir så här, men samtidigt så det nog bäst att göra så här när man känner att man vuxit ifrån varandra eller så.
Annars så tär man bara på varandra och då blir det inte så roligt tll slut, bättre att skiljas som vänner.

Hoppas du hittar en fin lägenhet S-E, så du får plats med alla dina fina diobyggen.

Proosen
0

Hmmm….

Det lät ju inget skoj, hoppas att allt ordnar upp sig och att ni båda kommer på fötter och trivs med varsitt liv istället för tvåsamheten.

Du är mer än välkommen på besök om du känner för det.

Niclas

gigabyte
0

Hoppas att du -ni kommer att gå vidare i livet någorlunda hela från detta .Kanske är ett byte av bostad, det ända rätta i stället för att gå kvar i det gamla och bli bitter ,hoppas att du får en lägenhet som du trivs med o kan få en  ny start i livet .

MVH Kent

Sven-Erik
0

Tack för stödet mina vänner! Jag har lärt mig att på något vis så ordnar sig allting till det bästa, man måste bara ha lite tålamod!
Trots allt så känns det rätt bra att "göra rent hus" och börja om från början igen. Det är en rätt befriande känsla.

[Tunnan]
0

Härligt att du tar det så S-E.
Har själv aldrig levt i ett förhållande så jag vet inte alls hur det är.
Men jag känner mig fri som fågeln och saknar inte direkt något förhållande heller.
Men man är väl en enstöring i grunden kanske…vem vetFundersam

/Tunnan

Sven-Erik
0

Uppdatering på mitt eländiga Stuka-bygge! Jag har fått ihop vingar, hjulställ osv. Maskat motorn och allt smått. Så skulle det då bli dags för slutfinishen…Lade först pre-shade med mattsvart. Det blev ju rätt bra. Tog sedan Humbrol 63 för att lägga basfärgen till kammot. Vad som sedan hände har jag lagt preskebitions- (hur stavas det nu då) tid på 15 år…..

Sven-Erik
0

jo….

Sven-Erik
0

eller…

[Tunnan]
0

He He
Men…jag ser inga missar här.Foten i munnen
Pre-shaden är ju jättebra Glad
Och färgen ser också bra ut
Har jag missat nått eller ??? Förvånad

/Tunnan

Sven-Erik
0

#98. Hehe….Lägg märke till att det här är INNAN jag lade den gröna fläck-kammon……Skrikandes

Azgaron
0

Ser ju bra ut så långt! Preshaden blev ju som sagt bra!

Kan man misstänka att sprutan inte gjorde som du ville?

Jag fasar för den dagen jag ska göra fläck-kammo, och får hälften splattar eller nått sånt!

Hoppas du kan rätta till kammot!

Azgaron

Tails
0

Jag har nog hamnat helt bakom flötet här, jag ser inga fel.. Vad är det som blev fel i sprutandet?

Mvh Hampus

TommiN
0

Mycket imponerande S E!!!

Som sagt,tycker mig inte se något fel på bygget….Glad

Maysula
0

Lite kamoflage på bössan! Glömde lägga på locket va!?

Thomas

PonCar
0

Jag tycker ditt Stukaprojekt håller MEISTERKLASSE!

GladPontus

gigabyte
0

man får verkligen titta noggrant för att se något fel ,det skulle vara lite vid vingen närmat kroppen i så fall ,men tycker att den är magnefikt byggd o målad Sven Erik så det så !!!

Sven-Erik
0

Jaha, nu jag lackat om Stukan igen….. Att lägga ett fläckkamoflage med en ilsket spottande spruta, funkar inte så bra! Gråter Så nu har jag lagt en vanlig grön bas med en rad olika nyanser i ljusare grönt. Mycket nöjdare nu! Flört 

Sven-Erik
0

Tja….

Sven-Erik
0

Lite närmre…

Sven-Erik
0

Förresten, är det någon som vet hur man lägger sånadär fina knivskarpa panellinjer man sett på tokfina byggen på nätet?

panther11
0

Imponerande! Har en stuka 1/72 liggande på lager , suger i mig av allt här kanske får insperation till den av allt fina du har visat upp!

Azgaron
0

Ser bra ut Sven-Erik!
Är det inte bara oljewash och så vara nogrann med avtorkningen!

Azgaron

gigabyte
0

Mycket läckert målat Sven Erik  , blir klart bättre så här !!

TommiN
0

S-E,gör hål på något tjockare ark och använd det om du ska göra fläckcamo,bara hålla det lite ovanför modellen…det borde väl funka??Bara en ide man hadeGlad

Sven-Erik
0

#111. Tack! Ja, men hur gör de, så att det inte blir fläckigt och "taggigt" efter kanterna? Jag har sett 1:72 plan som har helt otroligt fina linjer…..

#112. Tack Giga! Är faktiskt mycket mera nöjd med detta. Ska väl bli gul nos på den och sen rätt kraftigt vädrad när den blir klar!

#113. Jo, jag tänkte på det, men då måste man väl göra en himla massa olika hål så att det inte blir monotont och likaformade fläckar? Blir det ändå inte väldigt oskarpa kanter??

TommiN
0

Ärligt talat så har jag aldrig testat det…jag ska däremot göra det nu,återkommer med resultat.Glad

Sven-Erik
0

#115. Vad bra! Väntar spänt vid datorn…

Azgaron
0

Jag tror att de fösiktigt droppar ner lite wash och låter kapilärkrafterna gör sitt! Sen ska det visst stå och torka ett tag innan man torkar bort överflöd med en tops doppad i lämpligt lösningsmedel! Du får väl prova lite försiktigt nånstans!

Azgaron

Sven-Erik
0

#117. Tack för tipset Az! Jag får lov att prova, ska bli intressant. Är ju van vid pansar, är inte lika kinkigt då! Flört

TommiN
0

Här är hålen jag skar upp,lite stora dock.

Azgaron
0

Hehe, nä det är väl inte det!

Azgaron

TommiN
0

Och här är resultatet…,dom nedre små är på frihand,dom övre är från stensil.

TommiN
0

Det går väl att få till det rätt så snyggt,om man orkar hålla på.Glad

TommiN
0

Men man ser vilka som är gjorda utan mall.

Sven-Erik
0

#119. Har du testat att spruta igenom dom? Sen skulle jag vilja ha lite olika mönster och former, måste bli väldigt pilligt att skära ut dessa? Foten i munnen

Sven-Erik
0

Oj, såg inte svaren! Tja, det ser ju rätt skapligt ut. Man kan nog få till det med lite tålamod och fingerfärdighet! Tack för konsumenttestet TommiN!

TommiN
0

Jag använde denna när jag gjorde hålen,enkelt,och sen höll jag pappret en 2-4cm ovanför målningsobjektet,och sprutan lite ovanför hålet,skära till mönster borde inte vara några problem.Glad

TommiN
0

Ingen fara Sven-Erik,kul att kunna hjälpa till.Glad

Sven-Erik
0

#127. Tack igen! Skrattande

TommiN
0

Smarta jag glömde sätta dit en bild…Skäms,denna använde jag till hålen

StefanW
0

Något som alla kan ha behov av ibland är riktigt tunna pennor från Gundam, finns i alla möjliga färger och storlekar när man skall få till riktigt fina linjer som t.ex. markera en dörr på en bil eller panellinjer o.s.v.

Gundam Marker Black (Fine)

Stefan - Modellbyggare

WildeSau
0

#124 Airwaves har en "mottle paint mask" som kan vara bra att ha.

Min är kanske i minsta laget för 1/24, men jag tror Hannants har till större skala också

Janne - modellsamlare & medarbetare på Modellbygge iFokus

Sven-Erik
0

#130. Perfekt! En sådan penna skulle ju underlätta rejält. Tack för tipset Stefan!

#131. Också suveränt! Det där är nog klockrent om man vill ha snyggt kammo. Jag får ut och botanisera lite på Hannats tror jag! Tack för tipset!

[Tunnan]
0

Oj Oj Oj, här levereras det tips i mängder, jag bara suger åt mig
Hmmm, måste skriva ned det mesta av detta för det får inte rum i min lilla hjärnaFlört

Tänker själv testa att göra kammo med hjälp av häftmassa, fast då får man lägga färgen i omvänd ordning Obestämd

Denna Stukabombaren kommer att blir super snygg, allt annat är otänkbart när en mästare är i farten

/Tunnan

Sven-Erik
0

#133. Visst är det kul med en sådan respons på en fråga! Här är det inga som sitter och trycker på sina erfarenheter, rädda att avslöja sina knep. Det är sådant som gör den här sajten så bra och utvecklande! Tack alla för tipsen!
Tack Tunnan! Nu gör du mig så där generad igen…..Skäms

[Tunnan]
0

Ja det är jag tydligen bra på Flört

Men det är ju sant Skrattande

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.